نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳

بتسدا در حال حاضر مشغول ساخت و توسعه بازی بعدی مجموعه The Elder Scrolls نیست

پس از عرضه بازی Fallout 4، همه نگاه‌ها دوباره به سمت بتسدا و دیگر مجموعه بازی بزرگ آن یعنی سری The Elder Scrolls و یک بازی دیگر از آن شد. اخیرا پیت هاینس، مدیر ارشد استودیو بستدا در تویتی اعلام کرد که آن‌ها در این لحظه در حال کار روی The Elder Scrolls 6 نیستند.

بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های نقش‌آفرینی به خصوص با حال و هوای فانتزی،‌ منتظر بودند تا بتسدا در کنفرانس خبری‌اش در E3 2016 پرده از ساخت یک بازی جدید از مجموعه محبوب The Elder Scrolls بردارد. خیلی از این علاقه‌مندان عقیده داشتند پس از ساخت یک بازی جدید از مجموعه Fallout، حالا نوبت یک بازی از سری نقش‌آفرینی  TES باشد اما این‌چنین نشد و بتسدا در کنفرانس خبری خود خبر از ساخت نسخه ریمستر شده بازی The Elder Scrolls V: Skyrim برای کنسول‌های نسل هشتمی داد. 

پس از پایان یافتن E3 گمانه‌زنی‌ها درباره نسخه جدید این مجموعه ادامه پیدا کرد تا این‌که پیت هاینس، مدیر ارشد بتسدا در صفحه توییتر خود آب پاکی را روی دست طرفداران ریخت و صریحا اعلام کرد که آن‌ها در این لحظه در حال ساخت The Elder Scrolls 6 نیستند.

این در حالی است که تاد هاوارد، کارگردان بازی‌هایی مثل Skyrim و Fallout 4 در جریان برگزاری نمایشگاه E3 2016 اعلام کرده بود که بازی The Elder Scrolls 6 در حال ساخت بوده اما زمان بسیاری زیادی تا کامل شدن پروسه ساخت آن باقی مانده است. اگرچه بعد از این اظهار نظر، پیت هاینس در جمله‌ای گفت که سال‌های سال تا TES 6 باقی مانده است و در حال حاضر هیچ فعالیتی روی این پروژه انجام نمی‌شود.

این‌طور که از شواهد پیدا است، بتسدا در حال کار روی بسته‌های الحاقی بازی Fallout 4 و البته کار روی یک پروژه جدید است.

بتسدا کنفرانس خوبی را در نمایشگاه E3 2016 برگزار کرد و بازی‌های بزرگی را به نمایش گذاشت اما سوال اصلی اینجا است که تیم اصلی توسعه‌دهنده‌های بتسدا هم‌اکنون در حال کار روی چه پروژه‌ای هستند. اگرچه Dishonored 2 و Prey بازی‌های بزرگی هستند اما توسط همان تیمی که مسئول ساخت بازی‌هایی همچون Skyrim و Fallout 4 بودند ساخته نمی‌شوند.

با توجه به صحبت‌های مسئولین بتسدا باید فعلا صبر کنیم و امید به رونمایی بازی در آینده داشته باشیم. این‌طور که از توییت‌ها و مصاحبه‌های دست‌اندرکاران بتسدا پیدا است، بازی در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه را طی نمی‌کند و از طرفی عرضه آن اجتناب‌ناپذیر است. کسی چه می‌داند شاید E3 2018، شاید E3 2019 یا حتی شاید E3 2020؛ به هر حال طرفداران این مجموعه محبوب تشنه یک نسخه جدید از این سری هستند؛ سری که جز پرطرفدارترین و موفق‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید.

منبع: Attackthefanboy


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده