نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

نخستین بازی مسابقات ناسکار برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان معرفی شد

سری مسابقات ناسکار در آمریکای شمالی طرفداران بسیاری دارد و بازی‌های ساخته شده بر اساس این مسابقات نیز همواره جایگاه ویژه‌ای در بین علاقه‌مندان سبک ریسینگ دارند.  بزودی نسخه‌ای از این بازی‌ها برای کنسول‌ها منتشر خواهدشد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اولین بازی مسابقات ناسکار برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در راه است. استودیو مانستر گیمز به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی امروز اعلام کرد که بازی NASCAR Heat Evolution در سبک مسابقات اتومبیلرانی با داشتن مجوز کامل از اتحادیه ناسکار در ۱۳ سپتامبر امسال عرضه می‌شود.

بازی Heat Evolution که جدیدترین نسخه از مجموعه NASCAR Heat است علاوه بر دارا بودن ۲۳ مسیر مسابقه‌ی دارای مجوز، شامل تعداد زیادی از رانندگان و اتومبیل‌های سری مسابقات جام سرعت ناسکار (NASCAR Sprint Cup Series) نیز هست.

این بازی که برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود، سیستم جدید درجه‌بندی سرعت و همچنین هوش مصنوعی جدیدی به همراه خواهد داشت که گیم‌پلی بازی را با سطح مهارت شما تنظیم خواهد کرد. علاوه بر این، بازی در کنار ارائه مسابقات جدی‌تر و مشکل‌تر همچون بخش داستانی (Career) و قسمت تعقیب و گریز (Chase)، مسابقات سریع و کوتاهی به نام (Quick Play) نیز خواهد داشت که مورد دوم، یعنی قسمت تعقیب و گریز (Chase) مهارت بازیکنان را برای تصاحب کاپ سرعت (Sprint Cup) به چالش می‌کشد. علاوه بر این، بازی Heat Evolution برای آن دسته از بازیکنانی که می‌خواهند یک رکورد واقعی در مسابقات ناسکار به ثبت برسانند نیز بخش جداگانه‌ای به نام چالش‌ها (Challenges) دارد که البته هنوز جزئیات دقیقی از آن اعلام نشده است.

استودیو مانستر گیمز که در ایالت مینه‌سوتا قرار دارد و در سال ۲۰۰۲ بازی NASCAR Dirt To Daytona را ساخته بود، در سال ۲۰۱۳ نیز بازی   Donkey Kong Country Returns 3D  برای کنسول نینتندو 3DS منتشر کرد. ریچارد گارسیا، مدیر استودیو مانستر گیمز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما نزدیک به ۱۸ ماه بر روی ساخت بازی NASCAR Heat Evolution کار می‌کردیم و ‌اکنون به خاطر آنچه که ساخته‌ایم، فوق‌العاده هیجان‌زده‌ایم. از همان روز اول هدف ما ارائه یک بازی مسابقه‌ای واقع‌گرایانه، سرگرم‌کننده و جذاب برای هواداران فراوان مسابقات ناسکار بود.

بلیک دیویدسون، رئیس صدور مجوز ناسکار نیز بیانیه‌ای به مناسبت معرفی بازی منتشر کرد. او در این بیانیه گفت:

فضا و جو موجود در بازی، به طرفداران مسابقات ناسکار اجازه می‌دهد که به صورت روزانه از مسابقات ورزشی و پرهیجان ما لذت ببرند، که این موضوع در نهایت به رشد و تنوع مخاطبین ما کمک می‌کند. هواداران ما مشتاقانه منتظر انتشار بازی جدیدی از سری مسابقات ناسکار هستند و ما نیز انتظار داریم که بازی NASCAR Heat Evolution ارزش این همه انتظار و صبر طرفداران را داشته باشد.

تصویر نخستین راننده کمپانی تویوتا که در مسابقه NASCAR Sprint All-star که در پیست Charlotte Motor Speedy Way برگزار می‌شود، از خط پایان عبور کند، بر روی جلد بازی NASCAR Heat Evolution نقش خواهد بست. طبق گفته‌های استودیو سازنده بازی، انتخاب کاور یک بازی ویدیویی بر اساس نتایج یک مسابقه زنده ورزشی، برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های ویدیویی اتفاق می‌افتد.
کایل بوش، کارل ادواردز، دنی هملین، مت کنیس و مارتین تروکس جونیور از رانندگان تیم تویوتا در مسابقات ناسکار هستند که احتمال دارد تصویر هر کدام از این ورزشکاران در صورت پیروزی احتمالی بر کاور بازی NASCAR Heat Evolution نقش ببندد.

البته بازی NASCAR Heat Evolution با همکاری کمپانی Dusenberry Martin Racing که حقوق ساخت محتواهای دیجیتالی ناسکار اعم از بازی‌های ویدیویی را در ژانویه سال ۲۰۱۵ به دست آورده، ساخته شده است. حقوق ساخت بازی‌های ویدیویی این مسابقات، قبلاً در اختیار کمپانی Eutechnyx بود.

آخرین بازی از سری ناسکار، بازی NASCAR 15 بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. هر چند آن بازی بیشتر شبیه به یک بروزرسانی بود تا یک بازی جدید و تنها ۲۰ دلار قیمت داشت.

از دیگر اخبار پیرامون بازی‌های ویدیویی ناسکار می‌توان به این خبر اشاره کرد که همین هفته پیش مایکروسافت بسته الحاقی جدیدی با محتوای مسابقات ناسکار را برای بازی ریسینگ محبوب خود یعنی Forza 6 در کنسول‌ ایکس‌باکس وان منتشر کرد.

به نظر شما آیا دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از نسخه جدید بازی NASCAR استقبال خواهند کرد؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده