روز گذشته شانزدهمین مراسم سالیانه Game Developers Choice Awards (جوایز برگزیده بازی‌سازان) در مجموعه ماسکونی سنتر شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شد. با زومجی و جزئیات این مراسم و لیست برندگان  همراه باشید.

مراسم سالانه جوایز برگزیده بازی‌سازان به منظور تقدیر از تلاش‌های بازی‌سازان در جهت پیشرفت و بهبود صنعت بازی‌های ویدیویی از سال ۲۰۰۱ در حال برگزاری است. برندگان دسته‌های مختلف این مراسم توسط هیئت اختصاصی شبکه جوایز برگزیده بین‌المللی (ICAN) انتخاب می‌شوند. لازم به ذکر است که این هیئت شامل گروهی از بازی‌سازان خبره و تاثیرگذار از تمامی بخش‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است و عضویت در این هیئت مستلزم دریافت دعوت‌نامه است.

بازی موفق و تحسین‌شده The Witcher 3: Wild Hunt، محصول استودیو سی‌دی پراجکت رد، توانست جایزه بهترین بازی سال را از داوران مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان دریافت کند. همچنین جایزه بهترین فناوری به پاس بهره‌گیری از انجین پیچیده و در عین حال غنی از لحاظ جلوه‌های بصری رِدانجین 3 به این بازی اهدا شد. بازی جنایی و تعاملی Her Story و سم بارلو، سازنده این بازی مستقل، بیشترین تعداد نامزدی را خود اختصاص داده بودند و توانستند جوایز بهترین نوآوری، بهترین روایت و بهترین بازی موبایل یا کنسول دستی را بدست آوردند. این بازی که از هنرنمایی ویوا سیفرت، موسیقی‌دان و بازیگر بریتانیایی بهره می‌برد، ترکیبی از اعترافات ضبط شده متهم یک پرونده قتل و تلاش‌های گیمر در جهت حل پرونده با استفاده از رابط کاربری ساده است. عصر روز گذشته نیز این بازی جایزه بزرگ سیوماس مک‌نالی و بهترین روایت را از هجدهمین مراسم سالانه آی‌جی‌اف (مراسم تقدیر از بهترین بازی‌های مستقل) دریافت کرد.

The Witcher 3 Wild Hunt (2) The Witcher 3: Wild Huntبرنده جایزه بهترین بازی سال و بهترین فناوری

بازی Ori and the Blind Forest محصول استودیو مون، توانست دو جایزه بهترین بازی اول یک استودیو و بهترین جلوه‌های بصری را بدست آورد. این بازی اکشن پلتفرمر که دارای جهانی فوق‌العاده و زیبا از لحاظ هنری است، داستانی عمیق و احساسی از عشق، فداکاری و امید را روایت می‌کند. به پاس طراحی منحصربفرد استودیو سایانیکس در بازی Rocket League، جایزه بهترین طراحی به این بازی اهدا شد. بازی محبوب Life is Strange، محصول استودیو دونت‌ناد اینترتینمنت توانست جایزه ویژه مخاطبین که از طریق ارای عموم انتخاب می‌شود را به خود اختصاص داد. این بازی که در پنج اپیزود عرضه شده است، داستان مکسین کافیلد پس از بدست آوردن قدرت سفر در زمان و تصمیم‌گیری‌های درست و اشتباه او را روایت می‌کند.

 

داوران جوایز برگزیده بازی‌سازان امسال، بازی Crypt of the NecroDancer، محصول استودیو بریس یورسلف را لایق جایزه بهترین صدا دانستند. این بازی که ترکیبی از اکشن، نقش‌آفرینی و بازی‌های موسیقی-محور است، وظیفه کاوش سیاه‌چاله‌ها و نبرد با هیولاها با همراهی موسیقی فوق‌العاده متال/الکترو دنی بارانوفسکی را بر عهده گیمر قرار می‌دهد.

ori and the blind forest بازی Ori and the Blind Forest برنده دو جایزه بهترین بازی اول یک استودیو و بهترین جلوه‌های بصری

هر سال در مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان با اهدا سه جایزه ویژه از بازی‌سازانی که در جنبه‌های هنری، فناوری و ساخت بازی تلاش‌های شایانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌شود. جایزه ویژه پیشگام به مارکوس پرسون، خالق بازی Minecraft اهدا شد. این بازی که بر روی پلتفرم‌های مختلف بیش از هفتاد میلیون نسخه فروش داشته است، نقش بسیار مهمی در شکوفایی خلاقیت گیمرها و پذیرفتن بازی ویدیویی به عنوان یک رسانه با قابلیت‌های آموزشی را ایفا کرده است.

جایزه ویژه سفیر مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان امسال، که به پاس تلاش‌های فردی در جهت بهبود جایگاه بازی‌های ویدیویی اهدا می‌شود، به تریسی فولرتون، استاد دانشگاه، مدیر پروژه بازی‌های دانشگاه کالیفرنیا جنوبی و رئیس لابراتوار نورآوری‌ بازی‌های ویدیویی اختصاص داده شد. فولرتون با همکاری بیل ویولا بازی‌های مستقل و تاثیرگذاری از جمله Cloud، fl0w، Darfur is Dying، The Misadventures of P.B. Winterbottom و The Night Journey را در کارنامه دارد.

بازی موبایل Her Story Her Story برنده جوایز بهترین نوآوری، بهترین روایت و بهترین بازی موبایل یا کنسول دستی

جایزه ویژه یک عمر فعالیت مفید در صنعت بازی‌های ویدیویی به تاد هاوارد، کارگردان، طراح و تهیه‌کننده کمپانی بتسدا اهدا شد. نتیجه تلاش‌های وی عرضه سری‌های محبوب Fallout و Elder Scrolls است که ماجراجویی‌های بی‌انتها و تجربه‌ای بی‌مانند را برای گیمرها رقم زدند. مگان اسکاویو، مدیرکل کنفرانس بازی‌سازان در مورد مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان می‌گوید:

جهان بازی‌های ویدیویی شامل تمامی تجربه‌های قابل تصور و غیرقابل تصور، از جهان بزرگ The Witcher 3 تا بازجویی هیجان‌انگیز Her Story است، و مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان به منظور تقدیر از این بازی‌ها ایجاد شده است. تمامی نامزدها و برندگان این مراسم تصورات ما از بازی‌های ویدیویی را متحول کردند، سطحی متفاوت از پختگی و غنای داستان را ارائه دادند و به ما نشان دادند که تا چه اندازه بازی‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. نسبت به شناخته شدن این بازی‌سازان به دلیل تلاش‌های بی‌صبرانه و خالصانه بسیار هیجان‌زده هستم و به تمامی نامزدها و برندگان این دوره تبریک می‌گویم.

در پایان لیست برندگان را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

بهترین بازی اول یک استودیو:

استودیو مون (Ori and the Blind Forest)

بهترین صداگذاری:

Crypt of the NecroDancer (استودیو بریس یورسلف)

بهترین نوآوری:

Her Story (سم بارلو)

بهترین فناوری:

The Witcher 3: Wild Hunt (استودیو سی‌دی پراجکت رد)

بهترین طراحی بصری:

Ori and the Blind Forest (استودیو مون)

بهترین روایت:

Her Story (سم بارلو)

بهترین طراحی:

Rocket League (استودیو سایانیکس)

بهترین بازی موبایل یا کنسول دستی:

Her Story (سم بارلو)

جایزه مخاطبین:

Life is Strange (استودیو دونت‌ناد اینترتینمنت)

جایزه ویژه پیشگام:

مارکوس پرسون

جایزه ویژه سفیر:

تریسی فولرتون

جایزه ویژه یک عمر فعالیت مفید:

تاد هاوارد

بهترین بازی سال:

The Witcher 3: Wild Hunt (استودیو سی‌دی پراجکت رد)

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده