نویسنده: تیم زومجی
// پنجشنبه, ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: بتمن در برابر ماریو - مرحله یک چهارم پایانی (برنده: بتمن)

در اولین نبرد از مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های نبرد کاراکترها، شاهد جدال دو ستاره دنیای سرگرمی هستیم: بتمن در مقابل ماریو. کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

در اولین نبرد از مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های کاراکترها، قهرمان شنل پوش دنیای بازی‌ها در برابر لوله‌کش مشهور دنیای بازی‌ها قرار خواهد گرفت! بتمن یا ماریو؟ کدام یک می‌توانند برنده این نبرد حساس باشند؟

Batman

در نبرد سوم از مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های کاراکترها، شاهد رویارویی دو کاراکتر بسیار محبوب بتمن و الی از سری The Last of Us بودیم. در این مسابقه بسیار جذاب که رقابت این دو فوق‌العاده هیجان‌انگیز دنبال می‌شد، ۹ هزار و ۱۴۹ نفر به شرکت در این نظرسنجی پرداختند. اما این در نهایت بتمن بود که باز هم نشان داد کسی جلودار او نیست و با ۴۷۴۸ رای توانست الی را با ۴۴۰۱ رای شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. اما آیا او قادر است یکی از قدیمی‌ترین کاراکترهای دنیای بازی‌ها را از میان بردارد؟

شوالیه شنل‌پوش، شوالیه سیاه، مرد خفاشی، بروس وین یا همان بتمن! شاید بتوان این ابر قهرمان دنیای دی‌سی را در کنار سوپرمن در زمره شناخته‌ شده‌ترین ابرقهرمان‌های دنیا قرار داد. شخصیتی که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ توسط باب کین و بیل فینگر ساخته شده و در شماره ۲۷ کمیک‌های کارآگاه دیده شد. شمایل بتمن در این ۷۷ سال، دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. تعدادی از منتقدین این شخصیت می‌گویند که او به هیچ عنوان در دسته ابرقهرمانان قرار نمی‌گیرد زیرا هیچ قدرت ماورا الطبیعه‌ای ندارد اما طرفداران وی می‌گویند که هوش سرشار او، قدرت ماورا الطبیعه او به حساب می‌آید.

جذابیت این شخصیت باعث شده که بتمن نه تنها در کمیک‌ها و سینما و تلویزیون بارها و بارها و بارها به طرق مختلف به شمایل کشیده شود، بلکه در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز از ۳۰ سال گذشته شاهد حضور شوالیه شنل‌پوش در بازی‌های بسیار زیادی بودیم که در بین آنها آثاری دیده می‌شوند که در زمره بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ جای می‌گیرند. اولین بار در سال ۱۹۸۶ یعنی ۳۰ سال پیش شخصیت بتمن برروی کنسول ZX Spectrum ظاهر شد و آخرین بازی نیز با حضور بتمن، Batman: Return to Arkham نام داشت. بتمن در طول تاریخ در تعدادی بازی ویدیویی نیز به صورت شخصیت غیر قابل بازی هم وجود داشت که می‌توانیم از جالب‌ترین آنها به حضورش به عنوان یک باس در مرحله‌ای از بازی The Revenge of Shinobi محصول سال ۱۹۸۹۹ اشاره کنیم.

Mario

در نبرد اول از مرحله یک هشتم پایانی نبرد کاراکترها، ماریو در مقابل یکی از دخترهای دوست داشتنی دنیای بازی‌ها یعنی الیزابت از سری Bioshock قرار گرفت. اما این مسابقه از همان ابتدا کاملا یک طرفه پیش رفت و ماریو نشان داد که به این راحتی‌ها از مسابقه کنار نمی‌رود. در مجموع ۴۲۲۷ رای ثبت شده در این مسابقه، ماریو با ۳۳۰۸ رای توانست با قدرت الیزابت را با ۹۱۹ رای کنار بزند و به مرحله بعد صعود کند. اما حالا او باید در برابر بتمن ایستادگی کند و بعید است که باز هم شاهد چنین اختلاف‌های زیادی با رقیبش باشد.

شاید Mario برای خیلی از ما اولین قهرمان دنیای بازی‌ها باشد. زمانی که هنوز خبری از بازی‌های عظیم نبود، زمانی که هنوز نمی‌داستیم گرافیک فنی و بصری چه معنایی دارد، جلوی تلویزیون می‌نشستیم، کنترل ماریو را به دست می‌گرفتیم و هدفمان چیزی جز نجات دادن پرنسس پیچ از دست کوپا، پادشاه دنیای قارچ‌ها نبود. ماریو که بسیاری از ما آن را با نام قارچ خور می‌شناختیم، برای خیلی‌ها یکی از اولین کاراکترهای محبوب دنیای بازی‌ها بود که توسط یکی از خالقین بزرگ صنعت گیم، شیگرو میاموتو خلق شد.

جالب است بدانید که ماریو تا به امروز در بیش از ۲۰۰ بازی مختلف حضور داشته و با این وجود هنوز که هنوزه یک کاراکتر تر و تازه به شمار می‌رود! شاید فکر کنید که ماریو فقط یک لوله‌کش بوده که کارش نجات دادن یک پرنسس است، اما سخت در اشتباه هستید! در بین بیش از ۲۰۰ اثری که او در آن‌ها حضور داشته، ماریو سری هم به شغل‌های نجاری، دکتر، باستان شناس، داور، ورزشکار و حتی مربیگری نیز زده است! حتی در دو شماره از سری بازی ‌های Donkey Kong، ماریو در نقش کاراکتر منفی ایفای نقش کرده است.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده