نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶

اسکار 2016: آلیسیا ویکاندر برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد

امروز صبح مراسم اسکار به کار خود پایان داد و هالیوود برندگان امسال خود را شناخت. اولین جایزه این مراسم، جایزه بازیگر زن نقش مکمل بود که به آلیسیا ویکاندر برای ایفای نقش در فیلم دختر دانمارکی رسید. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مراسم اسکار امسال با حاشیه‌های فراوانی دست به گریبان بود. از اتهامات نژادپرستانه‌ای که به اعضای آکادمی وارد شد تا تحریم این مراسم توسط تعدادی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های صنعت سینما، همه و همه دست به دست هم داد تا مراسم امسال حال و هوایی متفاوت با سال‌های قبل داشته باشد. با این حال این مراسم برگزار شد و اولین جایزه اسکار 2016، در شاخه بهترین بازیگر زن نقش مکمل بود که به Alicia Vikander برای ایفای نقش در فیلم The Danish Girl رسید. از رقیبان ویکاندر در این شاخه می‌توان به جسیکا جیسون لی در فیلم هشت نفرت‌انگیز، رونی مارا در فیلم کارول، ریچل مک‌آدامز در فیلم اسپات‌لایت و کیت وینسلت (که پیش از این در کارنامه کاری خود یک جایزه اسکار را داشت) در فیلم استیو جابز اشاره کرد.

با اینکه بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که ویکاندر این جایزه را به خانه می‌برد، با این حال عده‌ای هم احتمال می‌دادند که کیت وینسلت برای دومین بار صاحب این جایزه شود که این اتفاق نیفتاد و ویکاندر توانست اولین اسکار خود را دریافت کند.

فیلم دختر دانمارکی، در شاخه‌های بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه و بهترین بازیگر مرد نیز نامزد دریافت اسکار بود که نتوانست هیچ‌کدام از این جایزه‌ها را ببرد و با یک اسکار به کار خود پایان داد.

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده