نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

انویدیا رسما عرضه کارت GTX 1080Ti را تایید کرد

پس از انتشار شایعه‌های متعدد، انویدیا بالاخره رسما عرضه کارت GTX 1080Ti را تایید کرد.

انویدیا در نسل‌های گذشته کارت‌های گرافیکی‌اش محصولاتی مانند GTX 780Ti یا GTX 980Ti را عرضه کرده بود و همین امر باعث می‌شد تا افراد زیادی منتظر رونمایی این کمپانی از کارت GTX 1080Ti باشند که قدرتی مابین GTX 1080 و GTX Titan جدید دارد. با این حال انویدیا طی ماه‌های گذشته واکنشی به شایعات مطرح شده پیرامون این کارت نشان نداده بود تا اینکه بالاخره اعلام کرد که قصد دارد GTX 1080Ti را عرضه کند و دارندگان کارت GTX 980Ti هم این شانس را خواهند داشت تا پیش از بقیه بتوانند این کارت جدید را با مزایایی پیش‌خرید کنند.

البته انویدیا هنوز هیچ جزییاتی از کارت گرافیکی جدید خود ارائه نکرده است و نمی‌دانیم که این محصول چه قدرت یا قیمتی خواهد داشت. با این حال مساله‌ای که واضح است این است که GTX 1080Ti قدرت و قیمت کم‌تری در مقایسه با GTX Titan جدید خواهد داشت که ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد و در عین حال از GTX 1080 هم گران‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

متخصصین سخت افزار پیش‌بینی کرده‌اند که GTX 1080Ti با حافظه‌ای ۱۰ گیگابایتی و ۳۲۰ بیتی عرضه خواهد شد و احتمالا بازه عرضه آن نیز اوایل سال ۲۰۱۷ و نزدیک به زمان عرضه کارت‌های گرافیکی Vega ای‌ام‌دی خواهد بود. البته هیچ یک از این موارد توسط انویدیا تایید نشده است و باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد کارت گرافیکی جدید انویدیا چیست؟


منبع OC3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده