نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بررسی بازی Dead Rising 4 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Dead Rising 4 منتشر شده است و در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

کپکام یکی از کمپانی‌هایی است که سابقه خیلی زیادی در ساخت بازی‌های زامبی‌محور دارد و یکی از این بازی‌ها سری Dead Rising است؛ مجموعه‌ای که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. کپکام به جای اینکه سعی کند یک بازی جدی و خشن را در قالب آثار این مجموعه ارائه کند، ترجیح داده تا کشتن زامبی‌ها در Dead Rising به یک چیز مفرح و سرگرم‌کننده تبدیل کند و با اینکه نسخه‌های پیشین این سری هرگز بازی‌های فوق‌العاده‌ای نبودند، ولی در رسیدن به این هدفشان تا حدود زیادی موفق ظاهر شده‌اند.

Dead Rising 4 جدید‌ترین نسخه از این مجموعه است که در جریان E3 2016 معرفی شد و امروز (۱۶ آذر) برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه شد. البته این بازی یک انحصاری زمانی مایکروسافت بوده و بعد‌ها برای پلی‌استیشن 4 نیز منتشر خواهد شد. داستان بازی در مورد فرانک وست است که در ایام کریسمس به کالیفرنیا آمده و می‌بیند که این منطقه مورد حمله زامبی‌ها قرار گرفته است. حال وظیفه شما است که در این بازی جهان‌باز، با انواع و اقسام سلاح‌هایی که پیدا کرده یا می‌سازید، برای کشتن زامبی‌ها اقدام کنید.

نسخه چهارم «دد رایزینگ» تفاوت‌هایی با نسخه‌های پیشین دارد که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را، حذف تایمر از بخش داستانی بازی دانست. این نسخه همچنین سعی دارد داستان غنی‌تری ارائه کند و به همین منظور حالت همکاری (Co-op) نیز از بخش داستانی حذف شده است و فقط در قالب یک بخش جداگانه می‌توانید بازی را به شکل Co-op تجربه کنید.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر نمره‌ها و خلاصه بررسی سایت‌های مختلف از این بازی:

Dead Rising 4

  • سازنده: کپکام
  • سبک: اکشن جهان‌باز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آذر

Dead rising 4

گیم‌اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

به شخصه از کشتن زامبی‌ها در این بازی لذت زیادی بردم و مطمئن هستم افرادی که طرفدار سابق این سری بودند هم از نسخه جدید لذت خواهند برد. همچنین اگر جزو آن دسته از گیمر‌هایی هستید که همیشه دوست داشتید این سری را تجربه کنید و تا به حال موفق نشده‌اید، این بهترین زمان برای بازی کردن یک دد رایزینگ است. در مجموع اگر دوست دارید در قالب یک نفر به مصاف ارتشی از زامبی‌ها بروید، Dead Rising 4 هرآنچه را که می‌خواهید به‌تان ارائه خواهد کرد.

آی‌جی‌ان: ۸۱ از ۱۰۰

نسخه چهارم Dead Rising قطعا بهترین گیم‌پلی را در بین بازی‌های مجموعه دارد و ایده‌های خلاقانه و جدید زیادی دارد که باعث شده‌اند در مجموع با یک بازی سرگرم‌کننده روبرو باشیم. به‌علاوه داستان بازی هم برای اثری که هدفش فقط کشتن زامبی‌ها است، واقعا خوب است. با این حال مشکلات فنی، نبود حالت Co-op در بخش داستانی و قسمت چندنفره‌ای که لذت‌بخش ولی در عین حال هنوز مشکل‌دار است، را می‌توان نقاط ضعف بازی دانست. در مجموع اگر دنبال یک بازی مفرح هستید، دد رایزینگ ۴ ایده‌های خیلی خوبی برای سرگرم کردن‌تان دارد.

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه بازی مشکلاتی دارد، ولی در مجموع Dead Rising 4 توانسته آن حس مفرح و سرگرم‌بودن سری را در خود داشته باشد که بسیار عالی و برای طرفداران مجموعه قطعا لذت‌بخش است.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

در مجموع Dead Rising 4 موفق شده تا آن حس هرج و مرجی را که از آن انتظار داریم، ارائه کند و ویژگی‌های مثبت نسخه‌های پیشین در این قسمت هم دیده می‌شوند. با این حال بازی مشکلاتی نیز دارد و برای مثال سیستم مبارزات پس از مدتی یکنواخت و حتی خسته‌کننده می‌شود و بخش چندنفره آن هم لذت زیادی ندارد. اما دنیای جهان‌باز بازی را می‌توان غنی دانست که موارد زیادی را در آن می‌توان کشف کرد و سیستم کمبو‌ها (Combo) نیز به خوبی در بازی تعبیه شده است.

گیمزبیت: ۶۰ از ۱۰۰

اگر از طرفداران قدیمی سری Dead Rising هستید که علاقه زیادی به آن دارند،‌ قطعا این نسخه هم برای‌تان لذت‌بخش خواهد بود. ولی در حالت کلی، Dead Rising 4 چیزی جز کشت و کشتار زامبی‌ها ندارد و حتی حس و حال کریسمس آن یا بخش چندنفره نسبتا خوب بازی هم نمی‌تواند تنوع زیادی به بازی ببخشد. حتی داستان بازی هم خیلی خوب نیست و فقط وسیله‌ای است تا شما را به قسمت‌های مختلف نقشه برده و برای کشتن زامبی‌های بیشتر ترغیب کند.

Dead rising 4


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده