نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: بایونتا در برابر الیزابت (برنده: الیزابت)

امروز بایونتا و الیزابت اولین مرحله از مسابقات بزرگ نبرد کارکترها را آغاز می‌کنند. پس برای رای دادن به کارکتر محبوب خود با ما همراه باشید.

  • فرم زیر برای شرکت در قرعه‌کشی جوایز مسابقه نبرد کاراکترهای زومجی است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جوایز، روند برگزاری مسابقه و جدول آن به صفحه اصلی مسابقه مراجعه کنید.
  • لطفا فرم را تنها یک بار و با دقت پر کنید زیرا کد ملی تکراری در سیستم ثبت نمی‌شود و هنگام تقدیم جوایز، کد ملی شخص برنده با هویت آن تطابق داده می‌شود. پس در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه و برنده شدن در مسابقه، جایزه به فرد دیگری تعلق خواهد گرفت.
  • فرم شرکت در قرعه‌کشی در همه راندهای نبرد کاراکترها فعال خواهد بود و شما تا روز فینال فرصت دارید این فرم را پر کرده و در قرعه‌کشی جوایز ارزنده این مسابقه شرکت کنید.

فرم شرکت در قرعه‌کشی

در اولین مرحله از مسابقات بین کارکترهای سایت زومجی، بایونتای خون‌سرد و قدرتمند از بازی Bayonetta در برابر الیزابت دوست داشتنی از بازی Bioshock Infinite قرار می‌گیرد. اما کدام یک از این دو برنده مسابقه خواهند بود؟ 

Bayonetta

بایونتا کارکتر اصلی و محبوب دو بازی Bayonetta است. اولین نسخه از بازی‌های Bayonetta در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های نسل هفتمی عرضه شد و به راحتی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت و محبوبیت این بازی، خود شخصیت بایونتا بوده است. این بازی توسط یکی از بازی‌سازان مشهور صنعت گیم یعنی هیدکی کامیا خلق شد و او در تلاش بود تا کارکتر بایونتا شبیه به هیچ کارکتر مونث دیگری در دنیای گیم نباشد و خب، او به هدفش رسید. بایونتا زنی قد بلد و با موهای مشکی است که شخصیتی کاملا خون‌سرد دارد. او عضو ارگانی به نام Umbra Witches است که وابستگی زیادی به دوزخ و تاریکی دارد. مسائل زیادی هستند که بایونتا را به یک کارکتر بسیار محبوب تبدیل کرده‌اند. نه تنها ظاهر متفاوتی که نسبت به دیگر کارکترهای مونث دارد، بلکه قابلیت‌ها و قدرت‌های او نیز حتی باعث شده نسبت به کارکترهای دیگر بازی‌های سبک هک اند اسلش متمایز به نظر برسد.

سلاح اصلی او چهار اسلحه قدرتمندی هستند که دوتای آن‌ها در دستان بایونتا و دوتای دیگر در پاشنه‌های کفش او تعبیه شدند تا به هر شکل و هر زاویه‌ای که بخواهد اشک دشمنان را درآورد. البته بایونتا یک انسان معمولی نیست و قدرت‌های عجیب و غریبش این را به خوبی اثبات می‌کند. علاوه بر مهارت‌های جنگی بایونتا، او دارای قابلیت‌های فراطبیعی است که با سرعت و قدرت بالا نفسی برای دشمنان باقی نمیگذارد. از آن جالب‌تر قدرت نهایی او محسوب می‌شود که Serious Mode نام دارد. در این حالت موهای مشکی بایونتا تبدیل به نفرینی عذابآور برای دشمنان می‌شود!

دلیل اینکه بایونتا در این لیست قرار دارد کاملا واضح است؛ او کارکتری بسیار متفاوت نسبت به سایر کارکترهای مونث دنیای گیم و حتی کارکترهای مختلف بازی‌های سبک هک اند اسلش است. از ظاهر و تا قابلیت‌هایی که دارد، بایونتا تبدیل به کارکتری شد که توانست یک تنه سری بازی‌های Bayonetta را به آثاری محبوب تبدیل کند.

Elizabeth

اگر بسته های الحاقی بازی Bioshock Infinite را کنار بگذاریم، الیزابت یکی از معدود کارکترهای غیرقابل بازی در لیست مسابقات کارکترهای ما است. اما او به قدری دوست داشتنی تاثیرگذار بود که عدم حضور او در این لیست شاید یک اشتباه محسوب می‌شد، چرا که الیزابت یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت بازی Bioshock Infinite بود و توانست به خط داستانی و روایت این بازی رنگ و بویی زیباتر و به یادماندنی تر بدهد.

الیزابت یک دختر نوزده بیست ساله است که در شهر کلمبیا زندانی شده و ما به عنوان کارکتر بوکر باید او را از این شهر عجیب و غریب نجات دهیم. در طول دوران زندگی الیزابت او توسط موجودی عجیب به نام سانگ‌برد محافظت می‌شد و وقتی توسط بوکر به سراغ الیزابت می‌رویم، سانگ‌برد حاضر است به هر قیمتی که شده الیزابت را از ما پس بگیرد. شاید با خود بگویید که چرا بوکر را به عنوان کارکتر حاضر در این لیست قرار ندادیم. اگر بازی BioShock Infinite را تجربه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که الیزابت کارکتری بسیار تاثیرگذارتر و برجسته‌تر از کارکتر اصلی بازی بود و او بود که حتی خود شخصیت بوکر را تکمیل می کرد.

دیالوگ‌های جذاب الیزابت، رفتارهایی که نسبت به شرایط مختلف از خود بروز می‌داد یا حتی طراحی او به راحتی باعث می‌شد تا تبدیل به یکی دوست داشتنی‌ترین کارکترهای مونث دنیای گیم شود. البته او تنها یک دختر دوست داشتنی نبود. الیزابت دارای قدرتی بود که اجازه می‌داد چنیدن و چند سناریو محتمل در آینده و زمان را مشاهده کند و حتی به دستکاری آن‌ها بپردازد. البته در طول بازی بخش اعظمی از قدرت الیزابت همانند یک راز باقی می‌ماند، اما همین مسئله نیز باعث شده تا بازی جذاب‌تر هم به نظر برسد.

اما آیا به نظر شما کدام یک از این دو کارکتر شانس حضور در مرحله بعدی را دارند؟ الیزابت دوست داشتنی  که از کشت و کشتار بیزار است یا بایونتای خون سرد که نفسی برای دشمنانش باقی نمی‌گذارد؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده