نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

قرارداد ۵۰ میلیون دلاری رایت گیمز و بمتک برای کسب درآمد بیشتر از League of Legends

سرمایه‌گذاری سال اول قرارداد ۵۰ میلیون دلاری رایت گیمز و بمتک بر روی بهبود پلتفرم پخش زنده مسابقات League of Legends و ارائه محتوایی حرفه‌ای‌تر متمرکز خواهد شد.

شرکت بمتک (BAMTech) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی بزرگ ام‌ال‌بی ادونسد مدیا (MLB Advanced Media) قراردادی سالانه به ارزش ۵۰ میلیون دلار برای همکاری با استودیو «رایت گیمز» به منظور تجاری‌سازی و کسب درآمد از بازی فوق‌العاده محبوب League of Legends امضا کرد.

کمپانی ام‌ال‌بی ادونسد مدیا به عنوان واسطه‌ای مابینِ صاحبانِ سی باشگاهِ حاضر در لیگ برتر بیسبال آمریکا، به منظور ارائه خدمات آنلاین بهتر برای لیگ، شامل پشتیبانی سایت رسمی مسابقات لیگ برتر بیسبال آمریکا (MLB) و طراحی سایت‌های باشگاه‌های مختلف، فعالیت می‌کند. بمتک نیز به عنوان ارائه‌کننده پخش زنده این مسابقات و زیرمجموعه‌ای از یک شرکت بزرگ‌تر یعنی ام‌ال‌بی ادونس مدیا شناخته می‌شود.

League-of-Legends-riot-games-bamtech-

استودیو رایت در مصاحبه‌ای با وب‌سایت یاهو الکترونیک اسپرت، اعلام کرد که این قرارداد تاثیری بر نحوه تماشای مسابقات League of Legends در سال ۲۰۱۷ نخواهد گذاشت. جرد کندی، رئیس بخش بازاریابی شرکت رایت گیمز و یکی از مدیران بخش ورزش‌های الکترونیک این استودیو گفت:

ما در رایت گیمز معتقدیم که اول از همه باید مطمئن شویم که محتواهای تولیدی دقیقا در جایی که طرفداران انتظار تماشای آن را دارند، قرار گیرند. بنابراین فعلا به همین روال کنونی ادامه خواهیم داد. معتقدیم که محتوا باید به صورت رایگان در دسترس همه قرار گیرد. و در نتیجه در آینده نیز این محتواهای تولیدی به صورت رایگان در دسترس همه خواهند بود. و ما هیچ برنامه‌ای برای تغییر این رویکرد نداریم.

والن روزل، یکی دیگر از مدیران بخش ورزش‌های الکترونیک استودیو رایت گیمز، در ادامه صحبت‌های جرد کندی و برای شفاف‌تر شدن موضوع گفت:

منظور جرد این نیست که در انتهای کار هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد، نه، بلکه ویژگی‌های بسیار جذابی و جدیدی طراحی می‌کنیم که تنها در پسِ تجربهِ پولیِ این محتواها قرار خواهند گرفت و این‌گونه هواداران را تشویق به خرید اشتراک ماهانه یا سالانه می‌کنیم.

League-of-Legends-riot-games-bamtech-

باب بومن، رئیس بخش بازرگانی و رسانه شرکت بمتک نیز عنوان کرد که تعهدِ اولیهِ سالانه ۵۰ میلیون دلار، تنها یک شروع است. او در حالی که به این نکته اشاره می‌کرد که در مقایسه با ورزش‌های سنتی، ورزش‌های الکترونیکی جزو دارایی‌های Digital-First (اصطلاح Digital-First نظریه‌ای در علم ارتباطات است که طی آن ناشران به جای انتشار محتواهای متنی، شنیداری و دیداری خود در رسانه‌های قدیمی همچون روزنامه‌ها، کتاب‌ها، رادیو و تلویزیون، نخست آن را در رسانه‌های جدیدتر همچون اینترنت منتشر می‌کنند) شرکت محسوب می‌شوند، گفت:

ما قصد داریم که کارهایی بیشتر از این انجام دهیم، و امیدوارم که همین‌طور هم شود. ۵۰ میلیون دلار، حداقل میزان تضمین بازگشت سرمایه است، و ما در نظر داریم که حاشیه سود را به مقدار بسیار زیادی افزایش دهیم، و پیش‌بینی می‌کنم که به این هدف هم خواهیم رسید.

پیش‌بینی می‌شود اثرات این قرارداد از سال ۲۰۱۸ خود را نشان دهد. و بازیکنان و تیم‌های حاضر در مسابقات می‌توانند از سال ۲۰۱۸ به بعد انتظار افزایش درآمد مالی از این قرارداد منعقد شده مابین رایت گیمز و بمتک را داشته باشند.

البته ناگفته نماند که در ابتدای امر، بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی از انعقاد این قرارداد شگفت‌زده شدند اما شگفتی‌ها از اینچنین سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی ام‌ال‌بی ادونسد مدیا، با توجه به این حقیقت که بازی League of Legends در سپتامبر امسال توانست از میزان صد میلیون گیمر فعال در ماه پیشی بگیرد، در حال کم‌رنگ شدن است. ضمنا این نخستین بار نیست که سرمایه‌گذارانی از دیگر رشته‌های ورزشی در ورزش‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، چرا که چندی پیش باشگاه فیلادلفیا سونتی سیکسرز، یکی از تیم‌های حاضر در اتحادیه بسکتبال آمریکا، بعد از خرید و ادغام تیم‌های Dignitas و Apex به این صنعت نوپا پیوست، علاوه بر این، چندی پیش اعلام شد که یوناس یربکو، بازیکن سرشناس باشگاه بوستون سلتیکس نیز تیم Renegades را به خدمت گرفته است.

نظر شما پیرامون قرارداد امضا شده بین رایت گیمز و ام‌ال‌بی ادونسد مدیا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده