Twofold Inc، بازی جدید سازنده بازی تحسین شده rymdkapsel است که به تازگی برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده است. با زومجی و معرفی این بازی جذاب همراه باشید.

در چند سال اخیر، پلتفرم‌های موبایل تبدیل به عرصه‌ای برای انتشار بازی‌های خلاقانه و بسیار جذاب شده‌اند. سال ۲۰۱۳، کمپانی کوچکی به نام Grapefrukt اثری به نام  rymdkapsel ساخت و در ابتدا آن را برای پلتفرم‌های موبایل منتشر کرد. بازی در زمان انتشارش با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و توانست به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کند. حال و تقریبا پس از دو سال و نیم، این سازنده بازی جدیدی به نام Twofold Inc منتشر کرده که این نکته را ثابت می‌کند که موفقیت بازی اول آنها به هیچ وجه اتفاقی نبود.

|

اما این بازی چه هدفی دارد و گیمر باید برای موفقیت در آن چه کاری انجام دهد؟ قانون اصلی بازی بسیار ساده است. شما در صفحه اصلی بازی مربع یا مستطیلی را می‌بینید که از مربع‌های کوچک‌تر تشکیل شده که هرکدام به رنگ‌های آبی، قرمز، سفید و یا زرد هستند. در بالای صفحه به شما تعدادی نوار رنگی (به رنگ یکی از چهار رنگی که در بالا اشاره کردیم) نشان داده می‌شود و زیر هر کدام از این نوارها عددی از مضرب دو نوشته شده است. هر کدام از مربع‌های بازی، دو امتیاز دارند و هدف شما این است که با از بین بردن مربع‌های رنگی، به عدد نوشته شده برروی نوار برسید تا نوار از بین برود. اما در اینجا چند نکته بسیار مهم وجود دارد. یک اینکه شما برای از بین بردن مربع‌های رنگی، باید حداقل دو مربع و یا بیشتر را از بین ببرید و این مربع‌ها باید در کنار هم باشند. همچنین به طور مثال اگر ۵ مربع هم‌رنگ در کنار هم هستند، شما نمی‌توانید ۴ تای آنها را از بین ببرید و باید حتما هر ۵ مربع را با هم از روی صفحه بازی حذف کنید. نکته دیگر، این است که با اینکه هر کدام از مربع‌ها دو امتیاز دارند، اما ارزش عددی آنها با هم جمع نمی‌شود بلکه در هم ضرب می‌شود، یعنی با از بین بردن سه مربع، به جای رسیدن به عدد شش، به عدد هشت می‌رسید‌. در بازی شما همچنین قابلیت این را دارید که صفحه بازی را به جهت‌های مختلف حرکت دهید تا به ترکیب مورد نظر خود از مربع‌های برسید اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که به شما اجازه نمی‌دهد که به صورت نامحدود صفحه بازی را جابه‌جا کنید. زیر هر نوار بالای صفحه (‌ که در حقیقت هدف شما است ) عددی نوشته شده است که به معنی این است که شما باید حداکثر با انجام آن تعداد حرکت به عدد مورد نظر برسید و اگر نتوانید این کار را انجام دهید، یکی از جان‌های خود را از دست می‌دهید. حرکت دادن صفحه بازی نیز در هر جهتی، یک حرکت حساب می‌شود و باعث می‌شود شما نتوانید هرچقدر که خواستید، با آزمون و خطا به عدد مورد نظر خود دست پیدا کنید و باید برای هر حرکت خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

با اینکه قوانین بازی بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما اصلا برای لحظه‌ای فکر نکنید که با یک بازی ساده طرف هستید! شما باید برای هر حرکت خود، استراتژی مناسبی اتخاذ کنید تا بتوانید به امتیاز بالاتری دست پیدا کنید. بازی Twofold دارای دو درجه سختی استاندارد و استاد (Standard / Master) است اما اکیدا به شما پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که در درجه سختی استاندارد مهارت لازم را کسب نکردید، هرگز طرف درجه سختی دیگر بازی نروید.

بازی به غیر از گیم‌پلی جذاب و درگیر کننده خود، دارای طراحی بصری فوق‌العاد‌ه‌ای است. ترکیب رنگ‌های زرد، آبی، قرمز و سفید با رنگ پس‌زمینه غالب بنفش و طراحی یک کاراکتر بسیار دوست‌داشتنی، باعث شده شما هرگز از بازی کردن خسته نشوید. علاوه بر این،‌ یکی دیگر از نکات بسیار جذاب بازی، موسیقی بسیار عالی آن است و به همین دلیل حتما پیشنهاد می‌شود بازی را با هدفون و با صدای نسبتا بلند گوش دهید.

اگر به دنبال این هستید که یک بازی متفاوت در سبک پازل را تجربه کنید، شک نکنید که Twofold Inc برای شما ساخته شده است. این بازی هم اکنون با قیمت ۳.۹۹ دلار برروی گوگل پلی و اپ‌استور اپل برای دانلود در دسترس است.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ استور

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده