نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

بازی Max Payne از پلی استیشن 2 به پلی استیشن 4 می آید

بازی خاطره انگیز Max Payne اولین قسمت از این مجموعه‌ی بسیار پر طرفدار بود که برای پلتفرم پی‌سی و بعدها برای کنسول‌های دیگر  از جمله پلی‌استیشن 2 پورت شد. حال بخش اروپایی وبلاگ پلی‌استیشن خبر از عرضه‌ی این بازی برای پلی‌استیشن 4 داده است.

بازی Max Payne یک بازی تیر اندازی سوم شخص بود که در سال ۲۰۰۱ توسط استودیو رِمِدی منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این بازی که اولین قسمت از مجموعه‌ی مکس‌پین محسوب می‌شود و پس از پلتفرم پی‌سی برای سایر پلتفرم‌ها از جمله پلی‌استیشن 2 پورت شد، قرار است برای کاربران پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شود.

به گزارش سایت ویدیوگیمر، بخش اروپایی وبلاگ پلی‌استیشن دیروز با اضافه کردن نام Max Payne در لیست بازی‌های پلی استیشن 2 ای که قرار است برای پلی‌استیشن 4 عرضه شوند اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند این بازی خاطره‌انگیز را تا دو روز دیگر یعنی ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) برروی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنند.

استودیو رِمِدی پس از ساخت قسمت دوم این مجموعه در سال ۲۰۰۳ با نام Max Payne 2: The Fall of Max Payne حق امتیاز این مجموعه را به شرکت مادر راک استار گیمز یعنی تِیک توو فروخت تا قسمت سوم توسط صاحب جدیدش در سال ۲۰۱۲ ساخته شود. شاید لذت بخش‌ترین تجربه‌ای که از این مجموعه داریم نگه داشتن کلید Shift و صحنه آهسته کردن موقعیت تیراندازی بود که در آن زمان بسیار مورد استقبال گیمر‌ها هم قرار گرفت.

حال با عرضه‌ی اولین قسمت این مجموعه برای پلی‌استیشن 4، Max Payne 2 جدیدترین بازی خواهد شد که به لیست بازی‌های پلی‌استیشن 2 عرضه شده برای کنسول نسل هشتمی سونی می‌پیوندد. پیش از این بازی‌هایی از قبیل Bully، Grand Theft Auto III، Star Wars Bounty Hunter و Jedi Starfighter در این لیست قرار گرفته بودند.

در دسامبر سال ۲۰۱۵ (آذرماه ۹۴) هنگامی که اولین بازی‌های این لیست معرفی شدند، شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سونی، اعلام کرد که سونی با تمام توان مشغول کار بر روی بازی‌های بیشتری از پلی‌استیشن 2 است تا آنها را به طور منظم و پیوسته برای پلی‌استیشن 4 عرضه کند. این شرکت ژاپنی همچنین از کاربران خود برای اعلام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود که دوست دارند برای پلی‌استیشن 4 عرضه شوند نظرخواهی کرده است.

در مورد بحث قیمت هم یوشیدا پیش از این اشاره کرده بود که تکنولوژی برابر‌سازی (امولیشن) که این پورت کردن را ممکن ساخته برای سونی ارزان تمام نشده است. به همین دلیل است که این شرکت ۱۰ تا پانزده دلار برای بازی‌هایی که ممکن است حتی قبلا داشته‌اید از شما هزینه دریافت می‌کند.

در ادامه می‌توانید لیست بازی‌های پلی‌استیشن 2 که برای کنسول پلی‌استیشن 4 هم در دسترس قرار گرفته‌اند ملاحظه کنید:

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده