نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

جان کارمک: گوشی گلکسی اس 7 برای واقعیت مجازی مناسب تر از گلکسی اس 7 اج است

امکان پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی به لطف هدست Gear VR یکی از ویژگی‌های گوشی‌های رده بالا کمپانی سامسونگ است؛ حال جان کارمک از کمپانی آکیولس اعلام کرده که گوشی Galaxy S7 برای استفاده در این هدست مناسبت‌تر از Galaxy S7 Edge است.

گیر وی‌آر سامسونگ، هدستی است که این کمپانی کره‌ای با همکاری آکیولس و برای استفاده در گوشی‌های رده بالا خانواده گلکسی ساخته است که در آن گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌شود. تا به امروز فقط گوشی‌های Note 5، S6 Edge +، S6 و S6 Edge در این هدست پشتیبانی می‌شدند که اخیرا و پس از معرفی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج، این دو پرچمدار جدید سامسونگ هم به این لیست اضافه شدند. با این حال جان کارمک، رییس بخش فناوری کمپانی واقعیت مجازی آکیولس، اعلام کرده که در مورد همخوانی با گیر وی‌آر، اس 7 عملکرد بهتری نسبت به اس 7 اج خواهد داشت.

کارمک مسوول مستقیم همکاری آکیولس با سامسونگ است و علی‌رغم این که هدف اصلی وی و کمپانی Oculus توسعه هدست واقعیت مجازی ۶۰۰ دلاری آکیولس ریفت خواهد بود، سعی دارد تا هدست ۱۰۰ دلاری گیر وی‌آر هم تجربه خوبی برای دارندگان گوشی‌های گلکسی ارائه دهد. وی طی پستی در توییتر دلیل برتری Galaxy S7 در مقایسه با Galaxy S7 Edge را در زمینه واقعیت مجازی به این شکل توضیح داد:

متاسفانه هدست نمی‌تواند به خوبی از تمام پیکسل‌های صفحه نمایش اس 7 اج استفاده کند و همچنین زمان قرار دادن این گوشی در گیر وی‌آر، نور خارجی بیشتری وارد هدست می‌شود.

همانطور که کارمک هم اشاره کرده، هدست گیر وی‌آر نمی‌تواند از تمامی پیکسل‌های صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج استفاده کند و دلیل آن هم این است که در نسخه معمولی، شاهد یک صفحه نمایش تخت هستیم که هدست به خوبی می‌تواند از آن استفاده کند، با این حال در نسخه Edge، شاهد منحنی در دو طرف صفحه نمایش هستیم که این مسئله با وجود تمام مزایایی که برای استفاده گوشی دارد، کار شناسایی صفحه نمایش را در هدست واقعیت مجازی سامسونگ دشوار می‌کند.

به‌علاوه اندازه بزرگ‌تر گلکسی اس 7 اج، باعث می‌شود تا نور‌های خارجی بیشتری وارد هدست شوند و اختلالاتی در دید کاربر ایجاد کرده و حتی مشکلاتی برای بینایی وی ایجاد کنند. با این حال کارمک گفته که این به معنی بد بودن تجربه استفاده از این گوشی در هدست گیر وی‌آر نیست و فقط اگر هدف اصلی کاربری از خرید گوشی استفاده از فناوری واقعیت مجازی باشد، نسخه معمولی اس 7 تجربه بهتری ارائه خواهد کرد.

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده