// یکشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

هاجیمه تاباتا از موفقیت‌ های Final Fantasy 15 می گوید

هاجیمه تاباتا اخیرا در مورد موفقیت Final Fantasy XV در زمینه فروش و سایر بخش‌ها صحبت کرده است.

پس از عرضه شدن Final Fantasy XV، تیم سازنده بازی می‌تواند پس از چندین سال به استراحت کردن پرداخته و شاهد موفقیت‌های این بازی باشد. اخیرا هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی فاینال فانتزی ۱۵، با سایت ژاپنی ItMedia در مورد موفقیت‌های بازی صحبت کرده است. در این گفت و گو تاباتا جدای از موفقیت‌های این بازی در غرب، در مورد فروش و موفقیت‌های فاینال فانتزی ۱۵ در ژاپن نیز سخن گفته است.

هاجیمه تاباتا اعلام کرده بیشتر فروش این بازی در خارج از ژاپن بوده است و آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که اکثر دارندگان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در خارج از ژاپن، به تجربه فاینال فانتزی ۱۵ خواهند پرداخت. بازی فاینال فانتزی ۱۵ توانسته است ۸۰۰.۰۰۰ نسخه در ژاپن فروش داشته باشد که خب این تعداد برای مجموعه فاینال فانتزی واقعا کم است. اگر این مقدار را با فروش هفته اول نسخه سیزدهم مقایسه کنیم، می‌بینیم که فاینال فانتزی ۱۳ در هفته اول عرضه خود، ۱.۵ میلیون نسخه در ژاپن فروش داشته است.

البته وی در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرده که این رقم برای بازار فعلی ژاپن واقعا خوب است. ظاهرا کاربران ژاپنی اکثرا به سمت پلتفرم موبایل رفته و دارندگان پلی‌استیشن 4 از دارندگان پلی‌استیشن 3 کمتر است. هاجیمه تاباتا در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرده که عرضه بازی به صورت همزمان در غرب و شرق تصمیم درستی بوده است. در گذشته معمولا بازی‌های این مجموعه با چند ماه تاخیر برای آمریکا و اروپا عرضه می‌شد.

در آخر تاباتا گفته است که از شیوه و استایل بازی کردن مخاطبان فاینال فانتزی ۱۵ خوشحال است. خیلی از مخاطبان از جمله خود تاباتا در حال لذت بردن از مراحل فرعی بازی بوده و هنوز بخش داستانی را به اتمام نرسانده‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده