نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

یک منبع داخلی مشخصات فنی پلی استیشن نئو را فاش کرد

Osiris Black، یک منبع داخلی معتبر است که اخیرا مشخصات فنی کنسول ارتقا یافته سونی را که با اسم رمز «پلی‌استیشن نئو» ساخته می‌شود، فاش کرده است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی سونی چندی پیش رسما ساخت یک نسخه ارتقا‌یافته از کنسول پلی‌استیشن 4 را تایید کرد که با اسم رمز «پلی‌استیشن نئو» مراحل ساخت خود را سپری می‌کند. با این حال سونی هنوز جزییاتی از مشخصات فنی این کنسول ارائه نکرده است. ولی اخیرا یک منبع داخلی با نام اسیریس بلک، مشخصات فنی این کنسول را در سایت نیوگف منتشر کرده که به گفته وی، این اطلاعات را از یکی از توسعه‌دهندگان معتبر کنسول دریافت کرده است.

به استناد این منبع، سونی در حال امتحان کردن دو نسخه از پلی‌استیشن نئو است تا یکی را به عنوان محصول نهایی وارد خط تولید کند. مدل اول از یک پردازنده مرکزی «Jaguar» استفاده می‌کند و قدرتی معادل ۴/۲ ترافلاپس دارد. قیمتی که Sony برای این مدل در نظر گرفته، ۳۹۹ دلار است. ولی مدل دوم که قیمتی ۴۹۹ دلاری دارد، دارای یک پردازنده مرکزی کاملا جدید و قدرت پردازشی معادل ۵/۵ ترافلاپس ارائه می‌دهد. به‌استناد Osiris Black، کنسول جدید سونی یا اواخر ۲۰۱۶ یا پیش از ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵) عرضه خواهد شد.

همچنین در صورتی که سونی مدل دوم را به عنوان مدل نهایی کنسول خود انتخاب کند، برای اولین بار در طی بیش از ۱۰ سال اخیر از یک منبع تغذیه خارجی برای کنسول خود استفاده خواهد کرد. به‌علاوه این منبع داخلی اعلام کرده که مدل‌های مخصوص توسعه‌دهندگان این کنسول برای برخی از بازیسازان عرضه شده است تا آن‌ها بتوانند بازی‌های خود را برای کنسول جدید بهینه کنند. همچنین وی ذکر کرده که دو بازی Deep Down کمپانی کپ‌کام (که شایعاتی مبنی بر لغو شدن آن به گوش می‌رسید) و GOW 4 (که احتمالا همان نسخه جدید God of War است) برای کنسول پلی‌استیشن نئو در دست ساخت هستند.

به هر حال تا زمانی که سونی رسما اطلاعات مذکور را تایید نکند، این خبر در حد یک شایعه است. ولی چندی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه نئو تا پایان سال جاری و برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری آن منتشر شده بود که اطلاعات فعلی هم آن‌ها را تایید می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده