نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

کمپانی اپیک گیمز به مدت شش ماه در حال ساخت بازی Gears of War 4 بود

بر اساس گزارش جدیدی که توسط مجله گیم اینفورمر منتشر شده، کمپانی اپیک گیمز پیش از واگذار کردن امتیاز سری Gears of War، نزدیک به شش ماه در حال کار بر روی نسخه چهارم بازی بوده است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی اپیک گیمز که خالق سری بازی‌های بسیار محبوب Gears of War است، در سال ۲۰۱۳ امتیاز این سری را کاملا به مایکروسافت واگذار کرد تا این کمپانی هم ساخت نسخه چهارم بازی را به استدیو کوالیشن واگذار کند. حال طبق گزارش جدید مجله گیم اینفورمر، مشخص شده که اپیک گیمز پیش از واگذار کردن امتیاز بازی، نزدیک به شش ماه بر روی نسخه چهارم آن کار کرده است. این اطلاعات را راد فرگوسن ارائه کرده است؛ فرگوسن در کمپانی Epic Games بر روی سری چرخ دنده‌های جنگ کار کرده بود و در حال حاضر هم ریاست استودیو The Coalition و سرپرستی ساخت نسخه چهارم را برعهده دارد. وی در این مورد گفت:

در دوران استفاده از آنریل انجین ۳، اپیک گیمز اعتقاد داشت که باید تنها در صورتی تکنولوژی جدیدی خلق شود که بتوانیم از آن استفاده کنیم. آن‌ها اعتقاد داشتند که اگر از فناوری استفاده نکنیم، شاهد از بین رفتنش و تباه شدندش خواهیم بود. پس اگر سری Gears نیازی به تکنولوژی جدید نداشت، دلیلی برای خلق آن دیده نمی‌شد.

به همین دلیل هم موتوری که ابتدا برای ساخت Gears of War 4 در کمپانی اپیک در نظر گرفته شده بود، بیشتر برای ساخت بازی‌های موبایل و پی‌سی کاربرد داشت و برای بازی‌های کنسولی کارآمد نبود. به همین دلیل هم اپیک ترجیح داد تا بر روی بازی‌هایی مثل Fortnite و Paragon تمرکز کند.

گیم اینفورمر در ادامه گزارش خود ذکر کرده که پس از جدایی فرگوسن و کلیف بیلیزینسکی از اپیک گیمز، همواره تردید‌هایی در مورد آینده سری Gears of War وجود داشت:

[دلیل واگذار کردن سری چرخ دنده‌های جنگ] این است که احتمالا اپیک گیمز نتوانسته جایی در برنامه‌های آینده خود برای آن باز کند؛ به همین دلیل هم این کمپانی بیشتر بر روی ساخت بازی‌های پی‌سی تمرکز کرده است.

زمانی که اپیک برای فروش سری Gears of War با مایکروسافت وارد مذاکره شد، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، نقشی تعیین کننده در مذاکرات داشت؛ اسپنسر در این مورد به گیم اینفورمر گفت:

پس از سرمایه‌گذاری کمپانی تِنسِنت در اپیک گیمز و جدایی فرگوسن و بیلیزینسکی، اپیک هیچ ایده و برنامه مناسبی برای ساخت ادامه سری نداشت.

با اینکه شاید طبق اعلام اسپنسر اپیک ایده درستی برای این بازی نداشت، ولی استودیو کوالیشن از برخی ایده‌های اولیه اپیک گیمز در نسخه چهارم بازی استفاده کرده است؛ برای مثال، ایپک هم قصد داشت تا داستان بازی را در آینده‌ای دور روایت کند و شخصیت اصلی بازی هم قرار بود فرزند مارکوس فینیکس باشد. دو موردی که در Gears of War 4 فعلی هم شاهد آن‌ها خواهیم بود. به‌علاوه دشمنان جدید بازی که Swarm نام دارند هم توسط اپیک خلق شدند و سپس کوالیشن آن‌ها را تغییر داد. فرگوسن در این مورد گفت:

ما بحث‌های خلق دشمنانی با نام Swarm را در اپیک گیمز آغاز کردیم، با این حال کوالیشن تغییرات خیلی زیادی در این دشمنان اعمال کرد. می‌توان گفت که نام این دشمنان تغییر نکرده، ولی ماهیت آن‌ها نسبت به موجوداتی که اپیک در نظر داشت، کاملا تغییر یافته است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که Gears of War 4 ساخته شده توسط استودیو کوالیشن تا چه حد می‌تواند موفق ظاهر شود. این بازی برای عرضه در پاییز امسال برای ایکس‌باکس وان برنامه‌ریزی شده و با استناد به مدیر اجرایی مایکروسافت، احتمالا نسخه پی‌سی آن هم عرضه خواهد شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده