چندی پیش وب سایت دی‌سی کمیکز مووی در مقاله‌ای، به معرفی ۱۰ بازیگری پرداخته که می‌توانند به عنوان شزم ایفای نقش کنند. با زومجی و جزئیات این خبر همراه باشید.

در این مطلب قصد معرفی ۱۰ بازیگری را داریم که از نظر وب‌سایت دی‌سی کمیکز مووی قابلیت نقش‌آفرینی شخصیت ابرقهرمان شزم را دارند. مشخص شدن اینکه چه‌کسی در نهایت برای نقش‌آفرینی این قهرمان انتخاب خواهد شد زمانی جذاب‌تر شد که دی‌سی اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ فیلمی با محوریت شزم و دشمن او یعنی بلک آدام با بازی دواین جانسون ( راک) به اکران سینماها در خواهد آمد.

نکته قابل ذکر در مورد بازیگران این لیست این است که همه این ۱۰ نفر در سه مورد با یکدیگر تشابه دارند. اول اینکه هیچ‌کدام با دی‌سی و مارول قرارداد ندارند (در حال حاضر). دوم اینکه همگی دارای فیزیک بدنی مناسب برای ایفای این نقش هستند و در آخر هم اینکه از لحاظ سن و سال برای نقش‌آفرینی شخصیت شزم در مقابل دواین جانسون ۴۲ ساله مناسب هستند، چراکه در مجموعه داستان‌های دی‌سی، شزم بسیار جوان‌تر از رقیب خود یعنی بلک آدام است.

اما پیش از بررسی این ۱۰ بازیگر، خالی از لطف نیست که به معرفی کوتاهی از شخصیت ابرقهرمانه شزم بپردازیم. نام اصلی و ابتدائی شزم، کاپیتان مارول (به مارول کامیکز ارتباطی ندارد) بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کمیک منتشر شد اما با شکایت دی‌سی از ویز کمیک به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شزم از روی سوپرمن دی‌سی، ویزکمیک مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد. شزم قدرتی اساطیری و جادویی هزاران‌ساله دارد که با گفتن واژه شزم به نیروهایی مافوق انسانی دست می‌یابد و حروف لاتین S.H.A.Z.A.M از نام‌های سلیمان حکیم، هرکول در اساطیر یونان، اطلس که به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس خدای خدایان اساطیر یونان، آشیل جنگجوی شکست‌ناپذیر و مرکور که قادر به پرواز بوده تشکیل شده است. حالا و بعد از این توضیح کوتاه درباره این ابرقهرمان، به بررسی لیست ۱۰ نفره بازیگران انتخابی وب‌سایت دی‌سی کمیکز مووی برای ایفای نقش کاپیتان مارول یا همان شزم می‌پردازیم.

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۱۰. فین ویتراک / Finn Wittrock

ویتراک ۳۱ ساله به خاطر حضور در فصل پیشین سریال داستان ترسناک آمریکایی American Horror Story در نقش دنی مولر به شهرت رسیده است. البته حضور وی در دنیای هنر و بازیگری به چندین سال پیش در برادوی نیویورک و اپرای تمام فرزندان من All My Children بازمی‌گردد.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: به خاطر ظاهرش با موهای مشکی و سن و سالش که به شخصیت شزم نزدیک است و از همه مهمتر با ایفای نقش بسیار عالی در داستان ترسناک آمریکایی به خوبی نشان داد که توانایی بازی در نقش یک مرد بالغ با عادات و علایق بچه‌گانه را دارد و این نکته قوتی است برای حضور در نقش ابرقهرمانی همچون شزم!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۹. دیوید گیونتولی / David Giuntoli

اگر از طرفداران سریال گریم Grimm شبکه ان بی سی باشید، حتما اورا می‌شناسید. گیونتولی ۳۵ ساله با ایفای نقش در سریال گریم و شخصیت کارآگاه نیک برکارد توانست قابلیت‌های بسیاری از خود به نمایش بگذارد.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: زمانی که تهیه‌کنندگان به دنبال بازیگر و تست گرفتن برای سوپرمن در مرد آهنی Man Of Steel بودند، دیوید یکی از گزینه‌های اصلی به حساب می‌آمد. با توجه به برخی شباهت‌های ظاهری با هنری کویل و شباهت‌های بسیار زیاد بین شزم و سوپرمن، او می‌تواند گزینه جالبی باشد.

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۸. تایلر هوچلین / Tyler Hoechlin

این بازیگر ۲۸ ساله با حضور در سریال گرگ نوجوان Teen Wolf شهرت زیادی به‌دست آورده و حسابی معروف شده است. اما نقطه عطف زندگی هنری او تا به ایجا را می‌توان حضور در فیلم جاده‌ای به‌سوی تباهی در نقش پسر تام هنکس دانست.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: بیشتر به علت قد و قامت و ظاهر و فیزیک بدنی او با موهایی تیره و چشمانی روشن که همگی به شخصیت شزم در اکثر داستان‌های مصور نزدیک هستند، اما توانایی‌های بازیگری او در نقش رهبر گروه گرگ‌ها در سریال گرگ نوجوان را هم اصلا نمی‌توان ندیده گرفت!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۷. کلان لاتز / Kellan Lutz

اکثر قریب به اتفاق ما، او را از مجموعه فیلم‌های گرگ و میش Twilight می‌شناسیم و اخیرا هم این بازیگر-مدل ۳۰ ساله آمریکایی را در فیلم افسانه هرکول و در قالب هرکول بی‌همتا دیده‌ایم.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: اگر از مسائل و ویژیگی‌های فیزیکی او بگذریم، با ایفای نقش پوزایدون (خدای دریاها) در فناناپذیران در قالب یکی از خدایان اساطیری و همچنین هرکول نیمه خدا-نیمه انسان ثابت کرده است که توانایی ایفای نقش کاراکترهایی با ویژگی‌های ابرانسانی و خداگونه را دارد!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۶. الن ریچسون / Alan Ritchson

ریچسون ۳۰ ساله مدل، خواننده و بازیگر آمریکایی با بازی در سریال اسمالویل SmallVille شناخته شد. پس از حضور در فیلم عطش مبارزه: اشتعال و نیز لاک‌پشت‌های نینجا جایگاه خود را به عنوان بازیگری توانا محکم کرده است.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: الن تا به حال دوبار در نقش ابرقهرمان ظاهر شده است، در سریال اسمالویل در نقش آکوامن و در فیلم لاک‌پشت‌های نینجا در قالب رافائل. با توجه به تجربه حضور به عنوان یک ابرقهرمان و فیزیک بدنی مناسب به راستی که می‌تواند گزینه مناسبی برای ایفای نقش شزم باشد.

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۵. برنتون توایتز / Brenton Thwaites

برنتون ۲۶ ساله بازیگر استرالیایی و خوش‌سیمایی است که پس از آمدن به هالیوود خیلی سریع نامی برای خود دست و پا کرد و با حضور در فیلم‌هایی نظیر نورگیر و پلید توانایی‌های خود را به همه ثابت کرد.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: با توجه به شباهت‌های فیزیکی و ظاهری و همچنین قد و قامت وی و سن مناسبش باید گفت که توایتز را می‌توان گزینه‌ای مناسب به حساب آورد. البته او با پیشرفت سریع و توانایی خود برای نقش‌آفرینی در پروژه‌های مختلف و حتی سخت نشان داده که بازیگر قابلی هم هست!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۴. لیام همسورث / Liam Hemsworth

همسورث دیگر استرالیایی این لیست و بسیار شناخته‌شده است. از مهمترین فعالیت‌‌ها و نقش‌آفرینی‌های او می‌توان به مجموعه فیلم‌های عطش مبارزه اشاره کرد. او با ۲۵ سن برادر کوچکتر کریس همسورث به حساب می‌آید که نشان داده چیزی از کریس کم نداشته و می‌تواند به بازیگری بزرگ تبدیل شود.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که لیام در پروژه‌ای به عنوان نقش اول، ایفای نقش کند. او تا به حال نقش محوری و اصلی در فیلم ها نداشته علی‌رغم اینکه بازیگری با توانایی‌های بسیار بالاست. بدون‌شک او هم می‌تواند مثل برادر بزرگترش در قالب یک ابرقهرمان ظاهر شود، گویا این خانواده ژنتیکی ابرقهرمان به دنیا آمده‌اند!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۳. جان کرازینسکی / John Krasinski

کرازینسکی ۳۶ ساله، بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که بیشتر به‌خاطر حضور در سریال دفترکار شبکه ان‌بی‌سی شناخته شده است.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: از هر لحاظ که نگاه کنیم او می‌تواند ایده‌آل باشد. جان شخصیتی شوخ‌طبع دارد اما در عین‌حال می‌تواند جدی و باجذبه و کاریزماتیک باشد. چهره‌ای کودکانه و شیطان و پر شروشور دارد اما در همان لحظه و با کمی دقت بیشتر به ظاهر و قد و قامتش، مردی کامل را می‌شود دید! به نوعی می‌توان گفت کرازینسکی جان می‌دهد برای ابرقهرمان بودن!

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۲. آرمی هامر / Armie Hammer

بازیگر ۲۸ ساله آمریکایی با شخصیتی بسیار مناسب برای ایفای نقش شزم. هامر با بازی در فیلم مردی از یو. ان. سی. ال. ای. به واقع ثابت کرد که توانایی‌های بسیار زیادی در نقش‌آفرینی در قالب هر شخصیتی را دارد.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: کافیست به تقابل او با آقای سوپرمن ( هنری کویل) در فیلم مردی از یو. ان. سی. ال. ای. نگاه کنیم تا قانع شویم که می‌تواند شزمی خوب برای مقابله با آدام سیاه باشد! او از لحاظ فیزیک بدنی و معیارهای ظاهری همه‌چیز را دارد.

۱۰ هنرپیشه ایفاگر نقش شزم

۱. دنیل کادمور / Daniel Cudmore

کادمور کانادایی آخرین نفر در این لیست است. این بازیگر ۳۴ ساله تجربه حضور در فیلم‌هایی چون افراد ایکس و گرگ و میش را دارد.

چرا می‌تواند در نقش شزم ظاهر شود: حالا که دیگر در پروژه افراد ایکس حضور ندارد( به این معنی است که با مارول قرارداد ندارد) می‌تواند در نقش ابرقهرمانی دیگر و این‌بار در دنیای دی‌سی نقش‌آفرینی کند. از لحاظ فیزیکی هم گزینه‌ای بسیار مناسب برای شزم به حساب می‌آید.

به انتهای این لیست ۱۰ نفره رسیدیم. نظر شما در مورد این بازیگران و شزم چیست؟ کدامیک می‌توانند بهترین انتخاب برای سازنده‌های این فیلم باشند؟

تهیه شده در زومجی با استفاده از وب‌سایت دی‌سی کمیکز مووی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده