نویسنده: تیم زومجی
// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸

زومجی دو ساله شد

زومجی امروز ۱۶ آذر ۹۵ دو ساله شد. در ادامه مروری به عملکرد زومجی در دومین سال فعالیتش خواهیم پرداخت. 

زومجی ۲ سال پیش در چنین روزی یعنی شانزدهم آذر سال ۱۳۹۳ متولد شد. زومجی با این فکر و این اساس متولد شد تا منبعی سریع، صحیح و صریح برای بازی‌های ویدیویی و در نهایت سرگرمی باشد. وقتی ۲ سال پیش و روزهای ابتدایی حیات زومجی را به خاطر می‌آوریم، آرزوی قلبی همه ما این بود تا سال‌های سال در کنار شما باشیم و محتوایی را تولید کنیم که شایسته شما باشد. 

این که الان در این نقطه ایستاده‌ایم و این متن را می‌نویسیم یا هر کدام‌مان جمله‌ای کوتاه را درباره تولد زومجی و جمله کوتاهی از ته دل می‌نویسیم؛ به خاطر حضور شما است. هر موفقیتی که در این مدت کوتاه به دست آوردیم و توانستیم به پربازدیدترین وب‌سایت سرگرمی ایران تبدیل شویم، بزرگ‌ترین پشتوانه‌اش حس کردن حضور شما بود. 

 شاخص‌ترین اتفاقی که در دومین سال فعالیت زومجی اتفاق افتاد، تغییر قالب و نرم‌افزار زومجی بود. چیزی که لباسی جدید و فاخر بر تن زومجی کرد و باعث شد تا شما راحت‌تر از آن استفاده کرده و با لذت و آرامش بیشتری به مطالعه و تماشای محتواها و البته ثبت نظر بپردازید. در سالی که گذشت یعنی در دومین سال حیات زومجی، ۹۷۴۷ مطلب تولید کردیم. این رقم در مقایسه با ۷۶۷۷ مطلبی که در سال اول آغاز به کار زومجی تولید کردیم نشان از توجه بیشتر ما به تولید محتواهای بیشتر برای اطلاع‌رسانی سریع‌تر و البته پوشش سلیقه‌های بیشتر دارد. 

یکی از این سلیقه‌ها توجه به ویدیو و آیتم‌های ویدیویی اختصاصی در زومجی بود. ما در دومین سال فعالیت زومجی ۲۰۵۹ ویدیو در کانال رسمی‌مان در آپارات آپلود کردیم. مقایسه این رقم با ۱۶۰۰ ویدیویی که در سال اول آپلود و منتشر کردیم نشان می‌دهد که توانسته‌ایم با کمک شما منبعی بزرگ برای نیازهای سرگرمی شما در قالب ویدیو باشیم. 

بخش بزرگی از افتخار ما به کاری که در کنار شما انجام می‌دهیم؛ آیتم‌های ویدیویی اختصاصی زومجی است. همین موضوع توانست زومجی را از سایر رسانه‌های سرگرمی جدا کرده و ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر کند؛ یعنی رقابت با رسانه‌های خارجی‌زبان مطرح خارجی. ما در دومین سال فعالیت زومجی با ۲۱ آیتم ویدیویی زوم‌کست و ۱۵ ویدیو نیم‌نگاه مهمان چشمان شما بودیم. 

ما در این یک سال، تمامی رویدادهای مهم سرگرمی در ایران و سایر کشورهای دنیا را به صورت زنده پوشش دادیم. شاید مهم‌ترین اتفاق در این موضوع، پوشش زنده تصویری کنفرانس‌های E3 سال جاری میلادی بود که نقطه عطفی در بین رسانه‌های فارسی زبان به شمار می‌آید. 

البته این تمام تلاش ما در سالی که گذشت نبود. از ابتدای سال جاری ما شروع به تولید ویدیوهای خبری هفتگی کردیم؛ آیتم هفته‌نامه ویدیویی که شنبه شب‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود و تا امروز ۳۳ هفته در کنار شما بودیم تا در آیتمی جذاب و البته خبری، شما را در ۱۰ دقیقه با مهم‌ترین‌های سرگرمی در هفته آشنا کنیم. 

دیگر آیتم اختصاصی ما، برنامه روزانه هایلایت بود که با همراهی زومیت ۳۵ قسمت از آن را به صورت روزانه تولید کردیم.

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های زومجی که ما توجه بسیار ویژه‌ای به آن داریم، بررسی بازی‌ها، فیلم و سریال و محصولات مختلف مرتبط با بازی است. در دومین سال فعالیت زومجی، ۹۵ بررسی بازی و ۳۹ بررسی ویدیویی منتشر شد؛ بررسی‌هایی که تیم تحریریه زومجی سعی کردند تا در سریع‌ترین زمان و به بهترین شکل شما را در خرید و آشنا شدن با بازی‌های مختلف یاری کنند. 

اما بازی تنها حوزه فعالیت زومجی نبود. ما در دومین سال تولد زومجی بخش سینمایی را جدی‌تر و بیشتر دنبال کردیم و توانستیم ۵۲ گزارش باکس آفیس منتشر کنیم؛ این یعنی هر هفته شما شاهد انتشار گزارش فروش هفتگی فیلم‌های هالیوود بودید. در همین سال بخش نقد فیلم و سریال زومجی پرکارتر شد و توانست ۱۳۴ فیلم و سریال را مورد بررسی قرار دهد. این در حالی است که ما از یک ماه گذشته شروع به انتشار باکس آفیس به صورت ویدیویی کردیم تا آیتم‌های ویدیویی زومجی در بخش سینما هم فعال باشند. 

زومجی

آمار بازدید زومجی در دومین سال فعالیت

زومجی در دومین سال فعالیتش به لطف حمایت شما توانست آمار بهتری را در تعداد بازدیدها ثبت کند. در یک سال گذشته به طور میانگین هر روز ۸۰ هزار نفر از زومجی بازدید کردند. جمع آمار بازدید یک سال گذشته زومجی برابر با ۲۹/۲۱۰/۳۵۳ است که رشدی قالب توجه را نسبت به اولین سال فعالیت زومجی نشان می‌دهد. همچنین در یک سال گذشته ۸/۲۸۲/۶۲۳ نفر از زومجی دیدن کردند و ۶۴/۲۴۰/۱۲۴ صفحه بازدید شد. 

در ادامه اعضای تیم تحریریه جمله‌ای کوتاه را با شما در میان می‌گذارند و تولد زومجی را تبریک گفتند:

نادر امرایی:

یک سال و شش ماهه که توی سفر دو ساله زومجی، عضو بسیار بسیار کوچکی از حرفه‌ای‌ترین تیم سرگرمی ایران هستم. هر روز که می‌گذره در حال یاد گرفتن چیزهای جدیدی از حرفه‌ای ترین آدم‌های این حوزه هستم و امیدوارم که بتونم همین حرفو تو ۱۰ سالگی زومجی هم بزنم.

بدون شک جایگاه امروز زومجی،‌ بدون چنین تیم حرفه‌ای و چنین کاربرای فهیم و با محبتی میسر نمی‌شد. ممنونم از تک تک کسایی که توی این مدت با ما بودن، چه بچه‌های تحریریه و چه کاربرای عزیز و امیدوارم که سفر طولانی‌ای رو که با هم شروع کردیم تا سال‌های سال ادامش بدیم...

افشین پیروزی:

امروز، ۱۶ آذر ۹۵، دومین سالروز تولد زومجی است؛ زومجی که روزی مانند یک کودک نوپا بود طی این دوران به لطف زحمت‌های شبانه‌روزی تیم تحریریه و حمایت‌های همیشگی شما کاربران عزیز، به جایگاهی در خور خودتان رسیده است. امید است که بازهم کنار ما باشید و ما هم بتوانیم رضایت‌تان را جلب کنیم. تولد زومجی مبارک.

نیلوفر ابراهیم پور:

کلا پاییزیا، مخصوصا آذر ماهیا یکی یدونن! مثل زومجی! بدون زومجی من هیچوقت نمی‌تونستم انقدر پیشرفت کنم. تولدت مبارک.

آرش رستمی:

روز تولد هر کسی یا هر مجموعه‌ای بهانه‌ایه تا طرف ببینه که چقدر برای نزدیکان‌اش ارزش داره و توی یاد اون‌ها می‌مونه. امیدواریم زومجی، که خاطرش خیلی برای ما عزیزه، خاطرات خوبی رو براتون رقم زده باشه و دومین زادروزش براتون ارزشمند باشه. سپاسگزاریم که همراه ما بودید و خوشحال می‌شیم که همچنان همراهی‌مون کنید.

میثم خلیل‌زاده:

زومجی را سه گروه ساختند، موسسین، تحریریه و اکنون کاربران، ممنون که بودید، هستید و ان‌شاءالله خواهید بود. دو سالگی زومجی رو به همه تبریک می‌گم.

الوند فائقی:

با این‌که نویسنده‌ای نحیف و بی‌چیز در دریای قلم‌به‌دستان خوش‌ذوق زومجی بیش نیستم، اما حقیقتش به خودم افتخار می‌کنم که قسمتم تو این یه سال و اندی، بودن در کنار افرادیه که جامعه گیم و سینمای ایران مدیونشون هستن. مرسی که تا این‌جای کار این حس زیبا و غرورانگیز افتخار رو با منم سهیم شدین

محمد صادق تواضعی:

دو سال پیش زومجی متولد شد تا رسانه بازی‌های ایرانی را به شکل حرفه‌ای تری ادامه دهد. اگر امروز این دستاورد بدست آمده به‌خاطر تیم زومجی و ۱۰۰ البته شما کاربران دوست داشتنیست. باشد که همیشه زومجی را یاری دهید

محمد صادق شجاعی:

زومجی از زمان آغاز حیات با چالش‌ها، فراز و نشیب‌ها و نا‌مهربانی‌های مختلفی رو‌به‌رو بوده، اما هیچگاه رسالت خود که همانا انتشار اخبار در سریع‌ترین زمان و ارائه مطالبی در خور مخاطبین ایرانی است را از یاد نبرده. به خودم می‌بالم که عضوی از خانواده زومجی هستم.

آراییس نظریان:

زمان زیادی نیست که به تیم ملحق شدم؛ ولی توی همین مدت کوتاه هم وابستگی و علاقه‌ی بچه‌های تحریریه و کاربرا به سایت رو می‌شه به‌خوبی دید. تولد زومجی رو به همه‌تون تبریک می‌گم.

محمد جواد طهماسبی:

دو سال از تولد زومجی گذشت، تو این مدت بزرگترین حامی ما شما کاربران عزیز بودید و خواهید بود. از صمیم دل تولد سایت خودتون رو تبریک میگم و امیدوارم مثل همیشه کنار ما بمونید.

سجاد پاک‌آیین:

تولد زومجی، تولد ورود به جهان هیجان‌انگیز بازی‌ها است که با صفا و صمیمیت مثال‌زدنی اعضایش لذتش دوچندان می‌شود را تبریک می‌گویم. من تو این مدت کوتاهی که در خدمت زومجی بودم جز برادری و محبت و دوستی هیچ ندیدم. امید است که در سومین سال عمر زومجی، بهترین‌ها را برای شما به ارمغان بیاوریم. بهتون افتخار می‌کنیم.

محمد حسین جعفریان:

دو ساله شدن زومجی، یعنی موفقیت فعالیت صحیح ژورنالیستی و پیروزی در خلق رسانه‌ای قوی در حوزه‌ی سرگرمی. چنین روزی رو به تمام کاربران عزیز این وبسایت تبریک می‌گم اما نه به خاطر خاطرات خوش و جذابی که پیش‌تر با هم تجربه کردیم، بلکه به خاطر دنیایی از اتفاقات دوست‌داشتنی آینده که در زومجی و به همراه شما،  به سمت خلق اون‌ها می‌ریم.

محسن وزیری:

باحال‌ترین کاربرامون و حرفه‌ای‌ترین نویسنده‌هامون باعث شدن تا تو دو سال بشیم خفن‌ترین سایت سرگرمی ایران! تولدمون مبارک!

رضا حاج‌محمدی:

یادش به خیر اون اوایل مقاله که می‌نوشتیم، دو ساعت مثل بچه‌های معصوم راه و بی‌راه صفحه رو رفرش می‌کردیم به امید اینکه یکی متن‌مون رو خونده باشه و برامون کامنت گذاشته باشه و بعد از اینکه می‌دیدم کنار پستم عدد ۱ خورده با کله وارد می‌شدم و می‌دیدم بله، یکی از دوستان زیر نقد فیلم پرسیده، من چی بخرم: پلی‌استیشن4 یا ایکس‌باکس وان؟ اما الان خوشبختانه در طول این دو سال به کمک تموم بچه‌های قدیم و جدید تحریریه به جایگاهی رسیدیم که همگی کافیه دست‌جمعی اراده کنید تا با کامنت‌تاتون نابودم کنید! از این همه شور و شوق خوشحالم و امیدوارم که بتونیم راضی نگه‌تون داریم تا در ادامه هم همراه‌مون باشین. چه تو جشن تولدها و چه وقتی‌هایی که تو بهترین روزهامون نیستیم.

محمد رضا صحرایی:

دومین تولد زومجی نه تنها‌ باعث خوشحالی بلکه زمانی برای تشکر از آن است که در شرایط وحشتناک حاکم بر رسانه‌های بازی ایران از راه رسیده و مسیر آن را به کل تغییر داد. ابتدا جا دارد که از تمامی شما کاربران عزیزی که ما را دنبال می‌کنید و مشوق ما در هر قدمی که بر میداریم هستید تشکر کنم و در قدم بعدی تشکری از تیم قدرتمندی که در هر لحظه‌ای پشتوانه زومجی است می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز به همین شکل استوار باشیم.

آرش عیاری:

زومجی بهترین اتفاق دوران کاری زندگیه منه؛ با همه فراز و نشیب و روزای سختی که پشت سر گذاشتیم، کار کردن واسه همچین چیزی و تلاش برای روز به روز بهتر کردنش، خیلی چیزها رو بهم یاد داد. بیشتر از همه بهم یاد داد که بی‌وقفه تلاش کردن واسه آوردن یه لبخند از سر رضایت روی لب تک‌تک‌تون اونقدر لذت‌بخشه که همه حرف‌ها و حاشیه‌ها؛ همه فراموش میشه چون در نهایت ما و شما با هم، روی قله سرگرمی به زبون مادری‌مون وایسادیم. تولدت مبارک. 

دوستتون داریم. تولد هممون مبارک. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده