نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

دیوید بویی گزینه اصلی برای بازی در نقش گاندالف در سه گانه ارباب حلقه‌ها بود

طبق گفته مدیر بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها، دیوید بویی گزینه اصلی برای بازی در نقش گاندالف در سه گانه ارباب حلقه‌ها بود.

اوایل امسال، دامینیک مانهن، بازیگر نقش مری در سه گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دیوید بویی قرار بود در نقش گاندالف یا الروند در این سه گانه محبوب، به ایفای نقش بپردازد. حال مدیر بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها اطلاعات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است. طبق گفته امی هوبارد، در واقع پیتر جکسون در نظر داشت که دیوید بویی نقش گاندالف را بازی کند. با این حال، هوبارد گفت که بویی هیچگاه برای دادن تست حاضر نشد و در نهایت این نقش به ایان مک‌کلن سپرده شد. او گفت سر بویی در آن زمان بسیار شلوغ بود برای همین هیچگاه فرصت پیدا نکرد تا برای دادن تست حاضر شود. هوبارد به هافینگتن پست گفت:

او هیچگاه در دسترس نخواهد بود. این مکالمه بسیار سریعی بود که با کریس اندروز در CAA انجام دادیم. من معتقدم که دیوید بویی همه ما را در جشن سال ۲۰۰۰ ترک کرد. شب سال نو در سال ۱۹۹۹، یعنی زمانی که فیلمبرداری فیلم تازه آغاز شده بود، او رفت و همه ما سرگرم جشن سال نو بودیم، اما او هرگز تست نداد. در این مورد کاملا مطمئن هستم. ما خیلی به او نزدیک شده بودیم، من کاملا مطمئن هستم که این ایده پیتر جکسون بود که در نظر داشت او نقش گاندالف را بازی کند و به بویی چند هفته اول شروع فیلمبرداری فیلم، فرصت و زمان داد. پیتر همیشه من را در این موارد شگفت زده می‌کرد. پس از آن ما به کریس زنگ زدیم و او گفت که سر بویی بیش از حد شلوغ است. 

gandalf the grey in The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

اگرچه در نهایت بویی نقش گاندالف را بازی نکرد و مک‌کلن توانست در این نقش به خوبی بدرخشد، اما تصور اینکه بویی این نقش را در مجموعه ارباب حلقه‌ها بازی می‌کرد، بسیار هیجان انگیز است. پیش از این گفته شده بود که نیکلاس کیج گزینه اصلی برای بازی در نقش آراگورن بود که او این پیشنهاد را رد کرده بود. بویی در سال ۱۹۸۶ نقش پادشاه گابلین را در فیلم مارپیچ (Labyrinth) بازی کرده بود. دیوید بویی اوایل سال جاری میلادی در سن ۶۹ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده