نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۵

بررسی بازی Hearts of Iron IV از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی استراتژی جنگی Hearts of Iron 4 که به تازگی منتشر شده یکی از بازی‌های خوب این ژانر طی چند وقت اخیر است. با زومجی همراه باشید تا برخی از مهمترین نقدهای این بازی از وبسایت‌های معتبر دنیا را به طور خلاصه مرور کنیم.

استراتژی جنگی یا Wargame یکی از زیرسبک‌های ژانر بزرگ استراتژی است که نبردهای راهبردی یا تاکتیکی را روی یک نقشه بزرگ به نمایش می‌گذارد. یکی از مجموعه‌های مطرح این سبک، Hearts of Iron نام دارد که کارش را از سال ۲۰۰۲ و با تمرکز روی نبردهای تاریخی جنگ جهانی دوم آغاز کرد. چهارمین شماره این مجموعه چند روز پیش همزمان با هفتادو دومین سالگرد عملیات پیاده شدن در نرماندی (یکی از معروف‌ترین عملیات‌های جنگ جهانی دوم) منتشر شد.

Hearts of Iron IV مثل بازی‌های قبلی مجموعه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هدایت هر یک از کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم را به دست بگیرند. برای موفقیت در بازی لازم است تا بازیکن‌ها مجموعه‌ای از تصمیمات را در بخش‌های نظامی، تولید، سیاست، تحقیقات و جاسوسی اتخاذ کنند. به این ترتیب آنها می‌توانند خود را به عنوان قدرت برتر دنیا  معرفی کنند و به جناح فاتح جنگ تبدیل شوند.

در ادامه به تعدادی از نقدها و امتیازات این بازی نگاهی می‌اندازیم.

Hearts of Iron IV

  • سازنده: استودیوی توسعه پارادوکس
  • ناشر: پارادوکس اینتراکتیو
  • سبک: استراتژی جنگی
  • پلتفرم: رایانه‌های شخصی
  • تاریخ انتشار: ۶ ژوئن ۲۰۱۶ (۱۷ خرداد ۱۳۹۵)

گیم‌ اسپات: ۸/۱۰

برای طرفداران این سبک، Hearts of Iron IV می‌تواند بهترین بازی استراتژی کلان در حال حاضر باشد. قطعات مختلف این بازی کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند و تصمیمات شما و همچنین عکس‌العمل دشمنان و متحدان‌تان در هر زمان و همیشه متفاوت است. اگر چه درام انسانی ممکن است در بین آمار و ارقام و استراتژی‌های بازی گم شود، اما هیچ چیز مثل این نیست که تاثیر یک استراتژی که در سال ۱۹۳۶ پیاده کرده‌اید را در ۱۹۴۵ ببینید.

آی جی ان: ۹/۱۰

Hearts of Iron 4 پیچیدگی را مانند یک زره سریع در جریان حمله‌ای رعدآسا به تن می‌کند که این موضوع به بازی اجازه می‌دهد تا ایده جنگاوری چندلایه، متفکرانه و استراتژیک را پیاده کند و آن را از باتلاق نجات می‌دهد.

پی سی گیمر: ۸۸/۱۰۰

Hearts of Iron 4 یک استراتژی زیبا و هیجان‌انگیز است. در حالی که بازی ایراداتی نیز دارد، لازم است به خاطر داشته باشیم که Hearts of Iron 4 تمام جنبه‌های جنگ را دربر می‌گیرد. این بازی مرا مجذوب خود کرد، چون به من اجازه داد تا عظیم‌ترین نبردهای مسلحانه تاریخ را، از جزییات ریز اقتصادی تا درگیری‌های ماشینی سازماندهی کنم. بازی‌های استراتژی جنگی دیگری هم وجود دارند، اما من تا کنون چیزی شبیه Hearts of Iron 4 را تجربه نکرده بودم.

هاردکور گیمر: ۴.۵/۵

Hearts of Iron IV یک پیشنهاد ضروری برای طرفداران سبک استراتژی کلان با هر سن و سالی است و آنها را تشویق می‌کند تا زمان را در دست بگیرند و همه چیز را خودشان بفهمند. البته بازی ایراداتی هم دارد، مثل مشکلات کوچک مربوط به رابط کاربری، رویدادهای جانبی و مبهم بودن کارهایی که بازیکنان هوش مصنوعی قصد انجامش را دارند، اما تمام اینها در برابر بخش‌های مختلف بازی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند واقعا ناچیز هستند. Hearts of Iron IV از آن بازی‌هایی است که نیاز به فکر کردن دارند و حتی زمانی که در حال انجام بازی نیستید هم شما را به فکر فرو می‌برد.

Meta-Score-84شما درباره بازی Hearts of Iron IV چه نظری دارید؟

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده