// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

کارگردان Deadpool از ضعف‌‌های فیلم و دنباله آن می گوید

فیلم سینمایی Deadpool را باید یکی از شگفتی‌سازان امسال دانست. برمبنای فروش نسبتا بالا و در نتیجه سود سرشاری که این فیلم کسب کرد، ساخت نسخه دوم آن چندان دور از انتظار نیست. حال تیم میلر، کارگردان هر دو فیلم «ددپول» از آینده این سری می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

فیلم سینمایی Deadpool به عنوان یک نسخه فرعی از مجموعه فیلم‌های X-Men در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ (۲۳ بهمن ۱۳۹۴) اکران شد. این فیلم که بسیاری از ویژگی‌های شخصیت «ددپول» از جمله شوخ‌طبعی و شکستن دیوار چهارم را از کتاب‌های کمیک این شخصیت به ارث برده است، توانست با فروش ۷۶۰/۳ میلیون دلار بیش از ۱۳ برابر بودجه اختصاص یافته، کسب درآمد داشته باشد. فیلم ۱۰۸ دقیقه‌ای «ددپول» به عنوان محصول مشترک کمپانی‌های فاکس قرن بیستم و مارول ، روایتگر داستان «وید ویلسون»، مامور سابق یگان ویژه است که بواسطه آزمایشات مختلف و در ازای از بین بردن ظاهرش، توانایی احیای بدنش را بدست می‌آورد. وی در نهایت لباس «ددپول» را به تن می‌کند و به دلایلی به دنبال «آژاکس» می‌گردد. مدتی پیش اعلام شد که نسخه دوم چراغ سبز را از کمپانی فاکس قرن بیستم دریافت کرده و هم اکنون در حال ساخت است. حال تیم میلر، کارگردان این فیلم، توضیحات جالبی را در این باره داده است.

علی‌رغم اینکه دنبال فیلم «ددپول» در مراحل ابتدایی ساخت به سر می‌برد، تیم میلر در مصاحبه با وب‌سایت Collider، اعلام می‌کند که پیش‌زمینه‌های دومین فیلم «ددپول» انجام شده است، اما تیم تولید تا زمانی که فیلم‌نامه به طور کامل نشده باشد، روند ساخت این فیلم آغاز نخواهد شد:

نویسندگان هم اکنون در حال نگارش فیلم‌نامه هستند. فیلم‌نامه مهمترین مسئله است. فیلم‌نامه باید کامل باشد.

وظیفه نگارش دنباله فیلم «ددپول» به مانند فیلم قبلی بر عهده رت ریز و پائول ورنیک است. تاکنون جزئیاتی از داستان این فیلم ارائه نشده است، اما می‌توان انتظار شوخی‌های پرتعداد، شکستن دیوار چهارم و ضد و خوردهای متعدد را داشت. کمپانی فاکس قرن بیستم زمان دقیق یا حتی بازه زمانی اکران «ددپول ۲» را اعلام نکرده است و قصد ندارد که برای اکران زودتر از موعد این فیلم به سازندگان فشار بیاورد. تیم میلر در این رابطه می‌گوید:

هیچ یک از زمان‌های تعیین شده برای اکران دنباله «ددپول» به مذاق من خوش نیامده‌اند. اگر سازندگان برای اکران زودتر فشار بیاورند به آن‌ها می‌گویم "اوه نه، برای اینکه فیلم در زمان تعیین شده اکران شود من را مجبور می‌کنید محصولی افتضاح ارائه بدهم". کمپانی می‌خواهد که فیلم عالی باشد و زمان کافی برای ساخت فیلمی فوق‌العاده را به ما داده‌اند.

فیلم سینمایی Deadpool فیلم سینمایی Deadpool

اولین فیلم تکی شخصیت «ددپول» از نظر تیم میلر، کارگردان این فیلم چندان عاری از اشکال نبود. وی در این باره می‌گوید:

در زمان تماشای فیلم «ددپول» پیش خودم نمی‌گویم که "اوه، این فیلم فوق‌العاده‌اس" بلکه می‌گویم "اوه خدایا، خیلی بهتر از این می‌توانستم فیلم را بسازم". به هیچ عنوان قصد ندارم کارهای احمقانه‌ای مثل "الان باید فیلم را دو برابر بزرگتر بسازم به این دلیل که حوصله مردم سر خواهد رفت" یا "شخصیت‌های منفی فیلم باید سه برابر بیشتر باشند" را انجام بدهم.

صحبت‌های تیم میلر با توضیحات پائول ورنیک که مدتی پیش اعلام کرده بود، تیم تولید دومین فیلم «ددپول» قصد ندارد بودجه زیادی را به این فیلم اختصاص دهد، کاملا تطابق دارد:

ما برای ساخت دومین فیلم «ددپول» به بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری نیازی نداریم. در این صورت محصول نهایی دیگر «ددپول» نخواهد بود. «ددپول» شهرها را در آسمان به پرواز درنمی‌آورد یا با فضایی‌هایی که به زمین هجوم آورده‌اند مقابله نمی‌کند، «ددپول» اینطوری نیست. بنابراین ما از بودجه نسبتا کمی که به ما اختصاص داده شده است، راضی هستیم و نمی‌خواهیم فیلم بعدی را نابود کنیم.

تیم میلر در ادامه اعلام می‌کند که نسبت به برخی از برداشت‌های فیلم «ددپول» راضی نیست و در زمینه وسعت فیلم کم‌کاری کرده است:

فیلم «ددپول» بی‌شباهت به یک فیلم مستقل نیست و این مسئله در برخی جنبه‌ها به سود فیلم نیز بوده است. اما به اعتقاد من می‌توانستیم فیلم را به نحوی بسازیم که جهان خاص خود را بهتر ارائه دهد.

در پایان تیم میلر اذعان می‌کند که برخلاف فیلم قبلی که محرک‌های اعمال آنتاگونیست را فاش نمی‌کرد، دنباله فیلم «ددپول» تمرکز گسترده‌ای بر روی مقصود شخصیت‌های منفی خواهد داشت و به جای استفاده از عدد «۲» برای این فیلم از پسوندی خاص استفاده خواهد شد. شوخ‌طبعی‌های «ددپول» حتی پس از اتمام فیلم هم به پایان نرسید و وی پس از تیتراژ اعلام کرد که دومین فیلم او در حال ساخت است و «کیبل» یار و یاورش در کتاب‌های کمیک نیز در فیلم حضور خواهد داشت. یکی از سوالات مهمی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است، بازیگر شخصیت «کیبل» در دومین فیلم سینمایی «ددپول» است و تیم میلر قصد ندارد تا اتمام نگارش فیلم‌نامه نامی از ایفاگر این نقش را به زبان بیاورد.

نظر شما راجع به این فیلم «ددپول» و دنباله آن چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot و Collider


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده