نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

مایکروسافت: سال ۲۰۱۶ نقطه عطفی برای ایکس باکس وان به شمار خواهد رفت

به‌گفته‌ی مایکروسافت، در آینده از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان نقطه عطفی برای کنسول ایکس‌باکس وان یاد خواهد شد.

پلی‌استیشن 4 هم‌اکنون در جایگاه پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتم به کارش ادامه می‌دهد؛ اما مایکروسافت هم بی‌کار ننشسته و توانسته در سال جاری میلادی نتیجه‌ی رقابت را تا اندازه‌ای به‌سوی خودش برگرداند. به‌تازگی ایکس‌باکس وان برای چهارمین ماه پیاپی در جایگاه پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده قرار گرفته و طی دو ماه گذشته هم به کنسول اول انگلستان و استرالیا تبدیل شده است؛ ضمن اینکه بنا به گزارش‌ها توانسته در روز بلک فرایدی یا جمعه‌ی سیاه در زمینه‌ی فروش از پلی‌استیشن 4 پیشی بگیرد. اکنون هاروی ایگل، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در انگلستان، گفته است که سال کنونی «نقطه عطفی» برای کنسول مایکروسافت به شمار خواهد رفت.

ایگل طی مصاحبه با وب‌سایت گیم اینداستری گفت:

در این تجارت، مومنتوم (حفظ روند روبه‌جلو) از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که برای خرده‌فروشان، ناشران و مشتریان حس اطمینان و اعتماد به وجود می‌آورد و این ما هستیم که به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که انتخاب درستی داشته‌اند. به‌نظر من، [در آینده] از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان نقطه عطفی برای ایکس‌باکس وان یاد خواهیم کرد.

مدیر بازاریابی ایکس‌باکس انگلستان بر این باور است که مایکروسافت می‌تواند در سال ۲۰۱۷ هم روند صعودی سال جاری‌اش را ادامه دهد. به‌گفته‌ی وی، درحالی‌که بازی‌های فرست-پارتی این کمپانی، مانند Halo Wars 2 و Sea of Thieves، در تلاش هستند تا در سال آینده توجهات را به‌سوی خود جلب کنند، کنسول پروژه‌ی اسکورپیو (که قرار است در اواخر ۲۰۱۷ عرضه شود) هم می‌تواند به سهم خودش پیشرانه‌ی قابل توجهی برای ردموندی‌ها فراهم کند.

ایگل همچنین به این مورد اشاره کرد که یکی از برنامه‌های مایکروسافت برای تعطیلات پایانی امسال (و همین‌طور پس از آن) تمرکز روی متقاعد کردن دارندگان ایکس‌باکس 360 برای مهاجرت به ایکس‌باکس وان است و در این میان، قابلیت Backward Compatibility ایکس‌باکس وان می‌تواند به سهم خودش، مشتریان مردد را به‌سوی کنسول جدید سوق دهد. به‌گفته‌ی ایگل:

داده‌های ما نشان می‌دهند که همچنان شمار قابل توجهی از خانواده‌ها به‌طور مرتب از ایکس‌باکس 360 خودشان استفاده می‌کنند و هنوز [کنسول‌شان را] ارتقا نداده‌اند. [قابلیت Backward Compatibility] دائماً در حال پیشرفت است و از نظر من این یک امتیاز مسلم برای دارندگان ایکس‌باکس 360 به شمار می‌رود؛ اینکه بدانید مبلغی را که پیش‌تر برای بازی خرج کرده‌اید، پس از ارتقا به ایکس‌باکس وان به هدر نمی‌رود.

هم‌اکنون نام بیشتر از ۲۸۰ بازی در Backward Compatibility به چشم می‌خورد و از زمان معرفی شدن این قابلیت، یعنی حدود یک سال پیش، بازی‌های ایکس‌باکس 360 برای بیش از ۲۱۰ میلیون ساعت در ایکس‌باکس وان اجرا شده‌اند.

تا اواخر همین هفته، گروه NPD آمار فروش سخت‌افزارهای ماه نوامبر را اعلام خواهد کرد و خواهیم فهمید که آیا ایکس‌باکس وان توانسته برای پنجمین ماه پیاپی به کنسول اول ایالات متحده تبدیل شود یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده