نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

دنیای State of Decay 2 بسیار وسیع‌تر از نسخه اول خواهد بود

اخیرا مشخص شده که جهان State of Decay 2 به مراتب از نسخه اول بزرگ‌تر خواهد بود.

بازی State of Decay 2 در جریان نمایشگاه E3 2016 معرفی شد و حال استودیو آندد لبز، سازنده بازی، توضیحاتی در مورد وسعت جهان آن ارائه کرده است. جف استرین، مدیر عامل این استودیو، در این مورد مصاحبه‌ای با IGN داشت و گفت:

می‌‌دانم که طرفداران منتظر هستند اطلاعات در مورد وسعت دنیای بازی و ابعاد دقیق آن ارائه بدهیم. واقعیت این است که فعلا آمادگی اعلام چنین اطلاعاتی را نداریم. ولی این را می‌توانم بگویم که دنیای بازی به مراتب از نسخه اول بزرگ‌تر خواهد بود.

بازی State of Decay 2 از حالت همکاری چهارنفره پشتیبانی می‌کند که البته می‌توانید از هم‌تیمی‌هایتان جدا شده و هریک سراغ ماجراجویی خودتان بروید. مدیرعامل Undead Labs در این مورد گفت:

گاهی در بازی حس خواهید کرد که جدا شدن از تیم مزیت‌های زیادی برای‌تان دارد. برای مثال ممکن است ماموریت شما رفتن به یک منطقه، پیدا کردن دارو و آوردن آن‌ها به پایگاه باشد. در این ماموریت دو نفر از اعضای تیم‌تان می‌توانند سراغ جمع کردن دارو بروند و دو نفر بعدی هم سعی کنند یک کامیون بزرگ و جادار پیدا کنند که بتوانند دارو‌ها را با آن به پایگاه انتقال بدهند. یا ممکن است هریک از شما چهارنفر سراغ یک ماموریت برود و تنها در موقعیت‌های خطرناک به کمک هم بشتابید.

در کل با اینکه تجربه بازی به شکل همکاری تیمی لذت‌بخش است، ولی در نهایت این به شما بستگی دارد که دوست داشته باشید به صورت تیمی کار‌ها را انجام دهید یا به صورت انفرادی. بازی این حق انتخاب و آزادی عمل را به شما می‌دهد.

در بخش دیگری از مصاحبه هم ریچارد فوج، سازنده بازی، به سیستم نبرد‌های گیمر در برابر گیمر بازی اشاره کرد:

این امکان که به سمت یکی دیگر از گیمر‌ها رفته و او را بکشید در بازی وجود نخواهد داشت. با این حال قرار نیست که بازی فاقد هرگونه درگیری بین گیمر‌ها باشد چرا که این امر هیجان و حس واقع‌گرایانه بازی را از بین می‌برد. به همین دلیل هم تیم سازنده به جای قرار دادن درگیری‌های مستقیم، کاری کرده که مثلا می‌توانید با هدایت یک گروه از زامبی‌ها به سمت پایگاه گروهی از گیمر‌ها، آن‌ها را بکشید. یا اینکه یکی از NPC‌های عضو آن پایگاه را بکشید و سپس دو گروه شما به عنوان دشمن هم در بازی شناخته شوند و در نتیجه بتوانید با یکدیگر درگیر شوید.

State of Decay 2 هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و فقط می‌دانیم که سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد. این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی می‌کند که به لطف آن، با خرید نسخه دیجیتالی بازی روی هریک از پلتفرم‌ها، نسخه دیجیتالی پلتفرم دیگر را نیز رایگان دریافت خواهید کرد و حتی می‌توانید بخشی از بازی را روی یکی از پلتفرم‌ها تجربه کرده و سپس روی پلتفرم دیگر آن را ادامه بدهید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده