// پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

ایکس باکس وان اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز 10 را دریافت می کند

طبق گفته‌ی مدیر عامل اجرایی مایکروسافت،‌ دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان بزودی قادر خواهند بود تا به اپلیکیشن‌های  یونیورسال ویندوز 10 دسترسی پیدا کند. در ادامه برای جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

با انتشار بروزرسانی New Xbox One Experience در سال گذشته میلادی، مایکروسافت امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ویندوز 10 را وارد کنسول ایکس‌باکس وان کرد. اکنون  طبق شواهدی که وجود دارد ظاهرا بزودی امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های یونیورسال برروی ایکس‌باکس وان فعال خواهند شد. این خبر اکنون رسما توسط ساتیا نادلا، مدیر عامل اجرایی مایکروسافت در طول رویدادی در مادرید با حضور هزاران توسعه‌دهنده تایید شد.

windows universal xbox اپلیکیشنبا وجود اعلام این خبر توسط نادلا، متاسفانه وی هیچ توضیح بیشتری را در رابطه با زمان فعال شدن این قابلیت یا اپلیکیشن‌هایی که برای ایکس‌باکس وان در دسترس قرار می‌گیرند، منتشر نکرده است. نادلا در رابطه با نحوه‌ی ارائه اپلیکیشن‌ها نیز سخنی به میان نیاورده است. به همین دلیل هنوز نمی‌دانیم که کنسول ایکس‌باکس وان نسخه‌ای مخصوص از فروشگاه ویندوز 10 را دریافت می‌کند یا این اپلیکیشن‌ها در آینده به مرور به بخش مخصوص اپلیکیشن‌های فروشگاه کنسول افزوده می‌شوند.

اپلیکیشن‌های یونیورسال (Universal Apps) فارغ از نوع دستگاه‌ یا سیستمی که از آن استفاده می‌کنید برروی تمامی دستگاه‌های دارای ویندوز 10 مانند کامپیوتر رومیزی،‌ تبلت، موبایل یا سیستم‌عامل ایکس‌باکس وان به خوبی اجرا می‌شوند.

در حال حاضر، مایکروسافت Word و نرم‌افزار Excel، دو برنامه‌ی احتمالی هستند که مایکروسافت بزودی برای ایکس‌باکس وان در دسترس قرار می‌دهد. اگر از جمله افرادی هستید که فکر می‌کنید استفاده از این دو اپلیکیشن محبوب با کنترلر ایکس‌باکس وان مشکل است باید خوشحال باشید که فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس مدتی قبل اذعان کرد که پشتیبانی از ماوس و کیبورد برروی ایکس‌باکس وان بزودی مهیا می‌شود.

سایر ویژگی‌ها مانند دستیار شخصی ویندوز 10کورتانا با انتشار بروزرسانی Xbox One Experience راه ورود خود را به ایکس‌باکس وان هموار کردند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده