نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

جزییات قدرت‌های ویژه و حالت Psy بازی Prey

استودیو آرکین اخیرا طی مصاحبه‌ای با گیم‌اینفورمر جزییاتی از بازی Prey ارائه کرده است.

یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال آینده Prey است که توسط استودیو آرکین، سازنده بازی Dishonored 2، ساخته می‌شود و قرار است برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شود. ناشر این بازی هم بتسدا است. حال استودیو آرکین مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اینفورمر داشته و در آن توضیحات جدیدی از بازی ارائه کرده است.

همان‌طور که پیش از این هم در اخبار این بازی خوانده‌اید، داستان Prey در یک پایگاه فضایی با نام Talos I جریان خواهد داشت و در آن شاهد دشمنان فضایی مختلف و وحشتناکی خواهیم بود. به همین دلیل هم شما علاوه بر سلاح‌های اصلی‌تان، به یک سری قدرت‌های مخصوص نیز دسترسی خواهید داشت که از این حیث بازی شباهت‌هایی نیز به Dishonored 2 دارد.

استودیو آرکین در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که موجودات فضایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، قدرت‌های ویژه‌ای دارند و گیمر پس از کشتن آن‌ها، می‌تواند جسد‌شان را بررسی کند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، DNA خودش را دست‌کاری کرده و به قدرت‌های فرا طبیعی دست پیدا کند. سپس می‌توان این قدرت‌ها و قابلیت‌ها را با استفاده از دستگاهی به نام Neuromod ارتقا داد.

زمانی که از این قدرت‌های ویژه استفاده می‌کنید، وارد حالتی به نام Psy خواهید شد؛ این حالت باعث می‌شود تا حرکت زمان کُند‌تر شود و در نتیجه شما زمان بیش‌تری برای فکر کردن و برنامه‌ریزی برای حرکت بعدی‌تان خواهید داشت.

البته برای اینکه این قدرت‌های ویژه بالانس بازی را به هم نزنند، آرکین تصمیم گرفته تا زمانی را برای شارژ آن‌ها در نظر بگیرد و هر بار که از قابلیتی استفاده کردید، باید مدتی را صبر کنید. به‌علاوه یک عامل بازدارنده دیگر نیز وجود دارد و آن هم اینکه همواره در طول بازی یک موجود بسیار قدرتمند با نام Nightmares شما را دنبال می‌کند و در صورتی که به قدرت‌های ماورا طبیعی زیادی مجهز باشید، پیدا کردن شما برای این موجود راحت‌تر می‌شود و در نتیجه باید با وی مقابله کنید.

آرکین در مصاحبه با گیم‌اینفورمر همچنین تعدادی از قدرت‌های ویژه بازی را نیز معرفی کرده است که در ادامه می‌توانید توضیح کوتاهی از هر یک را بخوانید:

  • Lift Field: این قابلیت را از موجودی به نام Poltergeist کسب خواهید کرد و با استفاده از آن می‌توانید جهت جازبه را تغییر دهید و اشیا یا دشمنان را روانه آسمان کنید!
  • Kinetic Blast: این قابلیت که نمونه آن را در بازی‌های زیادی دیده‌ایم، یک گلوله انرژی را به سمتی که هدف گرفته‌اید روانه می‌کند. این گلوله می‌تواند برای جابجایی اشیا یا آسیب رساندن به دشمنان استفاده شود.
  • Leverage: با این قابلیت می‌توانید اشیا سنگین را بلند کرده یا حتی آن‌ها را پرداخت کنید.
  • Mimic: یکی از عجیب‌ترین قابلیت‌ها که به‌تان اجازه می‌دهد تقریبا به شکل هرچیزی که در اطرافتان می‌بینید تغییر شکل بدهید. برای مثال می‌توانید به یک صندلی تغییر شکل بدهید و از این طریق از دید دشمنی که تعقیب‌تان می‌کردید در امان بمانید.
  • Mindjack: این قابلیت را از موجودی با نام Telepath کسب خواهید کرد و با استفاده از آن می‌توانید ذهن انسان‌های دیگر را کنترل کنید. حتی یک نمونه ارتقا یافته از این توانایی را نیز می‌توانید کسب کنید که اجازه کنترل ذهن موجودات رباتیک را می‌دهد.
  • Psychoshock: این قابلیت مانند یک گلوله انرژی است که می‌توان موجودات فضایی و ماورا طبیعی را با آن هدف قرار داد. همچنین این موجودات پس از اصابت این گلوله به آن‌ها، تا مدتی توان استفاده از قدرت‌های ویژه‌شان را از دست می‌دهند. 
  • Remote Manipulation:‌ با استفاده از این قدرت می‌توانید با اشیای دور دست تعامل داشته یا آن‌ها را به دست بیاورید. حتی امکان استفاده ترکیبی از این قدرت با Leverage نیز وجود دارد.
  • Superthermal: این قدرت تقریبا عملکردی مشابه Kinetic Blast دارد ولی با این تفاوت که پس از شلیک شعله‌های آتش را روانه دشمنان می‌کند و مخصوصا در برابر آن‌هایی که مقابل آتش آسیب‌پذیر هستند، بسیار کاربردی است.

Prey

سازنده بازی همچنین جزییاتی هم از سه سلاح جالب بازی ارائه کرد که می‌توانید توضیحات آن‌ها را نیز در ادامه بخوانید:

  • Disruptor Stun Gun: این اسلحه با اینکه ظاهر خیلی فوق‌العاده‌ای ندارد، ولی بسیار کاربردی است. Disruptor Stun Gun در اصل یک سلاح دستی است که شوک الکتریکی به دشمن وارد و آن‌ها بی‌هوش می‌کند. مخصوصا زمانی که با انسانی که ذهنش کنترل شده روبرو می‌شوید و نمی‌خواهید او را بکُشید، این سلاح بسیار مفید است.
  • GLOO Cannon: این اسلحه دفاعی گلوله‌هایی چسبناک شلیک می‌کند که برای مسدود کردن مسیر دشمنان یا تعمیر گلوله‌های گازی که نشتی دارند بسیار کاربردی است.
  • Recycler Charge: این سلاح مانند یک نارنجک است که پس از انفجار یک سیاه‌چاله بسیار کوچک ایجاد می‌کند که قادر است اشیا به درد نخور اطراف را جذب و آن‌ها را به منابع اولیه مورد استفاده در ساخت اسلحه تبدیل کند.

آرکین همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با گیم اینفورمر اطلاعاتی از دشمنان بازی و سیستم ساخت و ساز در آن ارائه کرده است. شما می‌توانید تریلر کامل گیم‌پلی این بازی را نیز در زومجی تماشا کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده