نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

یکی از بهترین بازی‌های کنسول دستی PSP برای گوشی‌های موبایل منتشر می‌شود

با اینکه خیلی‌ها PSP را به عنوان یک کنسول دستی قدرتمند با بازی‌های بزرگ و باگرافیک می‌شناسند، اما بسیاری از بازی‌های درخشان و سرگرم‌کننده‌ی این کنسول، ظاهری ساده و حتی کودکانه دارند. Lumines یکی از همین بازی‌ها است که به زودی نسخه موبایل آن منتشر خواهد شد.

این بازی پازلی دوبعدی که در سال ۲۰۰۴ برای PSP منتشر شد، یکی از برترین بازی‌های این کنسول دستی است. Lumines نه‌تنها تلفیقی بکر و هوشمندانه از موسیقی مسحورکننده و جلوه‌های بصری رنگارنگ بود، بلکه گیم‌پلی ساده، اعتیادآور، عمیق و متنوعی داشت. این گیم‌پلی با الگوگیری از Tetris، یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های دنیا طراحی شده بود و به جرئت می‌توان گفت که کامل‌ترین تقلید از این بازی را ارائه می‌داد. حتی همین حالا که بیش از یک دهه از انتشار Lumines می‌گذرد، می‌توانیم از آن به عنوان یک بازی پازلی عالی و جذاب یاد کنیم.

Lumines-2016_5645646پس از Lumines چند دنباله‌ی مستقل برای این بازی منتشر شدند که اکثر آنها نتوانستند موفقیت بازی اصلی را تکرار کنند یا حتی به آن نزدیک شوند، اما امسال قرار است دو بازی جدید از این مجموعه برای گوشی‌های موبایل عرضه شوند. یکی از این بازی‌ها که فعلا با نام Lumines 2016 شناخته می‌شود، به وسیله‌ی کمپانی Mobcast در تابستان برای iOS و اندروید منتشر خواهد شد. بازی دیگر هم که Lumines VS نامیده می‌شود در فصل زمستان و به صورت رایگان (Free-to-Play) به انتشار خواهد رسید. بازی Lumines 2016 با همکاری استودیوی Enhance Games متعلق به تتسویا میزوگوچی، طراح بازی اول مجموعه ساخته می‌شود.

قبلا در سال ۲۰۰۹ نیز یک بازی از این سری برای گوشی‌های آیفون منتشر شده بود که Lumines Touch Fusion نام داشت. این بازی باعث شد تا بازیکن‌ها خاطره‌ی خوبی از تجربه‌ی Lumines روی گوشی‌هایشان نداشته باشند، اما بازی‌های جدید این مجموعه امیدوارکننده به نظر می‌رسند. با توجه به تنها تصویری که از گیم‌پلی Lumines 2016 منتشر شده می‌توان حدس زد که در طراحی آن به ویژگی‌های پلتفرم موبایل کاملا توجه شده است. برای مثال صفحه‌ی بازی مربعی شده و مثل قبل به شکل مستطیل نیست که این موضوع انجام بازی روی موبایل را آسان‌تر می‌کند.

امیدواریم همانطور که Lumines یکی از بهترین آثار کنسول دستی PSP بود، بازی‌های جدید این مجموعه نیز بتوانند چنین موفقیتی را روی گوشی‌های موبایل تجربه کنند. ای کاش Mobcast برای ساخت این بازی‌ها دوباره از آهنگ‌های شنیدنی موندو گروسو (آهنگ‌ساز ژاپنی بازی اول) استفاده کند.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده