نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

سیستم ردیاب جدید Pokemon Go بازخوردهای منفی داشته است

عملکرد ردیاب جدید بازی Pokemon Go که به‌تازگی در دسترس کاربرهای آمریکا و اروپا قرار گرفته است، با بازخوردهایی منفی مواجه شد.

ممکن است بازی‌کن‌هایی که تازه وارد بازی Pokemon Go شده‌اند این موضوع را یادشان نباشد، اما این بازی به کاربر اجازه می‌داد که پوکمون‌های نزدیک را ردیابی و سپس شکار کند. ردیاب سه مرحله‌ای این اثر با بازخورد مثبت طرفدارها روبه‌رو و محبوب شد. ولی به دلیل بهینه‌ کردن سرورها این قابلیت را سازندگان حذف کردند؛ زیرا بازی در زمان انتشار اولیه‌ی خود با مشکلات فراوانی در سرور مواجه شد. از آن زمان، فقط می‌توان محل‌هایی را انتخاب کرد که به ردیاب جدید دسترسی داشته باشند و آن هم بستگی به Pokestopها دارد تا به کاربر پوکمون‌های نزدیک را نشان دهد. حال، نیانتیک لبز، استودیوی سازنده‌ی بازی، این قابلیت جدید را برای سرتاسر کاربرهای آمریکا و اروپا فعال و منتشر کرده است.

ردیاب جدید این‌گونه کار می‌کند که اگر پوکمونی نزدیک به Pokestop است یعنی در نزدیکی شما یک پوکمون وجود دارد. سپس می‌توانید آن را انتخاب کرده و محل دقیق پوکمون را مشاهده کنید. چنین شیوه‌ای، واضح است که با ردیاب سه مرحله‌ای قدیم Pokemon Go کاملاً متفاوت است؛ به این صورت که در روش قدیم، مهم نبود که به Pokestop یا جای خاصی نزدیک بودید یا خیر، بازی به کاربر مکان نُه تا از نزدیک‌ترین پوکمون‌ها را نشان می‌داد. علاوه بر این، ردیاب جدید بازی در مناطق روستایی مشکلات بزرگی دارد و اغلب اوقات در نشان دادن پوکمون نزدیک غفلت می‌کند. 

با همه‌ی انتقاداتی که نسبت به ردیاب جدید شده است، سازندگان وعده‌ دادند که به بازخورد همه‌ی مردم توجه می‌کنند. بازخوردها نیز آن‌قدری منفی شده است که بتوانیم متوجه شویم سیستم ردیاب جدید بازی راه حلی نبوده که کاربرها خواستار آن بودند. مخصوصاً کاربرهایی که بازی را در روستا انجام می‌دهند اعتقاد دارند که عملکرد ردیاب جدید حتی از سیستم ردیاب سه مرحله‌ای قدیمی نیز بدتر است. حداقل در ردیاب سه مرحله‌ای قدیم، سیستم به کاربر می‌گفت که دقیقاً چه چیزی به وی نزدیک است، حتی اگر آن آیتم‌ها ارزش ردیابی و گرفتن نداشته باشند. بااین‌حال، بیشتر کاربران Pokemon Go را افراد شهرنشین تشکیل داده‌اند و ردیاب جدید بازی نیز در مناطق شهری عملکرد بهتری نسبت به روستاها دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا نیانتیک لبز به بازخوردها جهت بهبود عملکرد این ردیاب توجه می‌کند یا خیر. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده