نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴

تماشا کنید: تجربه واقعیت مجازی چتر نجات با هدست آکیولس ریفت در کامپیوتکس 2016

در سومین و آخرین روز نمایشگاه کامپیوتکس 2016، فرصتی دست داد تا در غرفه کمپانی کولر مستر، پرواز با چتر نجات را با استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت تجربه کنیم. با زومجی و تماشای ویدیو این تجربه هیجان انگیز همراه باشید.

پریدن از یک هواپیما با استفاده از چتر نجات، شاید برای بسیاری از افراد ترسناک باشد. مخصوصا اگر شما مانند من فردی باشید که از ارتفاع زیاد (و حتی کم!) ترس دارید. اما به لطف تکنولوژی واقعیت مجازی و در جریان نمایشگاه Computex 2016 که در شهر تایپه در کشور تایوان برگزار شد، این فرصت دست داد تا با استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift، بدون اینکه هیچ خطری من را تهدید کند، در غرفه کمپانی Cooler Master چنین تجربه‌ای داشته باشم.

دستگاهی که من این تجربه را برروی آن داشتم، یک شبیه‌ساز بسیار واقعی بود که توسط سه دانشجو و در مدت یک سال ساخته شده بود. این شبیه‌ساز به طور تمام و کمال یک سقوط آزاد را برای شما شبیه‌سازی می‌کرد. هنگامی که پا برروی این دستگاه گذاشتم، کمی به بالا آورده شدم و سپس یک کیف برروی بدن من قرار گرفت که حس و حال یک چتر نجات را می‌داد. بعد از اینکه هدست را برروی سر خود قرار دادم، از هواپیمای مجازی به بیرون پریدم و به سرعت از طریق این شبیه‌ساز، به حالت افقی در آمدم (این شبیه‌ساز حتی بادی مصنوعی به صورت شما می‌زد تا هرچه بیشتر به واقعی شدن این تجربه کمک کند.)

بیش از این شما را منتظر نمی‌گذارم و از شما دعوت می‌کنم که این ویدیو را به همراه توضیحاتی که در هنگام تجربه داشتم، تماشا کنید:

| | دانلود 720p از شاتل‌لند

تهیه شده در زومجی

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده