نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

شایعه: فیلمبرداری فیلم Star Wars: Episode IX از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد

طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده است، فیلمبرداری فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

سرانجام روز جمعه فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) به روی پرده رفت و موفق شد در سه روز نخست اکران خود کمی بیش از ۱۵۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند. حال طرفداران دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) در انتظار فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) هستند که طبق گفته کاتلین کندی، رئیس استودیو لوکاس فیلم، اولین تصاویر و احتمالا تریلر این فیلم در بهار ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود. این در حالی است که فیلمبرداری فیلم مستقل و بدون عنوان هان سولو (Han Solo) نیز از فوریه ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. این فیلم، دومین فیلم از مجموعه فرعی جنگ ستارگان است که قرار است در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) اکران شود.

حال دو وب‌سایت امگا آندرگرند و پروجکت کستینگ اعلام کرده‌اند که فیلمبرداری و تولید فیلم مورد انتظار Star Wars: Episode IX از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. این خبر بدان معناست که شروع فیلمبرداری این فیلم همزمان با مراحل پس از تولید فیلم Star Wars: Episode VIII خواهد بود. همچنین در همین زمان، فیلمبرداری فیلم Han Solo در جریان است. فیلم Star Wars: Episode IX، برخلاف دو فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)  و Star Wars: Episode VIII قرار است در ماه می بجای کریسمس اکران شود. فیلم Han Solo نیز قرار است در ماه می ۲۰۱۸ منتشر شود که احتمالا دلیل آن اکران فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) در کریسمس سال ۲۰۱۸ است. با این حال، انتظار می‌رود که اکران فیلم Star Wars: Episode IX از ماه می ۲۰۱۹ به دسامبر ۲۰۱۹ موکول شود هرچند ممکن است به علت اکران دنباله سوم فیلم Avatar، همانند فیلم Han Solo در تابستان بجای کریسمس اکران شود.

Star Wars: The Force Awakens

با این حال، اگر تولید و فیلمبرداری فیلم Star Wars: Episode IX از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز شود طبق الگویی که فیلم‌های گذشته تولید و منتشر شده‌اند، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. فیلمبرداری فیلم The Force Awakens از ماه می ۲۰۱۴ آغاز شد که با توجه به اکران این فیلم در دسامبر ۲۰۱۵، فاصله شروع فیلمبرداری تا زمان اکران تنها ۱۹ ماه بوده است. فیلمبرداری فیلم Rogue One از ماه آگوست ۲۰۱۵ آغاز شد که فاصله آن تا زمان اکران تنها ۱۶ ماه بوده است. فیلمبرداری قسمت هشتم جنگ ستارگان از ماه فوریه ۲۰۱۶ آغاز شد که فاصله آن تا زمان اکران حدود ۲۲ ماه بوده است. فیلمبرداری فیلم Han Solo نیز از ماه فوریه ۲۰۱۷ آغاز می‌شود و در صورتی که در ماه می ۲۰۱۸ به روی پرده برود، فاصله آن تا زمان اکران تنها ۱۵ ماه خواهد بود.

بدین ترتیب اگر فیلمبرداری فیلم Star Wars: Episode IX از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز شود، در صورتی که در ماه می ۲۰۱۹ اکران شود، فاصله آن تا زمان اکران، حدود ۲۵ ماه خواهد بود، اما اگر زمان اکران آن تغییر کند و در دسامبر ۲۰۱۹ اکران شود، فاصله شروع فیلمبرداری تا زمان اکران نزدیک به ۳۲ ماه خواهد بود. پس احتمال نادرست بودن اطلاعات و خبری که این دو وب‌سایت منتشر کرده‌اند بسیار زیاد است، اما تاکنون دیزنی و لوکاس فیلم واکنش رسمی به این خبر نداشته‌اند. با این وجود، انتظار می‌رود در جشن و مراسم سالیانه جنگ ستارگان، لوکاس فیلم اطلاعات بیشتری از فیلم Star Wars: Episode IX به اشتراک بگذارد و ممکن است اشاراتی نیز به زمان شروع فیلمبرداری این فیلم در این مراسم شود، این مراسم قرار است در تاریخ ۱۳ تا ۱۷ آوریل ۲۰۱۷ (۲۴ تا ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) در شهر اورلندو آمریکا برگزار شود.

فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به روی پرده برود. کارگردانی این فیلم بر عهده کالین ترورو، کارگردان فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World)، است. ترورو همچنین به همراه رایان جانسون و درک کانلی بر روی نوشتن فیلمنامه این فیلم کار خواهند کرد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده