نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

فیل اسپنسر: بازی Halo 5: Guardians احتمالا هرگز برای پی سی عرضه نمی شود

در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، فیل اسپنسر اعلام کرد که بازی Halo 5: Guardians همواره به عنوان یک بازی انحصاری ایکس‌باکس وان شناخته شده و احتمال عرضه آن برای پی‌سی بسیار پایین است. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش اعلام شد که احتمالا نسخه‌های بعدی سری هیلو، برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهند شد؛ با این حال در پی عرضه بازی‌هایی مثل Killer Instinct، Quantum Break و نسخه رایگان Forza Motorsport 6 (که نام آن Apex است) برای ویندوز 10، احتمال داده می‌شد که شاید بازی Halo 5: Guardians هم برای پی‌سی عرضه شود. حال در جریان کنفرانس Build 2016 مایکروسافت که چند روز پیش برگزار شد، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در این باره توضیحاتی ارائه کرده است:

بازی هیلو ۵ به عنوان یک بازی مخصوص ایکس‌باکس وان وارد بازار شد؛ با این حال اگر بخواهیم سری هیلو را برای پی‌سی هم عرضه کنیم، بهتر است این کار در مورد نسخه‌های بعدی آن عملی شود. در کل من خیلی علاقه‌ای به بازگشت به گذشته ندارم؛ البته منظورم این نیست که هیلو ۵ ارزش عرضه شدن برای پی‌سی را ندارد، بلکه بهتر است به جای عرضه آن، بر روی برنامه‌ها و بازی‌های آینده تمرکز کنیم.

اسپنسر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جریان این کنفرانس، در مورد ایده کلی عرضه بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی پی‌سی و بلعکس نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که بازی‌های هر سبک مناسب یکی از این پلتفرم‌ها است:

اگر پشتیبانی از ماوس و کیبورد را بر روی یک کنسول فعال کنیم [که این کار را انجام خواهیم داد] و پس از آن شما بتوانید یک بازی استراتژیک مثل Ashes of Singularity را بر روی ایکس‌باکس وان دانلود و جلوی مانتیور با موس و کیبورد بازی کنید، شما در حال بازی با کنسول هستید یا پی‌سی؟ به نظر من که تفاوت چندانی ندارد، چرا که من فکر می‌کنم گیمر‌ها دوست دارند برخی بازی‌ها را جلوی مانیتور و با ماوس و کیبورد انجام دهند و ما می‌خواهیم تولید کننده چنین بازی‌هایی باشیم.

پس زمانی که یک بازی مناسب هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و پی‌سی باشد، باید انتظار داشته باشید که بر روی هر دو آن‌ها عرضه شود. البته ما هرگز استودیویی را مجبور به ساخت یک بازی برای پلتفرمی خاص نمی‌کنیم.

نظر شما در مورد اظهار نظر‌های فیل اسپنسر چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده