نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

در Super Mario Run می توانید کنترل شخصیت های مختلفی را بر عهده بگیرید

شیگرو میاموتو، خالق ماریو، در مصاحبه‌ای اطلاعات جدیدی از بازی Super Mario Run ارائه کرد.

هفته آینده بازی Super Mario Run برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS عرضه خواهد شد و در همین راستا، شیگرو میاموتو، مرد افسانه‌ای نینتندو و خالق بازی‌هایی مانند Mario و The Legend of Zelda، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت تایم برگزار کرده، اطلاعات تازه‌ای از این بازی منتشر کرده است. وی گفت که در ابتدا شما کنترل شخصیت ماریو را بر عهده دارید اما با پیشروی در بازی می‌توانید شخصیت‌های دیگر دنیای ماریو را نیز آزاد کنید:

یکی از کارهایی که ما این‌بار انجام دادیم، این بود که به شما این قابلیت را دادیم که نه تنها در نقش ماریو، بلکه در نقش دیگر شخصیت‌های این مجموعه نیز بازی کنید. شما با پیشروی در بازی،‌ می‌توانید شخصیت‌های مختلفی را آزاد کنید.

با این حال میاموتو در این مصاحبه اعلام نکرد که این شخصیت‌های چه کسانی هستند اما به نظر می‌رسد لویجی و پیچ در بین این کاراکترها قرار داشته باشند. هنگامی که از میاموتو سوال شد که آیا این شخصیت‌ها دارای قدرت‌های متفاوتی هستند، وی در پاسخ اعلام کرد که آنها برای این در اختیار بازیکنان قرار گرفته‌اند که بازیکنان بتوانند در گیم‌پلی بازی خلاقیت ایجاد کنند:

حتی اگر شما در بازی بخواهید سکه‌ها را جمع‌آوری کنید، این کار برای هر شخصیتی متفاوت است که این مسئله تجربه بازی را با شخصیت‌های مختلف هیجان‌انگیز می‌کند.

بازی Super Mario Run یک بازی رایگان است با این حال شما برای آزاد کردن تمام محتوای بازی باید ۱۰ دلار پرداخت کنید. هنوز مشخص نیست که آیا شخصیت‌های مختلف بازی نیز با پرداخت این ۱۰ دلار آزاد می‌شوند یا در نسخه رایگان بازی نیز وجود دارند.

در ادامه این مصاحبه، از میاموتو سوال شد که در مقایسه با بازی‌های قبلی این مجموعه، ماریو Power Upهای کمتری دارد که وی در پاسخ اعلام کرد که امکان تغییر این رویه در بازی‌های آینده این مجموعه وجود دارد:

به نظر من این مسئله به این دلیل است که Super Mario Run اولین بازی از مجموعه ماریو برروی آیفون است. وقتی که ما در حال طراحی بازی بودیم، علاوه بر در نظر داشتن این که این بازی اولین بازی ماریو برروی این پلتفرم است، به آینده و کارهایی که می‌توانیم بعدا برروی آیفون انجام بدهیم نیز فکر کردیم. 

در این بازی، قارچ‌ها و ستاره‌های معروف این مجموعه وجود دارند. از طرف دیگر، رجی فیز امی، رئیس نینتندو آمریکا، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت سی‌نت انجام داده بود اعلام کرده بود که این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه نخواهد شد. در این مصاحبه فیز امی درباره تمام شدن موجودی کنسول NES Classic Edition نیز صحبت‌هایی کرد و اعلام کرد که آنها به صورت روزانه در حال ارسال کنسول‌های جدیدی به خرده‌فروشی‌ها هستند. در انتها نیز هنگامی که از وی سوال شد که آیا امکان انتشار بازی‌های کلاسیک NES برروی گوشی‌های موبایل وجود دارد، وی این مسئله را بسیار دور از ذهن خواند:

این کار نیازمند این است که ما در بازی‌ها تغییرات بسیار زیادی را به وجود بیاوریم. ۵ سال پیش از ما سوال شد که چرا وارد صنعت بازی‌های موبایل نمی‌شوید و چرا بازی‌های معروف و قدیمی خود را برای این پلتفرم منتشر نمی‌کنید. به نظر من این کار خوبی نبود و آنها مطمئنا تبدیل به بازی‌های خوبی نمی‌شدند. برای ساخت یک بازی موبایل خوب، شما باید به نحوه کنترل بازی فکر کنید.

بازی Super Mario Run در تاریخ ۲۵ آذر برای آیفون و آیپد منتشر می‌شود و در آینده نیز برای اندروید عرضه خواهد شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده