نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶

بررسی بازی Severed از دید وبسایت های معتبر دنیا

استودیوی درینک باکس، سازنده بازی زیبای Guacamelee به تازگی جدیدترین اثر خود را با نام Severed برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا عرضه کرده است. برای اطلاع از نقدها و امتیازات مهم این بازی همراه زومجی باشید.

استودیوی درینک باکس (DrinkBox Studios) پیش از هر چیز با سکوبازی اکشن سال ۲۰۱۳ خود با نام Guacamelee! شناخته می‌شود. این بازی با تمرکز روی مبارزات جذاب و با ارائه گرافیک خوش رنگ و لعاب توانست محبوبیت زیادی بین بازیکن‌ها پیدا کند و حتی نمرات درخشانی هم از منتقدان بگیرد. این بازی ابتدا برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا به انتشار رسید و سپس روی سایر پلتفرم‌های موجود عرضه شد، اما بازی جدید استودیوی درینک باکس با نام Severed مخصوص صاحبان کنسول دستی سونی است. اگر Guacamelee! را تجربه کرده باشید، در اولین برخورد با Severed شباهت‌های این دو بازی به یکدیگر توجه‌تان را جلب خواهد کرد. البته این شباهت‌ها به ظاهر خلاصه می‌شوند و از نظر سبک و گیم‌پلی، Severed اثری کاملا جدید و متفاوت است.

Severed یک ماجراجویی فانتزی با لایه‌های ضخیم اکشن و نمای دید اول‌شخص است که هدایت یک قهرمان مونث به اسم «ساشا» را به بازیکن‌ها می‌سپارد. ساشا دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی است که با استفاده از آنها باید خیل عظیم دشمنان بازی را از پیش رو بردارد. ساشا با کشتن موجودات اهریمنی بازی می‌تواند قطعات جدیدی به زره جادویی‌اش اضافه کند و از این طریق مهارت‌های تازه‌ای کسب نماید. همان‌طور که گفتیم Severed به طور اختصاصی برای پلی‌استیشن ویتا ساخته شده و همین موضوع به سازندگان بازی کمک کرده تا سیستم کنترل اختصاصی و منطبق با ویژگی‌های یک کنسول دستی را برای Severed طراحی کنند. بر همین اساس هدایت بازی مبتنی بر قابلیت لمسی صفحه ویتا و به شکلی نو‌آورانه انجام می‌شود.

Severed هم مانند Guacamelee! از زیر تیغ منتقدین سربلند بیرون آمده و امتیازات خیلی خوبی دریافت کرده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهمترین نقدها و نمرات این بازی؛ با بررسی بازی Severed از دید وبسایت‌های معتبر دنیا همراه زومجی باشید.

Severed

  • سازنده: درینک‌باکس استودیوز
  • ناشر: درینک‌باکس استودیوز
  • سبک: ماجراجویی، اکشن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ویتا
  • تاریخ انتشار: ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۵)

2016-04-23-205618-noscale

گیم اسپات: ۸/۱۰

Severed به شکل فریب‌آمیزی ساده و غریب شروع می‌شود. تلفیق عمیق و پیچیده اکشن، ماجراجویی و نقش‌آفرینی، به وسیله شیوه اسکرولی کلاسیک و شگفت‌انگیز و همچنین فعل و انفعالات لمسی بازی پوشانده شده است. هر چه ساعات بیشتری را به انجام Severed بپردازید، بازی پیچیده‌تر و داستان آن تاریک‌تر می‌شود. مدتی طول می‌کشد تا با بازی ارتباط برقرار کنید، اما زمانی که Severed خود را نشان می‌دهد، به تجربه‌ای درگیرکننده تبدیل می‌شود که شبیه هیچ‌یک از بازی‌های قبلی ویتا نیست.

دیستراکتوید: ۹.۵/۱۰

واقعا پیدا کردن یک نکته منفی در Severed کار دشواری است. این بازی تصور من از یک بازی لمسی را به کلی پاک کرد و با ظاهر هیجان‌انگیزش، دلیل خوبی برای شکستن ویتایم به من داد. برای اینکه بهترین راه برای کنترل بازی را پیدا کنم کمی به دستم آسیب رسید، اما از آنجایی که دکمه‌های کنترلر کنسول‌ها نیز همین‌ کار را می‌کنند، یاد گرفتم که فقط دستانم را عوض کنم. همچنین آرزو می‌کردم که بازی طولانی‌تر باشد.

پالیگان: ۹/۱۰

در ابتدا از پلی‌استیشن ویتا انتظار می‌رفت که بازی‌هایی باکیفیت، در حد کنسول‌های خانگی را به نمایش بگذارد، اما Severed چنین اثری نیست؛‌ در عوض این بازی نوعی میهمانی برای مکانیزم‌های مختلف است که ماهرانه ساخته شده و روی یک صفحه کوچک که تقریبا به اندازه گوشی‌های هوشمند است، به خوبی اجرا می‌شود. در حالی که ممکن است Severed یکی از آخرین بازی‌های بزرگ ویتا باشد، اما این اثر به ما یادآوری می‌کند که بازی‌های عالی، بزرگ‌تر و ماندگارتر از پلتفرم‌هایی هستند که روی‌ آنها به اجرا درمی‌آیند.

گیم اینفورمر: ۸.۵/۱۰

زمان بازی برایم تنها پنج ساعت به طول انجامید و من بیش از این می‌خواستم. بلافاصله پس از به پایان رساندن داستان، به بازی برگشتم و با قدرت‌های جدیدم تمام راه‌هایی را که قبلا به آنها سرک نکشیده بود، جستجو کردم. کشش و انگیزه‌ای که بعد از پایان بازی برای ادامه دادن و اکتشاف بیشتر در آن حس می‌کردم نشان‌دهنده میزان لذتی است که از Severed برده‌ام.

آی جی ان: ۶.۴/۱۰

Severed هنگامی در بهترین و جذاب‌ترین وضعیت قرار می‌گیرد که نبردهای کوتاه و تاکتیکی در محیط‌های زیبا و ترسناکش را به نمایش می‌گذارد، اما این نبردها در نیمه دوم بازی جذابیت‌شان را از دست می‌دهند. مبازرات بازی به جای اینکه ایده‌های جدیدی را در جهت چالشی‌تر شدن معرفی کنند، خسته‌کننده و ملال‌انگیز می‌شوند. اگر جستجو در محیط‌های عجیب و غریب بازی کسالت‌بار نبود، مبارزات طولانی آن تا این اندازه بد بنظر نمی‌رسیدند.

Meta-Score-83نظر شما درباره بازی Severed چیست؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده