// شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

پیش نمایش بازی Dead Rising 4

Dead Rising 4 از آن دست بازی‌های سرگرم کننده است که قصد دارد کریسمس امسال را با خون زامبی‌ها جشن بگیرد!

در چند سال اخیر، دیگر عادت کرده‌ایم که هر از گاهی شاهد عرضه یک بازی زامبی محور در بین انواع و اقسام دیگر آثار باشیم، یا شاید بهتر است زامبی‌ها را دیگر یک سبک معرفی کرد! در گذشته زامبی‌ها یکی از عناصر ایجاد ترس در بازی‌ها یاد می شدند، اما حالا نه تنها زامبی‌ها ابهت گذشته خود را از دست داده‌اند، بلکه اسباب سرگرمی و شوخی ما را نیز فراهم کرده‌اند! کریسمس امسال نیز شاهد بازگشت یکی از سری بازی‌های پرطرفدار زامبی‌ محور، یعنی چهارمین قسمت از سری Dead Rising هستیم. نسخه اول این بازی را باید یکی از اولین بازی‌هایی دانست که این بار به جای استفاده از زامبی‌ها به عنوان یک عنصر ترس برای ساخت یک بازی ترسناک، از آن‌ها به عنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده شده بود.

این بار کریسمس را با زامبی‌ها جشن می‌گیریم!

در اولین نسخه از سری Dead Rising ما به عنوان شخصیت فرانک وست که یک عکاس خبری است، به شهر خیالی ویلامیت در کلورادو رفتیم. حال وظیفه ما به عنوان یک عکاس خبری این بود که وارد فروشگاهی پر از زامبی شویم و پرونده‌های مرموز آن را تکمیل کنیم. حال پس از ۱۶ سال از اتفاقات اولین نسخه بازی Dead Rising، فرانک وست، این عکاس خبری محبوب بازگشته است. تعطیلات فرا رسیده و باز هم این شهر خیالی ویلامیت مورد حمله زامبی‌ها قرار گرفته است و بله، فرانک وست نیز باز هم در این بین قهرمان بازی در می‌آورد.

همانند دیگر نسخه‌های این سری، Dead Rising 4 در نقشه‌ای بزرگ و یک‌پارچه و جهان‌باز دنبال می‌شود و پر از مغازه‌های مختلف، اسلحه‌های جورواجور و کارکترهایی است که در طول راه با آن‌ها رو به رو خواهید شد. یکی از تفاوت‌های بزرگی که این نسخه نسبت به نسخه‌های دیگر، مخصوصا اولین شماره Dead Rising دارد، این است که کل شهر و فروشگاهی که در آن بازی در جریان است کاملا حال و هوای کریسمس به خود گرفته و حتی اتفاقات و برخی از اسلحه‌های بازی جوری طراحی شده‌اند که کریسمس را با آن‌ها جشن بگیرید!

Dead Rising 4

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری Dead Rising فرمولی است که به این بازی حس و حالی مضحک و در عین حال سرگرم کننده می‌دهد. اما سازنده بازی چندین تغییر در هسته چهارمین قسمت از این سری انجام داده و آن را از حالت سنتی خود خارج کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات بازی حذف سیستم تایمر است که شما را در انجام بسیاری از کارها محدود می‌کرد. اما حالا با حذف این سیستم شما قادر هستید هر چقدر که دل‌تان می‌خواهد زامبی بکشید و با آن‌ها بازی کنید. البته شاید برای برخی از بازیکنان قدیمی این سری، حذف سیستم تایمر کمی ناراحت کننده به نظر برسد، چرا که این سیستم در مواقعی باعث جذابیت بازی می‌شد، اما خب آن بازیکنانی که عاشق وقت گذرانی با زامبی‌ها هستند از حذف این سیستم استقبال خواهند کرد.

در Dead Rising 4 هیچ چیز جدی نیست و فقط باید خودتان را سرگرم کنید

حال با توجه به حذف سیستم تایمر و اینکه بازی در زمان کریسمس دنبال می‌شود، کشتن زامبی‌ها به همراه ابزار بسیار جذابی که در بازی قرار داده شده است بیش از پیش سرگرم کننده خواهند بود. انواع و اقسام اسلحه‌های خنده دار و جالب در بازی قرار داده شده‌اند که با دیدن‌شان دوست دارید برای یک بار هم که شده آن‌ها را تست کنید. بیشتر اسلحه‌های بازی جنبه آتش بازی‌های سال نو را ایفا می‌کنند اما در عین حال قدرتمند طراحی شده‌اند. انواع و اقسام سلاح گرم، کمان‌، ابزار نبردهای تن به تن و بسیاری دیگر در بازی وجود دارند که تک تک آن‌ها فقط برای سرگرمی ایجاد شده اند، نه چیز دیگر. یکی از تغییراتی که در بازی ایجاد شده تا تجربه کشتار جمعی زامبی‌ها را یک ‌پارچه‌تر کند، مجزا کردن سه دکمه اصلی نبردها در بازی است. این بار به جای این که در حین بازی سعی کنید بین اسلحه‌ها، ابزار سرگرمی و ابزار نبردهای تن به تن سوییچ کنید، حال سه دکمه مجزا برای هر یک از این ابزار تعبیه شده است تا سرعت عمل در حین بازی بیشتر شود.

Dead Rising 4

البته هنوز هم برای انتخاب اسلحه متفاوت باید در میان انبوهی از زامبی‌ها به سراغ دایره اسلحه‌ها بروید، اما به هر حال با جدا کردن سه ابزار نبرد متفاوت حال شاهد روان‌تر شدن خوش‌ گذرانی‌ها با زامبی‌ها هستیم. با توجه به این شرایط، سیستم امتیازدهی یا همان کامبو‌ها نیز پر رنگ و لعاب تر شده است. این سیستم در Dead Rising 4 هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد، اما از آن هیجان‌انگیزتر زمانی است که به امتیاز مشخصی برسید. هنگامی که به امتیاز معین شده‌ای دست پیدا کنید، فرانک وست قادر است با ابزاری که در اختیار دارد ضربات بسیار ویژه‌ای را روی زامبی‌ها پیاده کند. مثلا تبری با عنصر رعد و برق در بازی وجود دارد که ضربه ویژه آن باعث می‌شود همانند چکش ثور طوفانی از رعد و برق ایجاد شود. تعداد این ابزار در بازی بی‌شمار است و استفاده از آن‌ها در میان انبوه زامبی‌ها جذابیت خاصی دارد. از آن طرف شمشیری وجود دارد که با استفاده از آن زامبی‌ها یخ می‌زنند و تنها با یک ضربه می‌توان آن‌ها را خرد کرد.

تعداد بی‌شماری از ابزار جنگی برای سرگرمی طراحی شده‌اند

 اما چیزی که بعد از ابزار نبرد و اسلحه‌های مختلف بیشتر از همه به چشم می‌آید، لباس‌ها و زره‌هایی است که فرانک وست در مغازه‌های موجود در دنیای بازی بر تن می‌کند. دقیقا همانند دیگر بخش‌های بازی، سازنده سعی کرده عنصر تمسخر آمیز کننده خود را در این قسمت نیز تزریق کند و به آن حال و هوایی سرگرم کننده ببخشد. لباس‌هایی که در بازی طراحی شده اند آن قدر متنوع هستند که به نظر نمی‌رسد خیلی زود شما را خسته کنند. لباس یک دایناسور، دلقک، لباس شنا یا حتی لباس خواب یا لباس یک کابوی نیز در بازی طراحی شده که فرانک وسط آن‌ها را می‌پوشد و به عکاسی با زامبی‌ها می‌پردازد. اما بعضی از این لباس‌ها نیز به خودی خود یک ابزار جنگی به شمار می‌روند. مثلا کلاه خودی شبیه به یک دایناسور وجود دارد که با پوشیدن آن از دهان فرانک وست آتش خارج می‌شود! یا جعبه‌هایی به نام Exo Suit در بخش‌هایی از بازی وجود دارد که شما را تبدیل به یک ربات کشتار جمعی می‌کند.

Dead Rising 4

اما دیگر بخش مهم بازی یعنی سیستم ساخت و ساز یا Crafting در Dead Rising 4 به مراتب برجسته‌تر از قبل به نظر می‌رسد.  بیشترین تمرکز ساخت و ساز روی وسایل نقلیه قرار دارد و هر چیزی هم که فکر کنید توسط این ابزار قابل ساخت هستند. از موتور سیکلت گرفته تا وانت‌ها، ماشین‌های سنگین، ماشین‌های مسابقه‌ای و حتی ماشین‌های کلاسیک، در بازی Dead Rising 4 قرار دارند تا آن ها را به شکل یک ماشین جنگی درآورید. البته انتظار نداشته باشید که لیست بسیار بلندی از انواع و اقسام ماشین‌ها حاضر و آماده برای انتخاب کردن وجود داشته باشند، اما به نظر می‌رسد که برای یک بازی کمدی زامبی کشی، تنوع این گونه ابزار خوب و بالا باشد. هنگامی که وسیله نقلیه خود را انتخاب کردید، حال قادر هستید طیف وسیعی از ابزار جنگی را به آن متصل کنید و به دل دشمن بزنید.

می‌توان دو ارّه برقی به جلوی موتور خود وصل کنید یا این که ده دوازده تا تیغ برنده را جلوی ماشین خود نصب کنید و با زامبی‌ها آب گوشت درست کنید! یا حتی قادر هستید جلوی ماشین خود اجاق گاز نصب کنید و با چسباندن زامبی‌ها به آن کباب درست کنید. یک وسیله نقلیه در بازی وجود دارد که توپ‌های برفی درست می‌کند و آن‌ها را با قدرت زیادی به سمت دشمن پرتاب می‌کند. ماشینی دیگر وجود دارد که ابتدا زامبی‌ها را با لیزر اسکن و سپس آن‌ها را پودر می‌کند! وسیله‌ای دیگر قادر است با ایجاد الکتریسیته دشمنان را خشک کند یا حتی وسیله‌ای وجود دارد که زامبی‌ها را همانند یک موشک به هر جایی که خواستید پرتاب می‌کند.

Dead Rising 4

در کنار بخش داستانی تک نفره، یک بخش همکاری چهار نفره نیز برای بازی طراحی شده تا همراه با دوستان خود به سرگرمی با زامبی‌ها بپردازید. هر یک از بازیکنان کنترل یک شخصیت را در دست خواهند گرفت و با انتخاب یک ماموریت که معمولا به جمع آوری و رسیدن به حد نصاب کشتن زامبی‌ها مربوط می‌شود، به رقابت با دوستان خود می‌پردازید. بسیاری از ابزار جنگی موجود در در بخش تک نفره، در بخش همکاری چهار نفره بازی نیز وجود دارند و از طریق دستگاه‌های فروش اسلحه قابل خریداری هستند. پس از انجام هر ماموریت نیز جعبه‌هایی به عنوان جایزه در نقشه قرار می‌‌گیرند که شامل پول، اسلحه و ابزار مختلف می‌شوند. حالت دیگر بخش چند نفره بازی مربوط به مسابقات کارتینگ است و باید زامبی‌ها را زیر بگیرید!

وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین ابزار سرگرمی Dead Rising 4 هستند

بخش دیگری هم برای مهارت‌های کاراکترها طراحی شده که با دریافت امتیاز می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. مهارت‌هایی مثل تیراندازی، مبارزات تن به تن، رانندگی، ساخت و ساز و بسیاری دیگر شامل این بخش می‌شوند. مهارت‌ها هم در بخش چند نفره و هم در بخش تک نفره وجود دارند اما مهارت‌های هر دو بخش با یک دیگر متفاوت هستند. به طور مثال مهارتی برای بخش چند نفره طراحی شده که با باز کردن آن توسط امتیازهایی که جمع آوری کرده‌اید، در هنگام مردن یک نارنجک از جعبه ابزار شما منفجر می‌شود تا آخرین امتیازات ممکن را در هنگام کشته شدن به دست آورید. مهارت های مختلف و زیادی برای هر دو بخش بازی طراحی شده که تعداد آن‌ها کم هم نیست، اما آیا این که چقدر به جذابیت بازی کمک خواهند کرد، پس از تجربه بازی مشخص خواهد شد.

Dead Rising 4

بازی Dead Rising 4 پر از آیتم‌های مختلفی است که تماما برای سرگرمی و پر کردن وقت طراحی شده‌اند. به نظر می‌رسد که اگر عاشق سه نسخه گذشته بوده‌اید، Dead Rising 4 می‌تواند برای‌تان یک بازی بسیار شیرین و دلچسب باشد. اما از حالا نمی‌توان گفت که آیا این بازی موفق خواهد شد یا خیر، چرا که در نمایش‌های بازی، مشکلات فنی گرافیکی که تاثیر مستقیمی در گیم‌پلی دارند عملکرد خوبی نداشتند. در این بازی عملکرد فنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که صدها زامبی در صفحه نمایش پردازش می‌شوند و عملکرد نادرست بازی می‌تواند تجربه شیرین Dead Rising 4 را بسیار کاهش دهد. اما به هر حال باید برای کیفیت نهایی این بازی تا روز عرضه منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد بازی Dead Rising 4 چیست؟


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده