نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۸

احتمالا در E3 2016 سخت افزار و کنترلر جدیدی برای ایکس باکس معرفی می شوند

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 سخت‌افزار و کنترلر جدیدی را برای ایکس‌باکس معرفی خواهد کرد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

طبق مطلبی که برد سمز، وبلاگ‌نویس اخبار مایکروسافت در وبلاگ Paul Thurrott منتشرکرده، این کمپانی در کنفرانس E3 که در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) برگزار خواهد شد دو رونمایی بزرگ در خصوص سخت‌افزار ایکس‌باکس خواهند داشت. سمز با استناد به منابع آگاه و مرتبط با مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت یک دستگاه ایکس‌ باکس جدید را در کنفرانس خود رونمایی خواهد کرد و در کنار آن یک کنترلر جدید هم برای ایکس‌ باکس وان معرفی می‌کند. گفته می‌شود که این کنترلر از نظر طراحی مشابه نمونه فعلی خواهد بود، اما با یک رنگ جدید که می‌تواند سفیدباشد، عرضه خواهد شد. مایکروسافت همین الان هم یک کنترلر سفید را در برخی از باندل‌های ایکس‌باکس وان ارائه می‌دهد، اما این می‌تواند یک رنگ جدید برای نسخه‌های استاندارد باشد.Xbox One Elite Controller

سمزدر ارتباط با دستگاه جدید ایکس‌باکس نیز گفته است که می‌تواند نسخه‌ای از کنسول ایکس‌باکس وان الیت  یا یک دستگاه کاملاً جدید باشد. او گفت:

E3 امسال برای مایکروسافت بزرگ خواهد بود چرا که این شرکت یک بار دیگر تلاش خواهد کرد تا نشان دهد کنسول آنها در مقایسه با پلی‌استیشن 4 انتخاب بهتری است.

ورژن فعلی ایکس‌ باکس وان الیت گران قیمت‌ترین سیستمی است که مایکروسافت ارائه می‌دهد و با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد؛ هر چند این مدل نیز تا پایان ماه با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه خواهد شد. این کنسول دارای یک هارد درایو ترکیبی حالت جامد است که به سیستم کمک می‌کند تا از حالت «صرفه‌جویی در انرژی» ۲۰ درصد سریعتر از حالت عادی روشن و آماده‌ی فعالیت شود. یک نسخه‌ی کنترلر الیت منحصربه‌فرد با قابلیت تغییر شکل دادن و قیمت ۱۵۰ دلار نیز در این بسته وجود دارد و می‌توان آن را به صورت جداگانه تهیه کرد.

گذشته از موضوع دستگاه و کنترلر جدید ایکس‌باکس، سمز گفت که احتمال دارد مایکروسافت به عنوان بخشی از کنفرانس E3 خود در مورد تلاش‌هایش برای برقرار کردن ارتباط بین ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 صحبت کند.

همین چند وقت پیش فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، سر نخ‌هایی داده بود مبنی بر اینکه امکان دارد مایکروسافت در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو در مورد چیزهایی «ورای» ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 صحبت کند. ممکن است حرف‌های اسپنسر به کنفرانس E3 اشاره داشته باشد. مایکروسافت اخیراً تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس خود در E3 را اعلام کرده بود.

اوایل این ماه در گزارشی ادعا شد که مایکروسافت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه‌ی متنوعی از ایکس‌باکس است، که مدلی با قابلیت بروزرسانی سخت‌افزاری (مانند رایانه‌های شخصی) نیز در میان آنها خواهد بود.

پیش از این، اسپنسر در مورد اینکه چگونه مایکروسافت قابلیت ارتقای سخت‌افزاری برای ایکس‌باکس را ارائه خواهد کرد توضیح داده بود. او هیچ‌گاه نگفت که منظورش همین نسل از کنسول‌ها است و این موضوع را نیز روشن ساخت که شما مجبور نخواهید بود با آچار و پیچ‌گوشتی ایکس‌باکس وان خودتان را برای اضافه کردن قطعات جدید باز کنید. بعلاوه، اسپنسر گفته بود که طرفداران ایکس‌باکس نباید انتظار دیدن ایکس‌باکس 1.5 را داشته باشند. وی اخیراً بیان کرد:

من از طرفداران بزرگ [ایده‌ی] ایکس‌باکس 1.5 نیستم. اگر قرار باشد ما به سمت جلو حرکت کنیم، من خواستار حرکت رو به جلو  با ارقامی بزرگ خواهم بود. برای ما، سخت افزار [ایکس‌باکس وان] عملکرد خوبی دارد. [این دستگاه] کارایی بالایی دارد، قابل اعتماد است و سرورها نیز به خوبی عمل می‌کنند. همچنانکه قبلاً گفتم اگر قرار باشد ما برای هر وسیله‌ای حرکت رو به جلو داشته باشیم، خواسته‌ی من این است که این [حرکت رو به جلو] واقعاً تغییر قابل توجهی برای مردم باشد، یک ارتقا.

شاید مایکروسافت تنها شرکت صاحب پلتفرمی نباشد که سخت افزار جدیدی را در E3 نمایش می‌دهد. گزارش‌ها حکایت از این دارند که سونی مشغول کار روی یک پلی‌استیشن 4 جدید و قدرتمندتر است. تاکنون هیچ اشاره‌ای در خصوص زمان و مکان رونمایی از این دستگاه نشده است، اما با توجه به اینکه E3 بزرگترین نمایشگاه صنعت بازی در طول سال است به نظر می‌رسد گزینه‌ی خوبی برای این کار باشد. نینتندو نیز اخیرا اعلام کرد که در نمایشگاه E3 کنسول جدید خود یعنی نینتندو NX را نمایش نخواهد داد.

آیا شما مایلید در نمایشگاه E3 شاهد رونمایی از سخت‌افزار و دسته جدید ایکس‌باکس باشید؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده