// یکشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۵

E3 2016: نگاهی به بازی های کمپانی 2K در نمایشگاه امسال

2K یکی از کمپانی‌هایی است که در نمایشگاه E3 غرفه دارد و با چند بازی ارزشمند به این نمایشگاه خواهد آمد. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بازی‌های این کمپانی در E3 2016 بندازیم.

یکی از کمپانی‌هایی که تا به حال بازی‌های بسیار محبوبی را عرضه کرده است، تیک تو «Take Two» نام دارد. این کمپانی شعبه‌های مختلفی دارد که به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند: تو‌کی گیمز «2K Games» و راک‌استار «Rockestar Games» که در نتیجه هر کدام استودیوهای خاص خود را دارند. استودیوهای خوش‌نامی مانند گیرباکس، راک‌استار نورث، ویژوال کانسپتس، فیراکسیس و غیره از جمله استودیوهای قدرتمند این کمپانی محسوب می‌شوند. کمپانی Take Two امسال چند بازی مختلف برای به نمایش گذاشتن در E3 دارد و از طرفی نیز احتمال می‌رود که شاهد معرفی چند بازی باشیم. با هم ابتدا به بررسی بازی‌های حاضر در E3 می‌پردازیم و سپس به احتمالات نگاهی می‌‌کنیم.

Battleborn

پیش نمایش بازی Battlebornچندی پیش بازی Battleborn که یک بازی تیراندازی اول‌شخص آنلاین است، توسط استودیو Gearbox ساخته و از سوی کمپانی 2K عرضه شد. بازی Battleborn که به آن صورت نتوانست توجه بازیکنان و منتقدین را به خود جلب کند، یکی از بازی‌های ناامیدکننده امسال لقب گرفت. همانطور که دربررسی  زومجی خواندید، این بازی با گیم‌پلی ضعیف و گرافیک فنی و بصری نامطلوبش باعث ناراحتی خریداران شد، اما چیزی که اوضاع این بازی را بدتر کرد، کمبود محتوا نسبت به قیمت ۶۰ دلاری آن بود. با این وجود می‌توان انتظار نمایش بسته‌های الحاقی یا کارکترهای جدید را داشت. اما به هر حال با منتشر شدن این بازی، بعید است که این کمپانی مانور زیادی روی آن بدهد و احتمالا به انتشار اطلاعاتی کوتاه مربوط به این بسته‌های الحاقی بسنده کند.

XCOM 2

بسته الحاقی Alien Hunters بازی XCOM 2بازی XCOM 2 نیز در بهمن ماه سال گذشته توسط استودیو فیراکسیس (Firaxis Games) ساخته و عرضه شد. این بازی که از زومجی نمره خوبی گرفت و به لطف گیم‌پلی چالش برانگیز، گرافیک فنی و هنری بالا و تنوع بسیار زیاد تحسین‌برانگیز ظاهر شد، به یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای معرفی روی کنسول‌های نسل هشتم تبدیل شد. خوشبختانه چندی پیش به طور رسمی اعلام شد که نسخه‌های کنسولی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 این بازی در شهریور ماه امسال عرضه خواهند شد.علاوه بر اینکه  بازی XCOM 2 نیز مانند Battleborn ممکن است نمایشی کوتاه از بسته‌های الحاقی جدید داشته باشد، باید شاهد نمایش نسخه‌های کنسولی و پی بردن به کیفیت پورت آن‌ها باشیم.

 

NBA 2K17

NBA 2K17 Legend Editionسری NBA 2K یکی از برترین بازی‌های ورزشی دهه اخیر است. یک بسکتبال بسیار حرفه‌ای و خوش‌ساخت که طرفداران بسیار زیادی دارد و همیشه جز برترین آثار ورزشی سال از آن یاد می‌شود. نسخه جدید این بازی که توسط استودیو ویژوال کانسپتس (Visual Concepts) در دست ساخت قرار دارد، در فروردین ماه امسال معرفی شد و اواخر شهریور ماه عرضه خواهد شد. یکی از هدف‌های مهم استودیو سازنده، بالانس کردن بازیکنان NBA است که سبک و استایل منحصربه‌فرد خود را در Break the Rules دارند. همچنین حالت‌های جذابی از جمله All Star به بازی برگشته‌اند و از بهبودهای فراوانی بهره برده‌اند. به احتمال بسیار قوی این بازی در نمایشگاه E3 امسال قابل بازی خواهد بود و شاهد سرازیر شدن اطلاعات بسیار بیشتری از NBA 2K17 خواهیم بود.

Mafia III

Mafia III (13)اما یکی از موردانتظارتین بازی‌های کمپانی 2K که استودیو هنگر 13 (Hangar 13) در دست ساخت دارد، سومین قسمت از سری بازی‌های محبوب مافیا است. آخرین قسمت از این سری در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و حال بعد از ۶ سال شاهد عرضه نسخه جدید مافیا هستیم. Mafia III یک بازی اکشن ماجراجویی سوم‌شخص است که بازیکنان را در نقش لینکلن کلی قرار می‌دهد. او که به تازگی از جنگ ویتنام بازگشته، شاهد مرگ خانواده و دوستانش توسط گانگسترهای محلی می‌شود. در این قسمت، برخلاف دو شماره قبل، ما در برابر گروهی از مافیاهای بزرگ قرار می‌گیرم و هدف اصلی این بازی چیزی جز انتقام نیست. بازی در سال ۱۹۶۸ در شهر نیو اورلین، بزرگ‌ترین شهر ایالات لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهد. این بازی جهان‌باز تاکتیک‌های زیادی را برای پیش بردن مراحل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. مخفی‌کاری، اکشن و حتی بازجویی از مجرمان از جمله روش‌هایی است که به وسیله لینکلن قادر به انجام آن‌ها هستیم. احتمال می‌رود در نمایشکاه E3 علاوه بر قابل بازی بودن آن، شاهد نمایش بخش‌های جدید و انتشار اخبار و اطلاعات مختلف از این بازی نیز باشیم.

Civilization VI

بازی Civilization 6پس از عرضه قسمت پنجم سری Civilization در سال ۲۰۱۰، دیگر شاهد نسخه اصلی از این سری نبودیم. حال پس از ۶ سال، قسمت ششم بازی Civilization برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این بازی نوبتی استراتژی بازیکنان را در برابر رقبایی که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند قرار می‌دهد. بازیکنان در این بازی باید از یک قبیله کوچک پیشرفت کنند و به کنترل کل سیاره زمین برسند. برای رسیدن به پیروزی در این بازی نیاز به چندین و چند شرط مختلف دارید. این بازی بر اساس المان‌های سبک 4X ساخته شده‌ است؛ بنابراین کاوش، توسعه، استثمار و نابود کردن چهار ویژگی اصلی این بازی به شمار می‌روند. در Civilization VI بازیکنان شهرها را کشف خواهند کرد، آن‌ها را به راه و روش‌های مختلف توسعه خواهند داد، واحد‌های نظامی و ارتش را تاسیس خواهند کرد تا به رقبا حمله کنند و در عین حال باید تکنولوژی و سیاست را در دستور کار خود قرار دهند. در E3 امسال شاهد اخبار و نمایش‌های جدید از این بازی خواهیم بود.

WWE 2K17

WWE 2K15 (1)بازی‌های کشتی کج همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند که هر ساله منتظر نسخه‌ای جدید از سری WWE هستند. بازی WWE 2K17 نیز اواخر مهر ماه امسال منتشر خواهد شد و توسط استودیوهای یوکیز و ویژوال کانسپتس در دست ساخت قرار دارد. نسخه سال ۲۰۱۷ این بازی که چهارمین نسخه ساخته شده زیر دست 2K است، در نمایشگاه E3 حضور خواهد داشت و باید منتظر انتشار اطلاعات جدیدی از آن باشیم. البته لازم به ذکر است که سری بازی‌های WWE هیچگاه یک شاهکار نبوده‌اند و تنها برای طرفداران این سری ارزشمند هستند. اما می‌توان گفت هنگامی که این بازی از کمپانی THQ به 2K رسید، اوضاع بازی رفته رفته بهتر شد و شاهد مدل سازی‌های طبیعی‌تری در بازی بودیم.

 

اما احتمال معرفی چه بازی‌هایی وجود دارد؟

Borderlands 3

Tales-from-the-Borderlandsنسخه دوم سری محبوب Borderlands در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های نسل هفتمی منتشر شد و از طریق یک کالکشن نیز برای کنسول‌های نسل هشتم در سال ۲۰۱۵ در دسترس قرار گرفت. پس از گذشت چهار سال از عرضه نسخه اصلی بازی، بعید است که استودیو گیرباکس به سراغ ساخت سومین قسمت از این بازی نرفته باشد. نمی‌توان رونمایی این بازی را در E3 امسال ۱۰۰% دانست، چرا که این استودیو چندی پیش بازی Battleborn را منتشر کرد و احتمالا نسخه  جدید Borderlands برای نمایش آماده نباشد. از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد که استودیو گیرباکس علاوه بر Borderlands مشغول به ساخت نسخه جدیدی از بازی Duke Nukem باشد. همچنین این استودیو که بازی Furious 4 را در دست ساخت داشت، آن را کنسل کرد و اعلام کرد که طرح‌های جدیدی برای سری Brothers In Arms خواهد داشت. به هر حال احتمال رونمایی از Borderlands جدید بسیار بیشتر است و Duke Nukem در رده دوم قرار می‌گیرد.

 

بازی جدید کن لواین

Ken Levineدر سال ۲۰۱۴، استودیو سازنده Bioshock دچار تحولات زیادی شد و بسیاری از کارمندان خود را از دست داد. در این بین فقط کن لواین و پانزده نفر از اعضای این استودیو باقی ماندند و تمرکز خود را روی ساخت بازی‌های کوچک قرار دادند. کن لواین که به ساخت آثاری مانند System Shock، Thief و Bioshock معروف است، حال در یک استودیوی جمع و جور مشغول به ساخت یک بازی کوچک است. به نظر می‌رسد که جدیدترین اثر او یک بازی اول‌شخص تخیلی باشد. پس از گذشت سه سال از عرضه بازی BioShock Infinite، احتمال می‌رود که پروژه جدید او آماده نمایش باشد. اما برای اینکه بدانیم امسال، در E3 2016 منتظر نمایش بازی باشیم یا خیر باید صبر کنیم.

 

BioShock Collection

در طی چند وقت اخیر، شایعاتی منتشر شده که خبر از انتشار یک کالکشن ارزشمند از سه بازی مجموعه BioShock می‌دهند. اخبار زیادی در این باره منتشر نشده است، اما اگر قرار باشد خبری رسمی از این کالکشن بشنویم، E3 بهترین زمان است. انتظار می‌رود سه بازی BioShock ،BioShock 2  و BioShock Infinite در این کالکشن قرار داشته باشند.

 

راک‌استار، بودن یا نبودن؟

GTA ،Red Dead RedemptionRed Dead redemption 2 و بازی‌هایی دیگر از جمله آثار فوق‌العاده محبوب راک‌استار محسوب می‌شوند. مطمئنا من، شما و خیلی‌های دیگر منتظر معرفی نسخه دوم از بازی Read Dead Redemption هستیم. اما مسئله‌ای که وجود دارد، رابطه نه چندان جالب راک‌استار با نمایشگاه‌های E3 یا غیره است. معمولا پیش نیامده که این استودیوی بزرگ بازی‌های خود را از این طریق معرفی کند و سعی کرده با ایجاد یک روز شمار در سایت خود و نمایش یک تریلر شگفت‌انگیز بازی خود را به مخاطبانش معرفی کند. بنابراین، احتمال حضور راک‌استار و معرفی بازی‌هایشان را بسیار کم می‌دانیم؛ اما امیدواریم که Red Dead Redemption 2 با توجه به شایعات منتشر شده، به زودی معرفی شود.

نظر شما در رابطه با بازی‎‌ها و استودیوهای کمپانی توکی چیست؟

تهیه شده در زومجی

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده