نویسنده: تیم زومجی
// یکشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: اتزیو در مقابل سونیک - مرحله یک هشتم پایانی (برنده: اتزیو)

در پنجمین نبرد از مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های نبرد کاراکترها، دو کاراکتر بسیار محبوب اتزیو و سونیک رو به روی هم قرار خواهند گرفت.

در پنجمین مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های کاراکترها، شاهد رویارویی یک اسطوره در مقابل یکی از محبوب‌ترین اساسین‌های سری Assassin's Creed هستیم. امروز جوجه ‌تیغی آبی و سریع دنیای بازی‌ها در برابر اتزیو قرار خواهد گرفت. اما کدام یک پیروز خواهند شد؟

فرم شرکت در قرعه‌کشی

Ezio

در نبرد نهم مرحله مقدماتی رقابت‌های کاراکترها، اتزیو آدیتوره دا فیرنزه در مقابل یکی از بزرگان دنیای بازی‌های کامپیوتری یعنی آرتاس قرار گرفت. این نبرد از همان اوایل کار خود برنده مرحله بعدی را مشخص کرد. چرا که در مجموع ۴۷۲۶ رای، اتزیو توانست با کسب ۷۴.۲۹ درصد این آرا به پیروزی دست پیدا کند. او با ۳۵۱۱ رایی که به دست آورد به راحتی آرتاس را با ۱۲۱۵ رای کسب شده حذف کرد تا حالا رقیب یکی از اسطوره‌های دنیای بازی‌ها، یعنی سونیک شود. آیا او می‌تواند از پس این جوجه تیغی بربیایید؟

با اینکه نام Assassin’s Creed چند سالی می‌شود که بین گیمرها دیگر آن ارزش و اعتبار سابق خود را ندارد، اما هرگز نمی‌توان منکر محبوبیت بالای اتزیو شد. اتزیو آدیتوره دا فیرنزه، در دوران رنسانس استادی بزرگ بود و از ۱۷ سالگی که شاهد مرگ پدر و برادرنش بود، با خود عهد بست تا آخرین روز عمرش با بزرگ‌ترین دشمن خود یعنی تمپلارها مبارزه کند. اتزیو در سه‌گانه‌ای که شاید بهترین بازی‌های یوبیسافت باشد تبدیل به کاراکتری بسیار ماندگار شد، کسی که از همان ساعت‌های اولیه‌ی زندگی‌اش با او آشنا شدیم و تا روزهای آخرش در سراسر ایتالیا و شهرهای مختلف اروپا، به کمک دیگر اساسین‌ها از رازهای جد دزموند مایلز سردرآوردیم.

شاید بتوان گفت اتزیو در بین نسخه‌های متعدد Assassin’s Creed، محبوب‌ترین اساسین است. پرستیژ و کاریزمای الطائر و شوخی‌های جیکوب شاید مورد پسند بسیاری از گیمرها باشد، اما داستان و سرگذشت اتزیو او را از دیگر پروتاگونیست‌های این سری متفاوت می‌کند. او بعد از اینکه شهرهای فلورانس، ونیز و رم را از زیر سلطه‌ی تمپلارها آزاد کرد در سال‌های آخر عمرش به مصیاف رفت تا از اساسین‌های پیش از خود اطلاعات جمع کند. او در ۶۵ سالگی در حالی که به زادگاهش فلورانس سر زده بود، بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

sonic

در نبرد یازدهم از مرحله مقدماتی نبرد کاراکترها، سونیک در مقابل یکی از قهرمان‌های جدید دنیای بازی‌ها یعنی تریسر قرار گرفت. اما سونیک به خوبی نشان داد که این قهرمان تازه کار حالا حالاها کار دارد تا به محبوبیت او دست پیدا کند. در مجموعه ۳۹۳۳ رای، سونیک با خیالی آسوده توانست با جمع‌آوری ۳۱۹۷ رای به پیروزی دست پیدا کند. تریسر نیز که از بخت بدش به چنین کاراکتری برخورده بود، با ۷۳۶ رای از مسابقات حذف شد. حال باید دید آیا سونیک می‌تواند اتزیو را نیز به همین راحتی شکست دهد؟

شاید وقتی اسم Sonic بیاید، ناخودآگاه یاد سگا بیوفتیم، یا برعکس وقتی اسم سگا بیاید، سونیک در ذهن‌مان تداعی شد. سونیک، این جوجه تیغی آبی رنگ را باید در کنار کاراکترهایی مثل ماریو، یکی از محبوب‌ترین و جاودانه‌ترین کاراکترهای تاریخ گیم بر شمرد. اصلا جالب است بدانید که سگا شخصیت نمادین سونیک را تنها برای رقابت با ماریو کمپانی نینتندو خلق کرد و به همان اندازه به محبوبیت عظیمی دست یافت. خیلی از ما با قابلیت ویژه سونیک به خوبی آشنا هستیم: سرعت. سونیک هنگامی بخواهد با سرعت بالا حرکت کند، خود را شبیه به یک توپ در میاورد و با این قابلیت به دشمنانش نیز ضربه می‌زند. از سال ۱۹۹۱ تا امروز، سونیک در بیش از ۵۰ بازی حضور داشته است. هنگامی که سونیک طراحی شد، سگا قصد داشت تا او را نمادی از باد بدانیم، کاراکتری که هر جور بخواهد زندگی می‌کند و همانند باد ماجراجو است.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده