نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

طراح کهنه‌کار مجموعه Command And Conquer بازی موبایل جدیدی عرضه کرد

لوییز کسل، سازنده مطرح مجموعه بازی‌های محبوب Command And Conquer، بازی جدیدی در سبک RTS به نام War Commander: Rogue Assault منتشر کرد.

لوییز کسل، طراح کارکشته بازی‌های سبک RTS یا «استراتژی همزمان» (Real-Time Strategy) در دو سال اخیر، در استودیو کیکس‌آی (که قبلا با نام کَژوآل کالکتیو شناخته می‌شد) مشغول ساخت نسل جدیدی از بازی‌های RTS که به صورت رایگان، اما با پرداخت درون برنامه‌ای در اختیار مخاطبان بازی‌های موبایلی قرار می‌گیرد، بوده است. کسل که به گسترش این ژانر در دهه نود کمک شایان توجهی کرد، تمام آنچه که درباره این ژانر تا به حال آموخته را در بازی جدید War Commander: Rogue Assault به کار گرفته است. این بازی اخیرا برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شد.

طرفداران بازی Command And Conquer حتما کسل را به خوبی می‌شناسند، در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ او در محبوبیت ژانر Real-time Strategy بر روی رایانه‌های شخصی نقش بسزایی داشت. او علاوه بر نسخه اصلی بازی Command And Conquer در ساخت بازی‌هایی همچون Dune 2 نیز نقش فراوانی داشت. این مجموعه توانست بیشتر از ۳۰ میلیون در سرتاسر جهان بفروشد.

کسل در رابطه با ساخت این بازی گفت که «ویژگی‌های فراوانی در War Commander: Rogue Assault وجود دارد که‌ باعث می‌شود این بازی با دیگر بازی‌های این ژانر تفاوت داشته باشد» بازی در کنار داشتن بخش چندنفره غیرهمزمان (asynchronous multiplayer)، با دو بخش داستانی تک‌نفره منتشر شده است که مطمئنا به جذابیت‌های آن خواهد افزود، اما شاید مهم‌ترین ویژگی این بازی، توانایی آن در کنترل مستقیم واحدهای نظامی در میدان نبرد است.

بازیکنان پلتفرم رایانه‌های شخصی، حتما با ردیف نیروها در بازی‌های اینچنینی که در پایین صفحه نمایش وجود داشت، آشنا هستند، ویژگی‌ای کاربردی که به گیمرها اجازه می‌داد حملات گازانبری یا دیگر تکنیک‌های پیشرفته نظامی که دوست دارند را به راحتی انجام دهند.

استودیو کیکس‌آی زمان زیادی را برای ساخت این بازی صرف کرده و ویژگی‌های متفاوتی را برای آن در نظر گرفته است. از دیگر تفاوت‌های این بازی با بازی‌های دیگر ژانر RTS این است که‌ در این بازی گیمرها اجازه دارند که به محض باز کردن (Unlock) واحدها و ساختمان‌های جدید به سرعت بتوانند آن‌ها را بسازند. به این ترتیب مثل دیگر بازی‌های موبایلی با تایمر آزاردهنده زمان موردنیاز برای ساخت آن واحد نظامی یا ساختمان مواجه نخواهند شد. بنابراین در بازی War Commander: Rogue Assault به محض اینکه دستاورد (Achievement) جدیدی کسب کردید و ساختمان یا واحد نظامی جدیدی را باز کردید، به شرط دارا بودن منابع موردنیاز، به سرعت می‌توانید ساختمان یا واحد نظامی موردنظر خود را داشته باشد.

کسل در ادامه تاکید کرد که «بازی Rogue Assault فرصتی فوق‌العاده برای او است تا بتواند سبکی از گیم‌پلی که خود به شدت از آن لذت می‌برد را به مخاطبان گسترده‌تری همچون گیمرهای پلتفرم موبایل عرضه کند.» کسل در این رابطه به پالیگان گفت:

منظورم را اشتباه برداشت نکنید، من عاشق بازی‌های پلتفرم PC هستم، اما انجام بازی‌های PC خود یک چالش است، اصلا شبیه به آن مواردی نیست که به راحتی بتوانم به مادرم توضیح بدهم، چرا که اگر حتی تمام مراحل اجرای یک بازی کامپیوتری را مو به مو به او توضیح دهم، مطمئنا او هیچ‌وقت آن را بازی نخواهد کرد، بهتر است بگویم که هرگز زمان کافی برای این کار را پیدا نخواهد کرد، او هرگز به طور جدی، ماوس به دست نخواهد شد و بازی و پیش‌نیازهای موردنیاز آن را نصب نخواهد کرد، او حتی زحمت خرید اشتراک استیم را نیز به خود نخواهد داد. مطمئنا حجم کارهایی که باید انجام دهد او را وحشت‌زده خواهد کرد. اما اگر من به نزد پدرم که ۸۸ سال سن دارد بروم و به او بگویم بیا پدر این یک بازی موبایلی جدید است که پسرت آن را ساخته است. می‌بینید که او در عرض ۱۰ ثانیه بازی را نصب و اجرا می‌کند و از انجام آن لذت می‌برد که این واقعا فوق‌العاده است.

از آنجایی که بازی Rogue Assault احتمالا بیشتر از یک بازی رایانه‌ای، پتانسیل جذب مخاطب را دارد، به همین دلیل کسل و تیم سازنده بازی در استودیو کیکس‌آی می‌توانند قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کنند، قابلیت‌هایی که احتمالا آن‌ها نمی‌توانستند در نسخه رایانه‌ای بازی آن را عملی کنند.

به همین دلیل است که آن‌ها Rogue Assault را به شکل یک بازی MMOG یا «آنلاین چندنفره گسترده» (massively multiplayer online game) ساختند تا بازیکنان بتوانند در لحظه و به طور همزمان (Real-Time) بر سر منابع و قلمرو خود با دیگران به مبارزه بپردازند.

War-commander-rogue-assault-Louis-castle

کسل در ادامه افزود:

ما در حال حاضر یک نقشه جهانی داریم و اصلا قصد نداریم که آن را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنیم، اگر که شما به منطقه نورماندی، جایی که ساحل اوماها (مکان پهلوگیری ارتش متفقین در جنگ جهانی دوم برای آزادسازی کشور فرانسه از دست آلمان نازی) در آن قرار دارد، بروید، در واقع به تنها نقطه در نقشه به این اسم رفته‌اید، چرا که مکان دیگری به نام ساحل اوماها در نقشه وجود ندارد، بنابراین اگر کسی پیغامی برای من ارسال کند و بگوید که مرا در ساحل اوماها ملاقات کن، به راحتی می‌توانم در نقشه او را پیدا کنم. این نقشه‌ها حقیقتا گسترده‌ترین نقشه‌های چندنفره‌ای است که تا به حال طراحی شده، شما در لحظه و به صورت Real-Time علیه تعداد بسیار زیادی از گیمرها، اگر نگویم صدها یا هزاران نفر از آنان، درگیر خواهید شد و به این ترتیب سرزمین‌های پیرامون شما، لحظه به لحظه دست به دست خواهد شد.

در حالی که بازی برای اجرای بر روی تلفن‌های همراه بهینه‌سازی شده است، اما کسل می‌گوید که وضوح گرافیکی و کنترلرهای لمسی بر روی تبلت‌ها نیز فوق‌العاده خواهد بود. کسل درباره این موضوع به پولیگان گفت:

خصوصیتی از تبلت‌ها که من عاشق آن هستم، این است که تعامل واقعی با این وسیله فوق‌العاده آسان است. از آنجایی که رابط‌های گرافیکی بازی به خوبی با صفحات لمسی بهینه‌سازی شده است، تجربه Rogue Assault بر روی تبلت‌ها فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. شما فقط آن را لمس می‌کنید و تبلت آنچه که شما انتظار دارید را انجام می‌دهد، دستوراتی از قبیل Swipe، Drag، Pinch، و Pull به راحتی آب خوردن انجام می‌گیرند. این دقیقا همان کاری است که شما هر روز با گوشی خود انجام می‌دهید و نیاز به یادگیری مجدد آن ندارید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده