نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

فروش بازی مستقل Stardew Valley از مرز یک میلیون نسخه عبور کرد

Stardew Valley یکی از بهترین و موفق‌ترین بازی‌های مستقل امسال است که با الهام از بازی به‌یادماندنی Harvest Moon ساخته شده است. حال اعلام شده که فروش این بازی مرز یک میلیون نسخه را هم رد کرده است. با زومجی همراه باشید.

بدون شک زمانی که بازی Stardew Valley عرضه شد، کم‌تر کسی انتظار موفقیت تجاری خیلی بالایی از آن داشت؛ چرا که این بازی نه در استودیو‌های بزرگ بازیسازی، که توسط فقط یک نفر با نام اریک بارون ساخته شده است. به هر حال پس از اینکه این بازی با گذشت تنها دو هفته از انتشارش نزدیک به نیم میلیون نسخه فروش کرد، حال با گذشت تقریبا دو ماه، فروش بازی مرز یک میلیون نسخه را هم رد کرده است. این خبر اخیرا توسط یکی از نمایندگان چاکل‌فیش گیمز، ناشر بازی، اعلام شده که در این مورد گفته است:

فروش بازی به طور دقیق به رقم ۱ میلیون و ۷ هزار نسخه رسیده است.

با اینکه این آمار هنوز وارد SteamSpy (پلتفرمی که میزان فروش بازی‌ها در استیم را رتبه‌بندی می‌کند) نشده است، با این حال این آمار Stardew Valley را پس از بازی‌های Ark: Survival of the Fittest و H1Z1 به سومین بازی موفق از لحاظ تجاری در استیم تبدیل می‌کند. البته باید در نظر داشت که در مورد دو بازی مذکور، میزان دانلود هردو نسخه پولی و رایگان بازی محاسبه شده است. نماینده کمپانی Chucklefish Games در مورد موفقیت اخیر این بازی گفت:

اینکه توانستیم کمک کنیم افراد بیشتری این بازی را تجربه کنند، برای ما بسیار هیجان‌انگیز است. به‌علاوه سازنده این بازی هم کاملا لایق موفقیت‌هایی است که کسب می‌کند.

البته شخص اریک بارون هنوز توضیحاتی در مورد عبور بازی از مرز فروش یک میلیون نسخه ارائه نکرده است و سخت مشغول عرضه بروزرسانی‌های جدید برای بازی است. برای مثال وی اخیرا آپدیتی عرضه کرد که وضعیت ازدواج در دنیای بازی را بهبود می‌بخشید و همچنین تاثیر کشته شدن در معدن را نیز کاهش می‌داد. بازی Stardew Valley در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) سال جاری و فقط برای رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد و سبک آن شبیه‌ساز کشاورزی است؛ همچنین بارون تمایل دارد تا نسخه‌های کنسولی این بازی را نیز در آینده عرضه کند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده