// شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Mini Metro

با معرفی بازی اندروید و آیفون Mini Metro، ساخت زیربنای متروی شهری همراه زومجی باشید.

سادگی بازی‌های ویدیویی هرچند به دلیل اقتضای زمانی در بازی‌های قدیمی و به اصطلاح کلاسیک یکی از ارکان اصلی گرافیک و طراحی بوده‌اند، اما با عرضه‌ی کنسول‌هایی با قدرت پردازشی قدرتمند به مرور شاهد رنگ باختن این سادگی و ارائه‌ی بازی‌هایی با طراحی‌های پر زرق و برق بوده‌ایم. با این حال، با ورود گوشی‌های همراه هوشمند استودیو‌های مستقل باری دیگر سَری بلند کرده و به دلیل کمبود نیروهای انسانی و حضور تیم‌های کوچک اقدام به انتشار بازی‌هایی با طراحی، گرافیک و موسیقی‌ ساده کردند.

Mini Metro ZoomG

البته این یک نقطه‌ی عطف در ایجاد تعادل میان عرضه‌ی بازی‌هایی با مخارج میلیون‌ دلاری و محصولاتی با یک سرمایه‌ی کوچک بود. مینی مترو (Mini Metro)، ساخته‌ی استودیوی دایناسور پولو کلاب (Dinosaur Polo Club)‌ یکی از همین بازی‌های کوچک با الگوریتمی بسیار ساده است. در این بازی وظیفه‌ی مدیریت و سازماندهی خطوط مترو در شهرهای مختلف از پاریس گرفته تا نیویورک را برعهده دارید که باید با توجه به تقاضای هر ایستگاه خطوط میان ایستگاه‌ها را برقرار کنید. هرچند در ابتدا تنها شاهد حضور چند ایستگاه کوچک با مراجعین کم هستیم، اما به محض گذشت از اولین هفته‌های آغاز به کار مترو، تقاضا برای ورود به ایستگاه‌های مختلف افزایش می‌یابد. این همان جایی است که باید قدرت مدیریت و پیش‌بینی خود برای افزایش و استقرار لوکوموتیوها، تراموا یا کابین‌های بیشتر را نشان دهید.

با گذشت هر هفته (در زمان بازی) و افزایش امتیاز شما، بازی پیشنهاد‌هایی برای افزایش خطوط ریلی، افزایش گنجایش یک ایستگاه یا دریافت لوازم مورد نیاز برای احداث پل را می‌دهد که باید با توجه به برنامه‌ی خود برای سازماندهی خطوط، یکی از پیشنهادها را به صورت هفتگی انتخاب کنید. مینی‌مترو در مجموع یک بازی بسیار مشکل است. با توجه به بی پایان بودن و امتیاز محور بودن Mini Metro، با افزایش بی‌رویه و عدم رسیدگی به تجمع مراجعین به ایستگاه‌های مترو، در نهایت شکست خواهید خورد. امتیاز دریافتی توسط بازیکن در رقابتی با سایر بازیکنان در سراسر جهان برای حضور در جایگاه‌های برتر لیدربورد قرار می‌گیرد.

Mini Metro ZoomG

Mini Metro همچنین شامل چالش‌هایی برای آزادسازی اکستریم، دومین حالت بازی به غیر از حالت معمول (Normal) است که باید با ورود به هر شهر دستورات ارائه شده مانند احداث تنها یک تونل، استفاده از تنها سه خط مترو یا رسیدن به هفته دهم را برای آزادسازی این حالت انجام دهید. برخلاف حالت نورمال، در حالت اکستریم دیگر قادر به تغییر خطوط ریلی یا جابجایی لوکوموتیوها نخواهید بود، این محدودیت باعث می‌شود تا گرفتن امتیازهای بالاتر شدیدا مشکل شود. توسعه‌دهندگان همچنین چالش های روزانه را برای تنوع بیشتر در نظر گرفته‌اند، به این ترتیب به صورت روزانه شهرهای جدیدی برای به چالش کشیدن بازیکنان در دسترس قرار می‌گیرد. برای دسترسی به حالت‌های فوق حتما باید بازی را خریداری کنید. مینی‌‌مترو همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد برای به اشتراک‌گذاری روند پیشرفت به صورت تصویر یا ویدیو است. با اتمام و شکست در رقابت می‌توانید ویدیوی بازی خود را از طریق اپلیکیشن‌های اجتماعی با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

توسعه‌دهندگان همچنین با توجه به پس زمینه‌ی کاملا سفید بازی و اذیت شدن چشم در هنگام بازی در شب، حالت Night‌ را به قسمت تنظیمات اضافه کرده‌اند که محیط کاملا سفید بازی را به خاکستری تبدیل می‌کند. اگر علاقمند به بازی‌های مبتنی بر امتیاز هستید و به دنبال یک بازی اعتیا‌دآور و چالشی می‌گردید، مینی مترو گزینه‌‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. این شبیه‌ساز مترو در حال حاضر با قیمت ۴/۹۹ دلار برروی اندروید و iOS منتشر شده است. بازی Mini Metro اکنون برروی رایانه‌های شخصی نیز عرضه شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده