نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

توضیحات تهیه کننده GT Sport در مورد پلی استیشن 4 پرو و واقعیت مجازی [PSX 2016]

در جریان Playstation Experience 2016، تهیه کننده بازی Gran Turismo Sport توضیحاتی در مورد پشتیبانی از پلی‌استیشن 4 پرو و واقعیت مجازی ارائه کرده است.

در جریان یکی از پنل‌های PSX 2016، کازونوری یامائوچی، تهیه‌کننده بازی Gran Turismo Sport، توضیحاتی در مورد پلی‌استیشن 4 پرو، پلی‌استیشن VR و فناوری‌هایی چون HDR ارائه کرده و از تاثیر آن‌ها روی بازی رانندگی شبیه‌ساز استودیو پالی‌فانی دیجیتال گفته است.

وی ابتدا به پشتیبانی از HDR اشاره کرد که استودیو سازنده بازی از سه سال پیش کار روی این فناوری و اضافه کردن آن به بازی‌هایش را آغاز کرده است. به گفته یامائوچی، پیش از این سازندگان بازی‌های ریسینگ به دلیل برخی محدودیت‌ها، قادر نبودند نورپردازی را به شکلی دقیق در بازی‌هایشان به تصویر بکشند. ولی به لطف HDR و تلویزیون‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، حال این امکان فراهم شده است تا سازندگان نورپردازی واقعی‌تر و از آن مهم‌تر رنگ‌های طبیعی‌تر را در بازی‌هایشان نشان دهند. در نتیجه در GT Sport، شاهد طبیعی‌ترین رنگ ممکن خودرو‌ها خواهیم بود.

یامائوچی که از سن ۱۵ سالگی علاقه زیادی به عکاسی داشته، از اهمیت نورپردازی واقعی و تاثیر آن بر تصویر آگاه است و اعلام کرده که قصد دارد این نورپردازی و رنگ‌های طبیعی را در بازی هم به تصویر بکشد. وی همچنین اعلام کرد که به همه‌گیر‌تر شدن تلویزیون‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند، کاربران راحت‌تر متوجه تاثیر HDR بر کیفیت تصویر خواهند شد.

Gran Turismo Sport

تهیه‌کننده GT Sport در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که آن‌ها موفق شده‌اند تا بر روی پلی‌استیشن 4 معمولی، به چهار هدف اصلی‌شان که همان پشتیبانی از HDR، اجرا در رزولوشن 1080p، نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه و نمایش رنگ‌های واقعی است، برسند. با این حال معماری پلی‌استیشن 4 پرو به قدری خوب است که به تیم سازنده اجازه داده تا بازی را به راحتی با رزولوشن 4K برای این کنسول هم پورت کنند.

یامائوچی در ادامه سراغ ارائه توضیحاتی پیرامون پلی‌استیشن VR رفت. وی گفت تمامی تجربیاتی که از رانندگی با خودرو‌های مختلف در پیست‌های سراسر دنیا داشته، باعث شده‌اند تا بتواند تجربه واقعیت مجازی GT Sport را به یک تجربه قابل باور تبدیل کند. همچنین وی اعلام کرد که کاربران در حالت استفاده از پلی‌استیشن VR، می‌توانند شرایطی مثل وضعیت آب و هوا و نور را تنظیم کنند که این امر تاثیر بسزایی در نوع رانندگی و جلوه‌های بصری بازی خواهد داشت.

تهیه‌کننده بازی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرد زمانی که کاربران بازی GT Sport را روی یک تلویزیون 4K با پشتیبانی از HDR و به وسیله پلی‌استیشن 4 پرو اجرا کنند، متوجه خواهند شد که بازی تا چه حد زیبا است. البته این زیبایی اصلا قرار نیست حالتی اغراق‌شده داشته باشد و برای مثال رنگ‌ها یا نورپردازی‌ها جذابیتی ساختگی داشته باشند، بلکه تیم سازنده سعی کرده تا با نزدیک‌تر کردن این موارد به واقعیت، جلوه‌هایی زیبا و در عین حال کاملا طبیعی ارائه کند.

شما همچنین می‌توانید جدید‌ترین تریلر بازی را که در PSX 2016 نمایش داده شده و جزییات بالای گرافیکی آن را نشان می‌دهد، در زومجی تماشا کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده