// چهار شنبه, ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۱

استودیو سازنده The Witcher از دولت لهستان بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است

استودیو سی‌دی پراجکت رد به منظور تحقیق بر روی ویژگی‌های جدید در بازی‌ها از دولت لهستان بودجه دریافت کرده است.

استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) که بازیکنان آن را با سری بازی‌های محبوب و تحسین‌شده The Witcher می‌شناسند، اعلام کرده که با هدف تحقیق بر روی ویژگی‌هایی جدیدی که در بازی‌های ویدیویی کار‌برد دارند، مبلغ ۳۰ میلیون زلوتی (معادل با ۷ میلیون دلار آمریکا) را از دولت لهستان دریافت کرده است.

این استودیو در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده که بودجه مذکور به واسطه بر‌نامه GameINN مربوط به مرکز ملی تحقیقات و توسعه لهستان (NCBR) در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. سی‌دی پراجکت رد در چهار بخش درخواست بودجه کرده است که تمامی آن‌ها مورد قبول واقع شده‌اند. این بخش‌های عبارتند از «شهر‌سازی»، «بخش چند‌نفره یک‌پارچه»، «حس سینمایی» و «غنای انیمیشن‌ها». اما تحقیقات استودیو سی‌دی پراجکت رد الزاما به این معنا نیست که بازی‌های آینده این استودیو دارای ویژگی‌هایی مانند شهر‌سازی و بخش چند‌نفره خواهند بود. آدام کیسینسکی، رئیس استودیو سی‌دی پراجکت رد در این باره می‌گوید:

ساخت یک بازی ویدیویی، عملی فوق‌العاده خلاقانه است که ریسک‌های مالی قابل توجهی شامل تحقیق و توسعه مستمر و مدام و نیاز به تجربه و نمونه‌سازی بسیار در طی روند ساخت، را به همراه دارد. در واقع، صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر پتانسیل تبدیل شدن به صنعت اول کشور لهستان را در اختیار دارد.

استودیو سی‌دی پراجکت رد تنها یکی از استودیو‌های لهستانی است که از دولت این کشور بودجه دریافت می‌کند. مرکز ملی تحقیقات و توسعه لهستان در مجموع ۱۹۱ میلیون زلوتی (معادل با ۴۵ میلیون دلار آمریکا) را به حدود ۴۰ استودیو بازی‌سازی اهدا کرده است که از بین آن‌ها می‌تواند به تک‌لند،سی‌آی گیمز، 11‌بیت استودیوز، بلو‌بر تیم، فوئرو گیمز، فارم 51 و ویوید گیمز اشاره کرده است.

استودیو سی‌دی پراجکت رد هم‌اکنون در حال کار بر روی دو بازی Gwent: The Witcher Card Game و Cyberpunk 2077 است که در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. علاوه بر این، یک بازی نقش‌آفرینی AAA نیز در این بازه زمانی از سوی استودیو مذکور در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. این بازی هنوز معرفی نشده اما در جلسه سرمایه گذاران از آن صحبت به میان آمده است. برنامه‌های استودیو سی‌دی پراجکت رد در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را در زیر مشاهده می‌کنید:

CD Projeket red Plans


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده