// سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

Super Mario Run در هفته اول انتشار خود بیش از ۳۷ میلیون بار دانلود شده است

هفته گذشته بازی Super Mario Run برای iOS منتشر شد و همانطور که انتظار می‌رفت در هفته اول انتشار خود توانسته به موفقیت عظیمی دست پیدا کند.

بعد از مدت‌ها انتظار در نهایت هفته گذشته بازی مورد انتظار Super Mario Run بر روی اپ استور برای iOS منتشر شد و همانطور که انتظار می‌رفت توانست به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کند. بازی در همان روز اول بیش از سه میلیون بار دانلود شد و حال به صورت رسمی اعلام شده که سوپر ماریو ران توانسته به رکورد دانلود ۳۷ میلیونی برسد آن هم در موقعیتی که عرضه این بازی به هفته اول خود نزدیک نیز نشده است!

طبق تحقیقات انجام شده بازی در زمان عرضه محبوب‌ترین برنامه در آمریکا با بیش از ۱۱ میلیون دانلود بوده است که مطمئنا این موضوع به لطف تبلیغات فراوانی است که پیرامون Super Mario Run انجام شده است و حتی در اپ استور پیش از عرضه بازی نیز کاربران می‌توانستند در صفحه مشخص شده ثبت نام و بازی را از همان لحظه‌ای که در دسترس قرار می‌گرفت انجام دهند. 

در جزئیات دیگر اعلام شده هر شخصی که این بازی را خریداری کرده به طور متوسط روزانه بیشتر از دو بار به انجام آن پرداخته و در هر نوبت بیش از پنج دقیقه زمان را صرف آن می‌کند. کسانی که بر روی تبلت‌ها به انجام Super Mario Run می‌پردازند وقت بیشتری را نسبت به کاربران تلفن‌های هوشمند صرف این بازی می‌کنند.

در حالی که Super Mario Run به قدرت‌نمایی خود ادامه می‌دهد یکسری نگرانی‌ها نیز پیرامون این بازی وجود دارد که ممکن است سد محکمی بر موفقیت‌های بیشتر این اثر باشد که مهمترین آن‌ها قیمت بالای ده دلاری بازی است. در حالت عادی شما تنها می‌توانید سه بخش از ۲۴ مرحله Super Mario Run را انجام دهید. موسسه سوپر دیتا نیز میزان تخمینی که برای فروش این بازی کرده بود را کاهش داده و اعلام کرده که ممکن است در جریان تعطیلات با تخفیف خوردن سوپر ماریو ران شاهد شرایط به مراتب بهتری برای لوله‌کش محبوب‌ باشیم.

نادر امرایی در نقد خود از این بازی به آن نمره خیلی خوب ۸ را داده و گفته است:

نینتندو بالاخره با عرضه سوپر ماریو ران، این شخصیت محبوب را به دنیای بازی‌های موبایل وارد کرد. بازی‌ای که تمام و کمال حس یک بازی پلتفرمر ماریو را به گیمر القا می‌کند. انیمیشن‌های زیبا، طراحی مراحل فوق‌العاده، ارزش تکرار بالای مراحل داستانی و محتوای بسیار زیاد، این بازی را به یک بازی بسیار خوب پلتفرمر تبدیل کرده است. با اینکه بازی نکات منفی‌ای مانند مراحل داستانی کم، قیمت بالا و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد اما این نکته که Super Mario Run اولین بازی بزرگ نینتندو برروی پلتفرم موبایل است، این مورد را کمی توجیه می‌کند. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده