نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۲

بازی Scalebound از حالت همکاری چندنفره (Co-Op) پشتیبانی می‌کند [E3 2016]

هیدکی کامیا، یکی از بنیان گذازان استودیوی پلاتینیوم گیمز  و طراح بازی Scalebound، در حاشیه مراسم E3 2016 اعلام کرد که این بازی از حالت همکاری چند‌نفره (Co-Op) به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) در  E3 2016 ویژگی‌های بخش Co-Op آنلاین بازی Scalebound را که تقریباً یک سال پیش معرفی کرده بود نمایش داد و هیدکی کامیا نیز برای اولین بار توضیح داد که چرا از حالت Co-Op در این بازی استفاده کرده است. بازی Scalebound که در سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد، به چهار گیمر و اژدهای آنها اجازه خواهد داد تا در برابر دشمن‌های مشترک، با یکدیگر متحد شوند. هیدکی کامیا و جی‌.پی. کلمز، تهیه کننده‌ی بازی، در گفتگویی با سایت پالیگان در مورد چگونگی کارکرد اجزاء بخش چند نفره‌ی Scalebound صحبت کرده‌اند. کامیا بیان کرد:

حالت Co-Op در سرتاسر بخش تک نفره وجود دارد. البته اگر شما دوست داشته باشید می‌توانید فقط خودتان بازی کنید. شما می‌توانید هر زمان که دوست داشتید با دوستانتان بازی کنید. این یک حالت جداگانه نیست، بسیاری از مردم از ما پرسیدند که آیا این فقط برای باس‌ها است؟ اما این حالت برای تمام بخش تک نفره است.

در حالی که پلاتینیوم گیمز هنوز به سیستم پیدا کردن مسابقات در بخش چندنفره بازی اشاره‌ای نکرده است، کلمز یکی از موارد مربوط به گیمر‌ها در خصوص این سیستم را کاملاً رد کرد:

من از لابی‌ها متنفر هستم و هیچ بازی آنلاین ژاپنی‌ای وجود ندارد که لابی خوبی داشته باشد. پس شما می‌توانید کاملاً انتظار این را داشته باشید که Scalebound از سیستم لابی استفاده نکند.

Scalebound_E32016_02_

پلاتینیوم در دوستان انگیزه‌ لازم را ایجاد خواهد کرد تا با یکدیگر بازی کنند. کامیا گفت این کار نه تنها باس فایت‌های پیچیده را اندکی ساده‌تر خواهد کرد، بلکه همزمان با یادگیری چگونگی انجام بازی در حالت Co-Op جوایز بیشتری را نیز بدست خواهید آورد. او توضیح داد:

ما قصد نداریم بازی بسازیم که برای تمام کردنش مجبور باشید چند نفره بازی کنید، اما همچنان قصد نداریم بخش تک نفره یک چیز کاملاً متفاوت باشد. نکته‌ی مهمتر نوع طراحی برخوردهای جنگی برای تشویق شما به انجام بخش چند نفره‌ی بازی و دادن پاداش به شما برای انجام این کار است. برای مثال، در باس فایتی که ما دوشنبه نشان دادیم، اگر که شما در حالت تک نفره بازی می‌کردید بخاطر حملات مختلف واقعاً باید تلاش می‌کردید. اما زمانی که شما این قسمت را در حالت Co-Op بازی می‌کنید، هر کسی می‌تواند به طور جداگانه کارهای مختلفی را انجام دهد.

در حالی که کامیا به عنوان نویسنده و ناظر در ساخت Bayonetta 2 همکاری داشته است، او به این امر اعتراف کرد که تجربه‌ی چندانی در بازی‌های چند نفره ندارد. کامیا گفت:

این اولین بازی چند نفره‌ی من است، پس بنابراین برای سر درآوردن از آن آزمون‌ها و اشتباهات بسیار زیادی را تجربه کردیم. اما تجربه‌ی اصلی که من واقعاً می‌خواهم مردم از بازی کردن Scalebound بدست بیاورند گشت و گذار در این دنیای بزرگ به همراه اژدهایشان و پس از آن تجربه‌ی همین ماجراجویی به همراه دیگر افراد است.

کلمز در ادامه گفت:

یکی از بزرگترین المان‌های این «با هم بودن» توانایی نشان دادن اژدهای خودتان در بخش Co-Op است. همچنانکه شما وقت بسیار زیادی را صرف گشت و گذار در این دنیا، جنگیدن با باس‌ها، شخصی سازی اژدهای خودتان و رفتن به بخش Co-Op می‌کنید، در آنجا می‌توانید اژدهای خودتان را به سایرین نشان دهید و گفتگوهایی شبیه به این داشته باشید «این چه زرهی است؟ این پوشش را از کجا گرفتی؟» و هنگامی که شما اژدهایتان را تکامل می‌دهید، گیمرها خواهند پرسید «چگونه می‌توانیم این شاخ را بگیریم؟ این چه آتشی است؟» این تجربیات برای ساختن اژدهایی است که با سبک بازی کردن شما تناسب داشته باشد.

Scalebound_E32016_03_Drew

از نظر کامیا هسته‌ی اصلی جذابیت Scalebound لوت محور بودن، عوض کردن پوشش کاراکتر و رشد دادن اژدها خواهد بود:

ساخت این بازی بسیار لذت بخش بود. من عاشق این نوع بازی‌های [لوت محور] هستم. بخصوص انواع کلاسیکشان. وقتی که من کوچک بودم، بازی‌هایی مانند Sorcerian  و Hydlide 3 را بازی می‌کردم و این‌ها از همان نوع بازی‌ها هستند. شما به آهستگی کاراکتر خودتان را می‌سازید و همچنان که این کار را می‌کنید احساس پیشرفت خواهید داشت.

Scalebound یک بازی تماماً اکشن نیست، این بازی صرفاً در خصوص تکنیک‌های شما نیست. اگر که شما با یک درجه سختی مشخص روبرو شوید، به جای اینکه بازی به شما بگوید «هی، پیشرفت کن»، بازی به شما خواهد گفت «اگر که اذیت می‌شوید، یک مقدار لوت کنید، کاراکتر خودتان را بسازید و بعد به این قسمت بازگردید، شاید بتوانید از پس آن بر بیایید».

این حس پیشرفت در گیم‌پلی و تلاش برای لوت کردن در این راه بسیار لذت بخش است.

نظر شما در خصوص نمایش‌های Scalebound و ایده‌های کامیا برای ساخت آن چیست؟

منبع: Polygon

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده