نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹

کپکام: Resident Evil 7 یک ریبوت از مجموعه رزیدنت اویل نیست

کپکام اعلام کرده که Resident Evil 7 علی‌رغم داشتن تفاوت‌هایی با نسخه‌های پیشین سری، هنوز هم یک دنباله است نه یک ریبوت.

از همان اولین باری که بازی Resident Evil 7 در E3 2016 معرفی شد، مشخص بود که این بازی تغییراتی بنیادی نسبت به نسخه‌های پیشین خود دارد. نبود کاراکتر‌های قدیمی، تغییر زاویه دوربین به اول شخص و روایت یک داستان کاملا جدید مواردی هستند که باعث می‌شوند نسخه جدید بیش‌تر از آنکه شبیه به یک دنباله باشد، یک ریبوت به نظر برسد که قرار است تجربه‌ای کاملا جدید از این مجموعه ارائه دهد.

با این حال کپکام اخیرا با رد ریبوت بودن این بازی، گفته که رزیدنت اویل ۷ یک دنباله برای نسخه‌های پیشین است و به همین دلیل هم عدد «۷» را در کنار اسم آن قرار داده‌اند. ماساچیکا کاواتا، تهیه‌کننده بازی، در این مورد گفت:

اگر شما فقط به نمایش‌هایی که از گیم‌پلی بازی ارائه شده اکتفا کنید، حس خواهید کرد که رزیدنت اویل ۷ یک ریبوت و تجربه جدید است. ولی واقعیت اینگونه نیست و ما داستان و روایت بازی را به شکلی پی‌ریزی کرده‌ایم که این بازی بتواند یک دنباله مناسب برای نسخه‌های اصلی سری باشد. Resident Evil 7 کماکان یک رزیدنت اویل است که مواردی مثل مبارزات، پازل‌ها، اکتشافات و المان‌های ترس را در خود دارد و البته یک سری ویژگی جدید نیز به آن افزوده شده است.

هدف ما خلق بازی‌ای بود که هم از حیث گیم‌پلی سرگرم‌کننده باشد و هم اینکه بتواند به معنی واقعی کلمه حس ترس را در گیمر‌ها القا کند.

به هر حال باید تا تاریخ ۵ بهمن و عرضه بازی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا بازی موفق خواهد شد یک تجربه خوب از سری رزیدنت اویل باشد یا اینکه وعده‌های سازندگان فقط یک سری ادعای پوچ خواهند بود. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده