نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

در مراسم The Game Awards 2016 چه گذشت؟

اسکار بازی‌هایی ویدیویی یا The Game Awards امروز برگزار شد و در این مطلب نگاهی به اتفاقات این مراسم می‌اندازیم.

مراسم سالیانه‌ی جوایز بازی‌هایی ویدیویی در حالی برگزار شد امسال برخلاف سال‌های گذشته، شاهد نمایش‌های گیم‌پلی بیشتر از بازی‌های مورد انتظار ۲۰۱۷ بودیم. نمایش Mass Effect Andromeda از نقاط قوت The‌ Game Awards امسال بود و حضور هیدئو کوجیما نابغه‌ی بازیسازی، هیجان مراسم را دوچندان کرده بود.

قبل از اینکه مراسم به صورت رسمی آغاز شود، جف کیلی مجری و برگزارکننده‌ی مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی اولین جایزه را به بازی موبایل Pokemon Go اهدا کرد و قبل از آن هم نمایش سینمایی جدیدی از بازی Zelda Breath of the World به نمایش درآمد. بعد از نمایش محیط جدید Rocket League، بازی Bulletstorm Full Clip Edition معرفی شد که می‌توان کل بازی را با کاراکتر دوک نوکم انجام داد. در میان جوایزی که قبل از مراسم اصلی اهدا شدند، برنده شدن زلدای جدید در بخش مورد انتظارترین بازی ۲۰۱۷ که توسط گیمرها انتخاب می‌شود، از نکات جالب مراسم بود.

جیف کیلی مراسم اصلی را با گرامیداشت ویژه‌ای از هیدئو کوجیما آغاز کرد. او با اشاره به اتفاقات سال پیش و مشکلات کوجیما با کونامی، کوجیما را نماد صنعت بازی‌های رایانه‌ای دانست و حمایت همه‌ جانبه‌ی خود و تمام جامعه‌ی گیمرها را از او ابراز کرد. سپس تریلر جدیدی از بازی Death Stranding به نمایش درآمد که نه تنها سوال‌های ما از نمایش E3 2016 را پاسخ نداد، بلکه پرسش‌های بسیاری نیز ایجاد کرد. کوجیما با این نمایش و رونمایی از چهره‌ی مدس میکلسن در بازی، نشان داد که قرار است با یک اثر بسیار متفاوت طرف باشیم.

death stranding

بعد از نمایشی از بازی رایگان Warframe و اجرای چند موسیقی رپ که هیچکس درخواستش را نداده بود، نوبت به گروه بازیگری Uncharted 4 یعنی امیلی رز، تروی بیکر و نولان نورث رسید تا جایزه‌ی بهترین کارگردانی هنری را به بازی Inside اهدا کنند. کونان اوبرایان مجری سرشناس تلویزیون که با برنامه‌ی Clueless Gamer خود تا به حال بازی‌های زیادی را زیر تیغ نقد خود برده است، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی اکشن را اعلام کرد که با وجود نامزدهای بسیار قدرتمند در این بخش، DOOM جایزه را به خانه برد.

جایزه‌ی بخش تأثیرگذارترین بازی که همیشه شامل بازی‌های خاص و منحصر به فرد می‌شود، به بازی That Dragon, Cancer رسید که سرمایه‌ی ساختش از کمپین کیک‌استار آن تأمین شد و در راستای افزایش آگاهی گیمرها نسبت به سرطان ساخته شده بود. رایان گرین این بازی را با الهام از سرگذشت زندگی پسر خود ساخته بود.

در ادامه‌ی The Game Awards 2016، بازی Dauntless معرفی شد که برای رایانه‌های شخصی و به صورت رایگان عرضه می‌شود. برای کسانی که یوتیوبرهای گیمر را دنبال می‌کنند، نام Boogie کاملاً آشناست. او جایزه‌ی گیمر شناخته شده (Trending Gamer) را از دستان پیتر مور، رئیس الکترونیک آرتس دریافت کرد. سپس چهره‌ی دوست‌داشتنی کلیف بلیزنسکی، خالق سری Gears of War را دیدیم که تریلری از بازی جدید خود یعنی LawBrealers به نمایش گذاشت. نسخه‌ی بتا و نهایی این بازی سال آینده عرضه خواهد شد.

LawBreakers

گروه سازنده‌ی موسیقی بازی DOOM، تعداد از آهنگ‌های بی‌کلام این بازی را در مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی اجرا کردند که حال و هوای متفاوتی به مراسم دادند. سپس رندی پیچفورد، مدیر عامل استودیوی اینسامنیاک به روی سن آمد تا جایزه‌ی بهترین صداپیشگی و اجرا را به نولان نورث برای نقش نیتن دریک اهدا کند. نورث پس از یک دهه همکاری با ناتی داگ، تشکر ویژه‌ای از همکاران خود در تمام بازی‌ها و استودیوها کرد.

پس از این جایزه، نوبت به لحظه‌ای که بسیاری منتظرش بودند رسید: گیم‌پلی بازی Prey. با اینکه انتظار می‌رفت شاهد گیم‌پلی کامل‌تری از این بازی باشیم، اما تریلری شامل صحنه‌های مونتاژ شده به نمایش درآمد که البته در آن توانستیم نگاهی هرچند گذرا به برخی ویژگی‌های خاص Prey داشته باشیم.

Prey

مایکل فلپس دارنده‌ی بیشتری مدال طلای تاریخ المپیک به روی سن آمد تا بهترین گیمر ورزش‌های الکترونیکی یا e-Sport را معرفی کند. کولدزرا گیمر حرفه‌ای بازی CSGO توانست این جایزه را از آن خود کند. سپس نوبت به وینس زاپلا، مدیر عامل استودیوی Respawn رسید تا جایزه‌ی بخش بهترین بازی ورزشی یا ریسینگ را به Forza Horizon 3 اهدا کند. او اشاره کرد که در این بخش، بازی‌های شبیه‌ساز و حرفه‌ای با بازی‌هایی مثل Rocket League رقابت می‌کند.

رجی فیسه‌می چهره‌ی شناخته‌شده‌ی نینتندو با اشاره به تاریخچه‌ی سی ساله‌ی سری زلدا، نمایش تقریباً کاملی از گیم‌پلی بازی Zelda Breath of the World ارائه داد. چیزی که در تمام نمایش‌های این بازی خودنمایی می‌کند، طراحی فوق‌العاده‌ی محیط و جو منحصر به فرد این بازی است. زلدای جدید سال ۲۰۱۷ بر روی Wii U و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

Zelda

بعد از معرفی فصل جدیدی از بازی مستقل و تحسین‌شده‌ی Shovel Knight، مارک سرنی طراح و معمار پلی‌استیشن 4 جایزه‌ی بهترین داستان را به بازی Uncharted 4: A Thief End اهدا کرد. نیل دراکمن و بروس استرلی ضمن تشکر از تمام اعضای ناتی داگ، قدردانی ویژه‌ای از امی هنیگ خالق سری آنچارتد به عمل آوردند.

بازی مورد انتظار Halo Wars 2 نیز یک تریلر سینمایی هیجان‌انگیز داشت که مربوط به داستان بازی می‌شد. یکی از جایزه‌های مهم The Game Awards 2016، جایزه‌ی بهترین کارگردانی بود که توسط تیم میلر، کارگردان فیلم ددپول به استودیو بلیزارد به خاطر بازی Overwatch اهدا شد. با وجود نامزدهای قدرتمندی مانند دایس و ناتی داگ، برنده شدن بلیزارد در این بخش در نوع خود جالب است.

مراسم اهدای جوایز بازی‌هایی ویدیویی همیشه شامل لحظاتی است که تقریباً هیچ گیمری به خاطر آن‌ها پای مراسم ننشسته است و اجرای زنده‌ی آهنگ یکی از همین لحظات است. بعد از چندین دقیقه‌ی حوصله‌سربر، استودیوی تل‌تیل تریلری نسبتاً طولانی از فصل جدید بازی The Walking Dead به نمایش گذاشت که حال و هوای متفاوت با قسمت‌های قبلی این سری بازی داشت. فصل سوم مردگان متحرک در تاریخ ۲۰ دسامبر و از ابتدا در غالب دو قسمت منتشر خواهد شد.

بعد از اینکه جف کیلی حدود دو ساعت منتظرمان نگه داشت، بالاخره نوبت به نمایش گیم‌پلی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ۲۰۱۷ یعنی Mass Effect Andromeda رسید. گیم‌پلی مس افکت آندرومدا نگاه کاملی بود به وسایل نقلیه، تجهیزات و قابلیت‌های شخصیت اصلی بازی که با گرافیک مثال زدنی‌اش، آن را به یکی از گزینه‌های قوی سبک اکشن نقش آفرینی بدل می‌کند.

mass effect andromeda

در نهایت Overwatch، شاهکار بلیزارد توانست زیر سایه‌ی سنگین آنچارتد، جایزه‌ی بهترین بازی سال۲۰۱۶ را از آن خود کند. یک بازی تماماً آنلاین که از هیچ خط داستانی مشخصی هم بهره نمی‌برد، توانست رقبای سرسخت خود را پشت سر بگذارد و موفقیت‌های خود را تکمیل کند. مراسم The Game Awards 2016 بدون سورپرایز خاصی به پایان رسید که البته نمایش‌های اثر جدید هیدئو کوجیما و گیم‌پلی مس افکت آندرومدا، بی‌شک از نقاط قوت آن بودند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده