نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲

کامپیوتکس 2016: توشیبا سری جدید حافظه‌های SSD برند OCZ را به نمایش گذاشت

کمپانی Toshiba در نمایشگاه Computex 2016 سری جدیدی از درایوهای حالت جامد (SSD) را که تحت برند OCZ تولید شده‌اند، به نمایش گذاشته است. با زومجی همراه باشید.

مدل‌های جدید اس‌اس‌دی‌های OCZ از جمله محصولاتی هستند که در کامپیوتکس 2016 به نمایش درآمده‌اند. مجموعه‌ی OCZ سال‌ها به‌عنوان شرکت تابعه‌ی توشیبا فعالیت می‌کرد؛ تا اینکه دو ماه پیش منحل شد و کارکنان آن به توشیبای آمریکا پیوستند. با وجود این، توشیبا ترجیح داده تا این برند و اسم و رسم‌اش را حفظ کند.

در نمایشگاه امسال، گروه OCZ تنها سه مدل از درایوهای‌اش را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است؛ البته از آنجا که OCZ پس از ساخت اس‌اس‌دی‌های بهتر، تولید محصولات پیشین‌اش را متوقف می‌کند و درواقع بهترین گزینه‌های موجودش را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، همین تعداد محدود هم به‌خوبی می‌تواند توانایی‌های این مجموعه را در زمینه‌ی تولید SSD به نمایش بگذارد.

OCZ TR150 و OCZ VT180 دو عدد از درایوهای مذکور هستند؛ درایوهایی که پیش‌تر با نام‌های Trion 150 و Vector 180 عرضه می‌شدند. در این میان، TR150 که در حجم‌های ۱۲۰، ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایتی عرضه می‌شود، سعی دارد تا با قیمت‌های نسبتاً پایین، خودش را به‌عنوان جایگزینی برای هارددیسک‌ هامطرح کند. سرعت خواندن/نوشتن پیاپی این محصول به‌ترتیب به حداکثر ۵۵۰ و ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و سرعت بیشینه‌ی خواندن/نوشتن تصادفی آن هم ۸۷ هزار/۸۳ هزار آی‌آپس است. در آن‌سو VT180 بیشتر برای کاربردهای سنگین، مانند گیمینگ، در نظر گرفته شده است. این محصول از لحاظ سرعت خواندن/نوشتن پیاپی عملکرد یکسانی با TR150 دارد؛ اما سرعت خواندن/نوشتن تصادفی آن به ۹۵ هزار/۹۰ هزار آی‌آپس می‌رسد.

اما گل سر سبد اس ‌اس ‌دی ‌های OCZ در نمایشگاه امسال را باید RD400 NVMe دانست. این محصول جدید به‌جای درگاه ساتا 3 از طریق M.2 PCIe به رایانه متصل می‌شود و می‌تواند به سرعت‌هایی بسیار بالا دست پیدا کند؛ یعنی خواندن/نوشتن پیاپی با بیشینه سرعت‌های ۱۶۰۰/۲۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و خواندن/نوشتن تصادفی با حداکثر سرعت ۲۱۰ هزار/۱۴۰ هزار آی‌آپس. اس‌اس‌دی RD400 NVMe در چهار ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده