نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

سونی رسما ساخت نسخه بهبود یافته پلی استیشن 4 را تایید کرد

پس از اینکه ما‌ه‌ها شایعه ساخته شدن نسخه بهبود یافته کنسول پلی‌استیشن 4 توسط سونی مطرح بود، حال این کمپانی رسما ساخت نسخه جدید‌تر و قوی‌تر از کنسول نسل هشتمی خود را تایید کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پلی‌استیشن 4.5، پلی‌استیشن 4K و اخیرا هم پلی‌استیشن نئو، نام‌هایی بودند که به نسخه ارتقا یافته کنسول پلی‌استیشن 4 نسبت داده می‌شد. حال اندرو هاوس، مدیرعامل سرگرمی‌های تعاملی سونی، در مصاحبه‌ای با سایت فایننشل تایمز، رسما از ساخته شدن نسخه جدید‌تر و قدرتمند‌تر پلی‌استیشن 4 خبر داده که البته هنوز نام مشخصی ندارد و قرار است از کنسول ۳۵۰ دلاری فعلی «گران‌تر» باشد. همچنین هاوس اعلام کرد که این کنسول قرار نیست جایگزین پلی‌استیشن 4 فعلی شود و بیشتر نقش «مکمل» آن را ایفا خواهد کرد و البته هر دو این کنسول‌ها تا پایان نسل هشتم به فروش خواهند رسید.

هاوس اعلام کرد که کنسول جدید برای گیمر‌های حرفه‌ای طراحی شده و قابلیت اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K را دارد و عملکرد بهتری در اجرای بازی‌های واقعیت مجازی با هدست پلی‌استیشن VR ارائه خواهد کرد. مدیرعامل سونی در ادامه صحبت‌های خود نیز به این موضوع اشاره کرد که بازیسازان از این پس مجبور خواهند بود دو نسخه متفاوت از بازی‌های خود را یکی برای کنسول فعلی و دیگری برای کنسول جدید بسازند:

تمامی بازی‌هایی که از این پس عرضه می‌شوند، از پلی‌استیشن 4 استاندارد پشتیبانی خواهند کرد و ما انتظار داریم که تمامی این بازی‌ها یا حداقل اکثریت آن‌ها از پلی‌استیشن 4 قوی‌تر هم پشتیبانی کنند.

با اینکه در آستانه نمایشگاه E3 2016 هستیم، ولی هاوس اعلام کرد که سونی برنامه‌ای برای رونمایی از کنسول جدید خود در جریان این رویداد ندارد و زمانی اقدام به این کار خواهد کرد که این کنسول کاملا آماده باشد. مدیر سونی همچنین اشاره‌ای به قیمت دقیق کنسول جدید نکرد؛ قیمتی که به استناد شایعه‌های پیشین، در حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود.

در حالی که سونی رسما ساخت نسخه ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 را تایید کرده است، شایعاتی هم مبنی بر معرفی دو نسخه جدید از ایکس‌باکس وان توسط مایکروسافت به گوش می‌رسد و حال باید منتظر ماند و دید که آینده کنسول‌های خانگی این دو کمپانی به کجا ختم خواهد شد.

منبع: Ploygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده