نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

همکاری دوباره کارگردان La La Land با رایان گاسلینگ در فیلم زندگینامه نیل آرمسترانگ

رایان گاسلینگ و دیمین شزل، بازیگر و کارگردان فیلم La La Land، در فیلم زندگینامه نیل آرمسترانگ یک بار دیگر همکاری خواهند کرد.

در طول سال ۲۰۱۶ میلادی فیلم‌های مورد انتظار توانستند عملکرد موفقی در گیشه داشته باشند. با این حال، فیلم‌های کوچکی نیز طی امسال به روی پرده رفته‌اند که با تحسین منتقدان و تماشاگران روبرو شده‌اند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به لا لا لند (La La Land)، مهتاب (Moonlight) و منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea) اشاره کرد. فیلم درام و موزیکال La La Land به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل، سرانجام به صورت محدود در آمریکا به روی پرده رفت. در این فیلم بازیگرانی همچون رایان گاسلینگ، اما استون، جی. کی. سیمونز، جان لجند، رزمری دویت و میگن فی ایفای نقش می‌کنند. فیلم La La Land با تحسین منتقدان روبرو شده است و از آن به عنوان یکی از شانس‌های اصلی جوایز گلدن گلوب و اسکار امسال نام برده می‌شود.

شزل پیش از این کارگردانی و نویسندگی فیلم تحسین شده ویپلش (Whiplash) را بر عهده داشته است. این فیلم نامزد پنج جایزه در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار شد و موفق به دریافت سه جایزه اسکار نیز شده است. فیلم La La Land نیز تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است، حال شزل قصد دارد به سراغ پروژه بعدی خود که این بار یک فیلم زندگینامه است، برود. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده است، شزل قصد دارد که فیلم زندگینامه نیل آرمسترانگ را کارگردانی کند. تمرکز این فیلم که اولین مرد (First Man) نام دارد قرار است بر روی چالش‌ها و مشکلاتی که آرمسترانگ برای تبدیل شدن به عنوان اولین انسانی که بر روی کره ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی قدم می‌گذارد، باشد. رایان گاسلینگ که در فیلم La La Land با شزل همکاری داشته است، قرار است نقش نیل آرمسترانگ را در فیلم First Man بازی کند.

Damien Chazelle and Ryan Gosling

کمپانی یونیورسال مسئولیت تولید و انتشار فیلم First Man را بر عهده دارد. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده جاش سینگر، برنده جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه فیلم اسپات‌لایت (Spotlight)، خواهد بود. این فیلم اقتباسی از رمان اولین مرد: زندگی نیل آرمسترانگ (First Man: A Life of Neil A. Armstrong) اثر جیمز آر.هنسن، که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، خواهد بود. فیلم First Man اتفاقات بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ میلادی را پوشش خواهد داد و تمرکز آن بر روی اولین فرود انسان بر روی کره ماه خواهد بود. در ابتدا قرار بود کلینت ایستوود کارگردانی فیلم First Man را بر عهده داشته باشد، اما او پس از مدتی این پروژه را ترک کرد و شزل کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت.

تولید و فیلمبرداری فیلم First Man قرار است از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شود، با این وجود حضور هیچ بازیگر دیگری به جز گاسلینگ، در این فیلم تایید و اعلام نشده است. یونیورسال هنوز تاریخی برای اکران فیلم First Man در نظر نگرفته است، اما انتظار می‌رود که این فیلم در سال ۲۰۱۸ به روی پرده برود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده