// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۷

آغاز پشتیبانی از اپلیکیشن‌های یونیورسال برروی ایکس‌باکس وان

در جریان کنفرانس مایکروسافت بیلد ۲۰۱۶، این کمپانی رسما اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می توانند نرم‌افزارهای ویندوز خود را به ایکس‌باکس وان بیاورند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سال گذشته در رویداد بیلد۲۰۱۵، مایکروسافت به سازندگان اپلیکیشن وعده‌ی امکان آوردن اپلیکیشن‌ها را به کنسول ایکس‌باکس وان داده بود. اکنون در نهایت مایکروسافت در جریان رویداد بیلد ۲۰۱۶ از آغاز پشتیبانی از این امکان خبر داده است. این قابلیت در قالب «بروزرسانی سالگرد» امکان تبدیل کنسول ایکس‌باکس وان را به کیت توسعه خواهد داد.

پلتفرم یونیورسال ویندوز شرکت مایکروسافت به اختصار (UWP) به توسعه‌دهندگان امکان ساخت نرم‌افزاری را برپایه‌ی دستگاه با قابلیت تغییر اندازه صفحه می‌دهد. بر این اساس، یک اپلیکیشن قادر به اجرا برروی کامپیوتر‌های ویندوز ۱۰، تبلت ویندوز ۱۰، تلفن‌های هوشمند ویندوز ۱۰ موبایل، کنسول ایکس‌باکس وان و در نهایت هولولنز خواهد بود.

در کوتاه مدت، توسعه‌دهندگان بازی‌‌ قادر به استفاده از پروژه‌های ویژوآل استودیو خود برای ارائه به ۱۹ میلیون دارنده ایکس‌باکس وان خواهند بود. این بدان معنی است که در نهایت یک اپلیکیشن قادر به اجرا برروی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان خواهد بود.

اولین جزئیات در رابطه با قابلیت جدید شب  گذشته در یک صفحه MSDN فاش شده بود:

ایکس‌باکس وان نسخه 1607 ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند، این بدان معنا است که ایکس‌باکس از همان هسته سیستم‌عامل‌های سایر دستگاه‌های خانواده ویندوز ۱۰ از جمله «دسکتاپ‌، موبایل و و هولولنز»‌استفاده می‌کند. اما، این اولین انتشار پلتفرم یونیورسال ویندوز برروی ایکس‌باکس است به همین دلیل، برخی از ویژگی‌ها نمی‌توانند به سطح مشابهی از پشتیبانی برروی ایکس‌باکس وان مانند سایر دستگاه‌ها برسند.

مایکروسافت قصد دارد تا زمان عملیاتی شدن تمام API‌های دستگاه‌های خانواده یونیورسال برروی ایکس‌باکس وان به رفع مشکلات ادامه دهد. در همین حال، کمپانی وعده‌ داده است که تمامی ای‌پی‌آی‌ها قابل فراخوانی باشد.

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده