نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴

اسکار 2016: Spotlight برنده جایزه بهترین فیلم شد

ساعاتی پیش بالاخره مراسم اسکار 2016 به پایان رسید و برنده‌های شاخه‌های مختلف این مراسم همگی مشخص شدند و مجسمه طلایی اسکار را به خانه بردند. در این میان فیلم اسپات‌لایت موفق شد جایزه بهترین فیلم را دریافت کند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

فیلم Spotlight ساعاتی پیش توانست جایزه بهترین فیلم مراسم اسکار 2016 را از آن خود کند. داستان واقعی این فیلم، روایت ماجرای گروه خبرنگار یک روزنامه است که در صدد بر می‌آیند که از رسوایی‌های اخلاقی کلیسا پرده بردارند و در این راه نیز موفق می‌شوند. اسپات‌لایت در بین رقبای خود حریفان قدرتمندی مانند بازگشته ساخته ایناریتو، مکس دیوانه ساخته جورج میلر و مریخی ساخته ریدلی اسکات را می‌دید که در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند. مایکل شوگر، تهیه کننده فیلم زمانی که جایزه را دریافت کرد، در سخنرانی خود چنین گفت:

این فیلم باعث شد که صدای نجات یافتگان این رسوایی اخلاقی به گوش مردم دنیا برسد. ما امیدواریم که این جایزه اسکار باعث شود که صدای ما هرچه بیشتر به گوش مردم اقصی نقاط جهان و واتیکان برسد.

پاپ فرانسیس،‌ الان زمان آن رسیده که از تمامی کودکان دنیا محافظت کنیم و ایمان را به مردم بازگردانیم.

tom.mccarthy.spotlight.oscars

همانطور که ممکن است بدانید، جایزه بهترین فیلم،‌ آخرین جایزه‌ای است که در مراسم اسکار اهدا می‌شود و امسال رقابت سنگینی در این شاخه جریان داشت و هیچ کس نمی‌توانست به طور قطع بگوید که چه فیلمی مجسمه طلایی را دریافت می‌کند اما خیلی‌ها اعتقاد داشتند که فیلم بازگشته ایناریتو شانس بیشتری برای کسب این جایزه دارد که اینگونه نشد و اسپات‌لایت معادلات را برهم ریخت.

این اولین بار در ۳۵ سال اخیر است که ۳ جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (ایناریتو برای فیلم بازگشته) و بهترین ویرایش (مکس دیوانه) به ۳ فیلم متفاوت می‌رسد.

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

‌منبع: Mashable


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده