نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

ویوندی صاحب ۲۵ درصد از سهام یوبیسافت شد

شرکت چند رسانه‌ای ویوندی، همچنان به تصاحب سهم بیشتر از یوبیسافت ادامه می‌دهد. 

شرکت ویوندی پس از این‌که توانست ۲۰ درصد از سهام شرکت یوبی‌سافت را تصاحب کند، اعلام کرد که هم‌اکنون مالک ۲۵ درصد از سهام شرکت فرانسوی یوبیسافت است. این قضیه، می‌تواند منجر به یک ماجرای حقوقی و احتمالاً نبردی بر سر تصاحب یوبی‌سافت توسط ویوندی شود.

شرکت ویوندی سال پیش نیز گیم‌لافت را خریداری کرده بود؛ یک ناشر بازی‌های موبایلی از طرف یوبیسافت که مایکل گیلمو مدیر اجرایی آن بود. اما گیلمو پس از خریداری شدن گیم‌لافت توسط ویوندی از سمت خود کناره‌گیری کرده و وارد هیئت مدیره‌ی یوبیسافت شد. اکنون، ویوندی ۲۵/۱۵ درصد سهام یوبی‌سافت را در اختیار دارد و ۲۲/۹۲ درصد از این سهام و حق رأی، بر اساس داده‌های ارائه شده در تاریخ ۳۱ اکتبر است. اگر ویوندی بتواند بیش از ۳۰ درصد از سهام این شرکت را به دست بیاورد، طبق قانون فرانسه، ملزم است که پیشنهاد خرید این شرکت را ارایه دهد. 

با توجه به صحبت‌های کمپانی چند رسانه‌ای ویوندی، این شرکت قرار است که بیانیه‌ی رسمی خود را با قرارداد شش ماه پیش‌ رو، نسبت به «بازارهای مالی تنظیم‌کننده» (یکی از شرکت‌های تنظیم بازار سهام) ارایه کند. ویوندی افزود که این عامل بسته بر به‌دست آوردن سهم بیشتر بر اساس وضعیت بازار داشته و به راه‌اندازی پیشنهاد و مناقصه‌ی عمومی جهت خرید یوبی‌سافت یا کنترل آن بستگی ندارد؛ به عبارتی ساده‌تر، ویوندی قصد تصاحب یوبی‌سافت را ندارد.

ویوندی قبلاً اعلام کرده بود که مالکیت‌های قبلی‌ او از به‌دست آوردن سهام‌ها با توجه به پول‌های قابل عرضه‌ی خودش بوده و با شرکت شخص ثالث دیگری جهت سرمایه‌گذاری روی یوبی‌سافت در ارتباط نبوده است و وارد توافقی جهت فروش موقت سهام یا حق راْی یوبی‌سافت نشده است. ویوندی امیدوار است که همکاری مفیدی با یوبی‌سافت داشته باشد، اما ایو گیلمو، مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت، گفت که شرکتش همراه با بیش‌ از ده هزار کارمند، تا زمانی‌که ویوندی نیز سهم خودش را به اشتراک نگذارد آرام نمی‌گیرد. ایو گیلمو همچنین جهت اینکه از تصاحب یوبی‌سافت توسط ویوندی جلوگیری کند، دو هیئت مدیره‌ مستقل جدید به این شرکت افزود.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده